НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Другий етап повної перевірки декларації: визначення точності оцінки задекларованих активів 

17.05.2024

Другим з чотирьох етапів проведення повної перевірки декларацій є визначення точності оцінки задекларованих активів (про перший етап - звірку з реєстрами та встановлення достовірності даних - ми розповідали тут). Мається на увазі відповідність зазначеної в декларації вартості об’єктів декларування відомостям про ринкову вартість аналогічних об’єктів на дату їх набуття. Зокрема, під час цього етапу перевірки в поле зору потрапляють елітні автомобілі, придбані, наприклад, за 149 тис. грн при їх ринковій вартості не менше 1 млн грн.

Перевірка на точність оцінки здійснюється щодо задекларованих активів, які:

  • належать декларанту або іншим особам на праві власності, якщо їх набуття відбулось за дорученням декларанта, або він може прямо чи опосередковано розпоряджатися ним;
  • набуті під час поширення на декларанта вимог та обмежень, передбачених ст. 23 (“Обмеження щодо одержання подарунків”), ст. 45 (“Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування”) Закону “Про запобігання корупції”.

Уповноважена особа Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) аналізує задекларовану вартість  об’єктів рухомого та нерухомого майна і досліджує ринкову вартість цих  або аналогічних об’єктів на момент їх придбання. Це здійснюється за даними відкритих джерел, інформації про майно зі схожими характеристиками, у тому числі в реєстрах, базах даних Фонду державного майна України тощо. Якщо уповноважена особа не може самостійно встановити ринкову вартість майна, то вона звертається до експертних установ, серед яких Київський науково-дослідний інститут судових експертиз та інші. 

Якщо задекларована вартість майна не відповідає ринковій, НАЗК звертається до декларанта за поясненнями. Декларант зобов’язаний надати документи (за їх наявності) та пояснення про фактори, які вплинули на формування саме такої вартості майна.

За результатами аналізу інформації та наданих документів встановлюється дотримання точності оцінки задекларованих активів.

Якщо виявиться, що публічний службовець отримав майно вартістю, нижчою за ринкову, це може кваліфікуватися як порушення вимог ст. 23 Закону України “Про запобігання корупції” (“Обмеження щодо одержання подарунків”). За таке порушення особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 172-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, Національне агентство може інформувати органи державної податкової служби про факт продажу майна за ціною, нижче ринкової, що може свідчити про ухилення від сплати податків з боку продавця.

Наступними етапами проведення повної перевірки декларації є перевірка на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів, про які НАЗК розкаже у наступних новинах. Нагадаємо, повна перевірка здійснюється за затвердженим Порядком проведення повної перевірки декларації.

Що відбувається з декларацією після її подання? Читайте тут.

Останні новини

16.05.2025
16:00
Цивільна конфіскація: у дохід держави можуть стягнути понад 5,3 млн грн з родини екскерівника Одеської податкової
11:39
Субвенція на створення освітнього простору в школах: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливу корупційну схему
15.05.2025
11:12
Авторизація на провадження митної брокерської діяльності: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливість корупційних схем
09:29
Повні перевірки декларацій двох директорів КП Харкова: виявлено недостовірні відомості на понад 14 млн грн
14.05.2025
11:28
Конфлікт інтересів: кримінальні провадження за матеріалами НАЗК, обґрунтовані висновки і протоколи
13.05.2025
17:29
Як отримати інформацію з Реєстру порушників
09.05.2025
15:36
Повні перевірки: ДБР повідомило про підозру екскерівниці Дніпропетровської МСЕК за недостовірне декларування
13:00
ОЕСР відзначила суттєвий прогрес України у розбудові публічної та ділової доброчесності – Віктор Павлущик
11:18
Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн
08.05.2025
16:45
Цивільна конфіскація: САП за матеріалами НАЗК заявила позов щодо визнання необґрунтованою частини активу, оформленого на родичку чинного міністра агрополітики 
15:00
Моніторинг способу життя: 4,85 млн грн можуть стягнути в дохід держави з колишнього в.о. керівника Харківського ТЦК
12:20
НАЗК завершило перевірку ДП «Ліси України»: виявлено низку корупційних ризиків та ініційовано п’ять розслідувань
10:53
Міжвідомча робоча група щодо вступу у ЄС схвалила проєкт дорожньої карти «Верховенство права»: що передбачає блок “Боротьба з корупцією”
07.05.2025
18:49
Команда НАЗК на Чернігівщині: корупційні ризики у відбудові та закупівлі, інституційна спроможність антикорупційних уповноважених
09:30
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за I квартал 2025 року
06.05.2025
18:45
Нові вакансії в НАЗК: запрошуємо фахівців у сфері роботи антикорупційних уповноважених, антикорполітики та HR
16:15
Моніторинг способу життя: 5,5 млн грн можуть стягнути в дохід держави з ексначальника Запорізького ТЦК
12:18
Закон vs приватний інтерес: як врегулювати конфлікт посадовцям органів виконавчої влади
05.05.2025
11:39
Анонс Публічна презентація Огляду доброчесності та антикорупційної політики України ОЕСР
09:30
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув 2 млн грн з начальника відділу з питань нотаріату у Закарпатській області
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua