НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Другий етап повної перевірки декларації: визначення точності оцінки задекларованих активів 

17.05.2024

Другим з чотирьох етапів проведення повної перевірки декларацій є визначення точності оцінки задекларованих активів (про перший етап - звірку з реєстрами та встановлення достовірності даних - ми розповідали тут). Мається на увазі відповідність зазначеної в декларації вартості об’єктів декларування відомостям про ринкову вартість аналогічних об’єктів на дату їх набуття. Зокрема, під час цього етапу перевірки в поле зору потрапляють елітні автомобілі, придбані, наприклад, за 149 тис. грн при їх ринковій вартості не менше 1 млн грн.

Перевірка на точність оцінки здійснюється щодо задекларованих активів, які:

  • належать декларанту або іншим особам на праві власності, якщо їх набуття відбулось за дорученням декларанта, або він може прямо чи опосередковано розпоряджатися ним;
  • набуті під час поширення на декларанта вимог та обмежень, передбачених ст. 23 (“Обмеження щодо одержання подарунків”), ст. 45 (“Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування”) Закону “Про запобігання корупції”.

Уповноважена особа Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) аналізує задекларовану вартість  об’єктів рухомого та нерухомого майна і досліджує ринкову вартість цих  або аналогічних об’єктів на момент їх придбання. Це здійснюється за даними відкритих джерел, інформації про майно зі схожими характеристиками, у тому числі в реєстрах, базах даних Фонду державного майна України тощо. Якщо уповноважена особа не може самостійно встановити ринкову вартість майна, то вона звертається до експертних установ, серед яких Київський науково-дослідний інститут судових експертиз та інші. 

Якщо задекларована вартість майна не відповідає ринковій, НАЗК звертається до декларанта за поясненнями. Декларант зобов’язаний надати документи (за їх наявності) та пояснення про фактори, які вплинули на формування саме такої вартості майна.

За результатами аналізу інформації та наданих документів встановлюється дотримання точності оцінки задекларованих активів.

Якщо виявиться, що публічний службовець отримав майно вартістю, нижчою за ринкову, це може кваліфікуватися як порушення вимог ст. 23 Закону України “Про запобігання корупції” (“Обмеження щодо одержання подарунків”). За таке порушення особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 172-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, Національне агентство може інформувати органи державної податкової служби про факт продажу майна за ціною, нижче ринкової, що може свідчити про ухилення від сплати податків з боку продавця.

Наступними етапами проведення повної перевірки декларації є перевірка на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів, про які НАЗК розкаже у наступних новинах. Нагадаємо, повна перевірка здійснюється за затвердженим Порядком проведення повної перевірки декларації.

Що відбувається з декларацією після її подання? Читайте тут.

Останні новини

04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
18:02
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам публічних закупівель
17:26
Ділянка на 1,6 тис. кв.м, будинок в 330 кв.м і коштовна автівка 2024 року випуску: НАЗК виявило незаконні активи на 23 млн грн у закарпатського митника
12:00
Моніторинг способу життя: НАЗК виявило понад 3,3 млн грн необґрунтованих активів у судді Київщини
03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua