Управління реалізації антикорупційної політики у сферах економіки та правопорядку:
Основними завданнями Управління є:
1) проведення стратегічного аналізу корупційних ризиків з метою ідентифікації, оцінки та формування рекомендацій щодо їх усунення або мінімізації;
2) здійснення моніторингу виконання рекомендацій щодо усунення або мінімізації ідентифікованих корупційних ризиків;
3) проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що вносяться на розгляд Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України, з метою виявлення в них факторів, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень або порушень, пов’язаних із корупцією;
4) періодичний перегляд законодавства на наявність у ньому корупціогенних норм та надання Міністерству юстиції України пропозицій щодо включення їх до плану проведення антикорупційної експертизи;
5) координація уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції державного органу, юрисдикція якого поширюється на всю територію України;
6) погодження антикорупційних програм (змін до антикорупційних програм) суб’єктів, визначених у частині першій ст. 19 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), крім органів місцевого самоврядування;
7) проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, юридичних особах у випадках, передбачених Законом, зокрема щодо підготовки та виконання антикорупційних програм, захисту викривачів;
8) формування і впровадження антикорупційних механізмів у сфері інституту викривання;
9) моніторинг та оцінка реалізації антикорупційної політики щодо захисту викривачів, здійснення співпраці з викривачами, участь у забезпеченні їх правового та іншого захисту.
Основні функції Управління:
1) бере участь у формуванні державної антикорупційної політики, зокрема у сферах економіки та правопорядку, розвитку інституту викривання та захисту викривачів;
2) готує аналітичні дослідження за результатами проведення стратегічного аналізу корупційних ризиків;
3) здійснює збір, обробку, аналіз та узагальнення інформації (даних) на предмет наявності корупційних ризиків у діяльності державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, підприємств, установ, організацій та сприяє розробці заходів щодо їх усунення або мінімізації;
4) здійснює комунікацію аналітичних досліджень та їх результатів з державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями;
5) проводить моніторинг та антикорупційну експертизу проектів нормативно-правових актів, що вносяться на розгляд Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України;
6) за результатами антикорупційної експертизи готує висновки до проектів нормативно-правових актів та надсилає їх до головного комітету Верховної Ради України, комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання боротьби з корупцією, або до Кабінету Міністрів України та розробнику;
7) здійснює комунікацію антикорупційної експертизи та її результатів, шляхом: оприлюднення висновків до проектів нормативно-правових актів на офіційному вебсайті Національного агентства, підготовки аналітичних оглядів, інфографік, участі в узгоджувальних / робочих нарадах;
8) здійснює періодичний перегляд законодавства на наявність у ньому корупціогенних норм та надає Міністерству юстиції України пропозиції щодо включення їх до плану проведення антикорупційної експертизи;
9) здійснює моніторинг стану виконання заходів щодо усунення корупційних ризиків державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим;
10) розглядає питання щодо надання згоди на звільнення керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції державного органу, юрисдикція якого поширюється на всю територію України;
11) забезпечує розгляд та погодження антикорупційних програм (змін до антикорупційних програм) суб’єктів, визначених у частині першій ст. 19 Закону, крім органів місцевого самоврядування;
12) здійснює перевірку підготовки, подання на погодження до Національного агентства та виконання антикорупційних програм суб’єктами, визначеними у частині першій ст. 19 Закону, крім органів місцевого самоврядування, проводить їх аналіз та надає обов’язкові до розгляду пропозиції до таких програм;
13) вивчає причини та умови, що сприяли вчиненню корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконанню вимог Закону в інший спосіб у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, на підприємствах, в установах і організаціях, розробляє пропозиції щодо заходів із запобігання корупції;
14) здійснює аналіз ефективності діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції щодо виконання основних завдань, визначених частиною шостою ст. 131 Закону;
15) здійснює постійний моніторинг виконання Закону у сфері захисту викривачів, проводить щорічний аналіз та перегляд державної політики в цій сфері;
16) здійснює заходи щодо формування нових підходів та антикорупційних механізмів у сфері інституту викривання, бере участь у забезпеченні їх розвитку та впровадженні;
17) бере участь у оцінці стану імплементації Україною міжнародних зобов’язань у сфері формування та реалізації антикорупційної політики щодо захисту викривачів, а також у експертно-аналітичному супроводі (підготовка звітів-самооцінки, відповідей на опитувальники, інших аналітичних матеріалів, участь у експертних обговореннях тощо) реалізації в Україні міжнародних моніторингових механізмів;
18) забезпечує співробітництво з державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, а також впровадження міжнародних стандартів;
19) за результатами розгляду звернень, повідомлень фізичних або юридичних осіб про порушення вимог Закону щодо захисту викривачів ініціює та проводить перевірки можливих фактів таких порушень;
20) проводить перевірки організації роботи із запобігання і виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної республіки Крим, органах місцевого самоврядування, юридичних особах у випадках, передбачених Законом, щодо захисту викривачів;
21) забезпечує співпрацю з викривачами, участь у забезпеченні їх правового та іншого захисту;
22) здійснює перевірку дотримання законодавства з питань захисту викривачів, ініціює внесення приписів з вимогою про усунення порушення трудових (звільнення, переведення, атестація, зміна умов праці, відмова у призначенні на вищу посаду, зменшення заробітної плати тощо) та інших прав викривачів і вживає заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні їхніх прав.