Управління реалізації антикорупційної політики у сфері відновлення та соціально-гуманітарній сфері
Основними завданнями Управління є:
1) проведения стратегічного аналізу корупційних ризиків з метою ідентифікації, оцінки та формування рекомендацій щодо ïx усунення aбo мінімізації;
2) здійснення моніторингу виконання рекомендацій щодо усунення aбo мінімізації ідентифікованих корупційних ризиків;
3) проведения антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що вносяться на розгляд Верховної Ради України aбo Кабінету Міністрів України, з метою виявлення в них факторів, що сприяють aбo можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень aбo порушень, пов’язаних із корупцією;
4) періодичний перегляд законодавства на наявність у ньому корупціогенних норм та надання Міністерству юстицїі України пропозицій щодо включення ïx до плану проведения антикорупційної експертизи;
5) координація уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупцїі державного органу, юрисдикція якого поширюється на всю територію України;
6) погодження антикорупційних програм (змін до антикорупційних програм) державних органів, органів місцевого самоврядування, інших суб'єктів, визначених у частині першій статті 19 Закону;
7) проведения перевірок організації роботи із запобігання i виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, юридичних особах у випадках, передбачених Законом, зокрема щодо підготовки та виконання антикорупційних програм;
8) формування державної антикорупційної політики шляхом методологічного, організаційно-методичного та нормативно-правового забезпечення діяльності Національного агентства за напрямами:
діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції, передбачених статтею 13-1 Закону (далі – Уповноважений підрозділ);
інституту антикорупційних програм органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших суб'єктів, визначених у частині першій статті 19 Закону (далі – Антикорупційні програми);
діяльності осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційних програм юридичних осіб, зазначених у частині другій статті 62 Закону (далі – Уповноважені);
інституту антикорупційних програм юридичних осіб, зазначених у частині другій статті 62 Закону (далі – Антикорупційні програми юридичних осіб).
Основні функції Управління:
1) бере участь у формуванні державної антикорупційної політики, зокрема у сфері відновлення та соціально-гуманітарній сфері;
2) бере участь у здійсненні моніторингу та оцінки ефективності виконання Антикорупційної стратегії та державної програми з її реалізації;
3) переглядає нормативно-правові та інші акти, що належать до його компетенції, з метою приведення ïx у відповідність до чинного законодавства, інформує про результати такого перегляду Голову Національного агентства, готує пропозиції щодо внесення до них змін i доповнень чи визнання ïx такими, що втратили чинність;
4) розробляє та бере участь у розробленні проектів наказів Національного агентства, інформаційних та аналітичних матеріалів, у тому числі тих, розробниками яких є інші структурні підрозділи апарату Національного агентства;
5) готує аналітичні дослідження за результатами проведення стратегічного аналізу корупційних ризиків;
6) здійснює збір, обробку, аналіз та узагальнення інформації (даних) на предмет наявності корупційних ризиків у діяльності державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та сприяє розробці заходів щодо ïx усунення aбo мінімізаціїї;
7) здійснює комунікацію аналітичних досліджень та ïx результатів з державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями;
8) проводить моніторинг та антикорупційну експертизу проектів нормативно-правових актів, що вносяться на розгляд Верховної Ради України aбo Кабінету Міністрів України;
9) залучає у встановленому порядку представників Громадської ради при Національному агентстві та громадських об’єднань до проведення експертизи проектів нормативно-правових актів, що вносяться на розгляд Верховної Ради України aбo Кабінету Міністрів України;
10) за результатами антикорупційної експертизи готує висновки до проектів нормативно-правових актів та надсилає ïx до головного комітету Верховної Ради України, комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання боротьби з корупцією, або до Кабінету Міністрів України та розробнику;
11) здійснює комунікацію антикорупційної експертизи та її результатів, шляхом: оприлюднення висновків до проектів нормативно-правових актів на офіційному вебсайті Національного агентства, підготовки аналітичних оглядів, інфографік, участі в узгоджувальних / робочих нарадах;
12) здійснює періодичний перегляд законодавства на наявність у ньому корупціогенних норм та надає Міністерству юстиції України пропозиції щодо включення ïx до плану проведення антикорупційної експертизи;
13) здійснює методологічне та нормативно-правове забезпечення реалізації повноважень Національного агентства за напрямом діяльності Уповноважених підрозділів, зокрема:
розробляє концепцію розвитку інституту Уповноважених підрозділів;
розробляє методологію здійснення Національним агентством координації в межах компетенції та аналізу ефективності діяльності Уповноважених підрозділів;
розробляє Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, Порядок надання згоди Національним агентством з питань запобігання корупції на звільнення керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції державного органу, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, а також обов'язкові вимоги до мінімальної штатної чисельності уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції в державних органах, здійснює періодичний перегляд вказаних нормативно-правових актів щодо ïx актуальності й ефективності та, за потреби, ініціює внесення змін до них;
14) здійснює методичне забезпечення діяльності Уповноважених підрозділів;
15) здійснює методологічне та нормативно-правове забезпечення реалізації Національним агентством повноважень за напрямом координації та методичної допомоги щодо виявлення державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування корупційних ризиків у своїй діяльності та реалізації ними заходів щодо ïx усунення, у тому числі підготовки та виконання Антикорупційних програм, зокрема розробляє Методологію управління корупційними ризиками, здійснює її періодичний перегляд щодо актуальності й ефективності та, за потреби, ініціює внесення до неї змін;
16) здійснює нормативно-правове забезпечення реалізації Національним агентством повноважень у сфері Антикорупційних програм, зокрема розробляє Порядок подання антикорупційних програм, змін до них на погодження до Національного агентства з питань запобігання корупції та здійснення ïx погодження, здійснює його періодичний перегляд щодо актуальності й ефективності та, за потреби, ініціює внесення змін до нього;
17) здійснює методологічне та нормативно-правове забезпечення реалізації Національним агентством повноважень у сфері Антикорупційних програм юридичних осіб та Уповноважених, зокрема:
розробляє концепцію розвитку інституту Уповноважених;
розробляє Типову антикорупційну програму юридичної особи, Порядок надання згоди Національним агентством з питань запобігання корупції на звільнення особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми, здійснює періодичний перегляд вказаних нормативно-правових актів щодо ïx актуальності й ефективності та, за потреби, ініціює внесення змін до них;
18) здійснює моніторинг стану виконання заходів щодо усунення корупційних ризиків державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування;
19) розглядає питання щодо надання згоди на звільнення керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції державного органу, юрисдикція якого поширюється на всю територію України;
20) забезпечує розгляд та погодження антикорупційних програм (змін до антикорупційних програм) державних органів, органів місцевого самоврядування, інших суб'єктів, визначених у частині першій статті 19 Закону;
21) здійснює перевірку підготовки, подання на погодження до Національного агентства та виконання антикорупційних програм державних органів, органів місцевого самоврядування, інших суб'єктів, визначених у частині першій статті 19 Закону;
22) вивчає причини та умови, що сприяли вчиненню корупційного aбo пов'язаного з корупцією правопорушення aбo невиконанню вимог Закону в інший спосіб у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах i організаціях, розробляє пропозиції щодо заходів із запобігання корупції;
23) здійснює аналіз ефективності діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції щодо виконання основних завдань, визначених частиною шостою статті 13-1 Закону;
24) здійснює аналіз звітів щодо виконання заходів, передбачених Антикорупційними програмами;
25) забезпечує співробітництво з державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами i організаціями щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, а також впровадження міжнародних стандартів;
26) бере участь у налагодженні міжнародної співпраці в межах повноважень Управління, бере участь у міжнародних заходах.