НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення зміни до статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» щодо деяких питань зарахування військовослужбовців та членів їх сімей на облік осіб, які потребують поліпшення житлових умов»

Картка проєкту

Розробник проєкту Закону:

Міністерство  оборони України

Мета проєкту – врегулювання питання реєстрації місця проживання військовослужбовців, які проходять військову службу, та членів їх сімей

Проєкт Закону надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство виявило корупціогенний фактор, який створює ризик зловживань під час взяття на облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов.

 

Опис виявленого корупціогенного фактору

Нечітка, з порушенням принципу юридичної визначеності, регламентація прав, обов’язків чи відповідальності юридичних та фізичних осіб у будь-якій сфері правового регулювання

Проєктом Закону України «Про внесення зміни до статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» щодо деяких питань зарахування військовослужбовців та членів їх сімей на облік осіб, які потребують поліпшення житлових умов» (далі – проєкт Закону) пропонується доповнити ст. 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (далі – Закон) абз. 2 ч. 1, яким передбачається, що зарахування військовослужбовців на облік осіб, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється у військовій частині за місцем проходження служби незалежно від задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) військовослужбовця.

Варто зазначити, що відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону дія цього Закону поширюється, зокрема, на військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, державних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України, розвідувального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (далі – військових формувань, правоохоронних та розвідувальних органів), які проходять військову службу на території України, і військовослужбовців зазначених вище військових формувань, правоохоронних та розвідувальних органів – громадян України, які виконують військовий обов’язок за межами України, у тому числі на території держави-агресора, під час їх безпосередньої участі у здійсненні та/або забезпеченні здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку із збройною агресією проти України, а також на членів їх сімей.

Разом з тим запропоновані зміни стосуються зарахування на облік військовослужбовців за місцем проходження служби лише у військовій частині.

Водночас, з огляду на специфіку організаційної структури  складових сектору безпеки та оборони, запропоновані зміни можуть ускладнювати їх практичну реалізацію, оскільки проєктом Закону не в повній мірі врегульовано питання щодо застосування / незастосування особливостей зарахування на облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов, до військових формувань, правоохоронних та розвідувальних органів, визначених п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Закону.

Зазначене порушує принцип правової визначеності та зумовлює ризик різного тлумачення та вибіркового застосування положень під час зарахування на облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов. Відповідно, наявність вказаних обставин створює передумови для вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.

Рекомендація НАЗК:

доопрацювати проєкт Закону з урахуванням зазначених зауважень.

 

Висновок:

                             проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.

 

 

В.о. Голови Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                                                                    Микола КОРНЕЛЮК

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua