Про НАЗК
Доброчесність та запобігання корупції
- Про доброчесність та запобігання корупції
- Доброчесність у секторі безпеки та оборони
- Стратегічний аналіз корупційних ризиків
- Антикорупційна експертиза
- Антикорупційні програми
- Уповноважені
- Викривачі корупції
- Перевірки організації роботи
- Реєстр порушників
- Нормативно-правова база
- Стандарти доброчесності
Декларування
Запобігання політичній корупції
Антикорупційна політика
Конфлікт інтересів
Для громадян
Консультації з громадськістю

У вересні 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) здійснило моніторинг 270 проєктів нормативно-правових актів (НПА): 204 проєктів актів Кабінету Міністрів України (КМУ) та 66 законопроєктів. Виявлено корупціогенні фактори в 7 проєктах НПА та проведено антикорупційні експертизи. За результатами антикорупційної експертизи в проєктах НПА ідентифіковано 13 корупціогенних фактори та надано 32 рекомендації для їх усунення.
Йдеться про проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питання державного нагляду в сфері електронних комунікацій та оперативного забезпечення сталості електронних комунікаційних мереж» (реєстраційний № 11431 від 22.07.2024). У ньому НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань:
- нечітке визначення обсягу прав та обов’язків постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг у положеннях проєкту Закону зумовлює ризик їх довільного та вибіркового правозастосування під час накладення адміністративно-господарських санкцій;
- необґрунтоване посилення відповідальності шляхом збільшення розміру штрафу створює умови для регуляторного тиску на постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг з корупційною метою.
НАЗК надіслало Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування, а також Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики для розгляду рекомендації щодо усунення вищезазначених корупційних ризиків.
Також проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов КМУ щодо окремих питань ведення військового обліку та призову громадян під час мобілізації». У ньому НАЗК також виявило корупціогенні фактори:
- встановлення нечіткої процедури прийняття рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації;
- встановлення непрозорого механізму проведення перевірок підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, що створює передумови для застосування суб’єктивних підходів з метою отримання неправомірної вигоди.
НАЗК надало Міністерству оборони України, яке є розробником проєкту акта, рекомендації, врахування яких забезпечує встановлення прозорої процедури ведення військового обліку та призову громадян на військову службу під час мобілізації.