НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Повні перевірки декларацій
560
перевірок зупинено
рішення КСУ №13-р/2020
497
млн.грн. виявлено
як незадекларовані
307
перевірено
суб'єктів Закону
На виконання рішення Конституційного Cуду
України №13-р/2020 від 27.10.2020 кримінальні
провадження підлягають закриттю
97
обгрунтованих
висновків складено
Детальний моніторинг діяльності

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування Національного центру резервування критичних державних інформаційних ресурсів»

Герб України

Картка проєкту

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування Національного центру резервування критичних державних інформаційних ресурсів» Ініціатор(и) проєкту акта:
Адміністрація Держспецзв’язку

 

Мета проєкту акта – створення умов для забезпечення функціонування Національного центру резервування критичних державних інформаційних ресурсів

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування Національного центру резервування критичних державних інформаційних ресурсів» (далі – проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенні фактори, що унеможливлюють прийняття проєкту постанови у запропонованій редакції.

Так, зокрема, законодавчими актами у сферах захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах та кібербезпеки не передбачено створення Національного центру резервування критичних державних інформаційних ресурсів та відповідних повноважень Адміністрації Держспецзв’язку.

 

Таблиця виявлених корупціогенних факторів

 

№ з/п Корупціогенні фактори
1 Перевищення законодавчо встановлених повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування
2 Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення

 

Опис виявлених корупціогенних факторів

 

  1. Перевищення законодавчо встановлених повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування

Проєктом постанови пропонується затвердити Порядок функціонування Національного центру резервування критичних державних інформаційних ресурсів (далі – Порядок).

Відповідно до п. 2 Порядку Національний центр резервування критичних державних інформаційних ресурсів (далі – Національний центр) – сукупність об’єктів Національного центру, які забезпечують створення системи резервування та зберігання державних критичних інформаційних (електронних) ресурсів.

У п. 8 Порядку визначено повноваження Адміністрації Держспецзв’язку як суб’єкта Національного центру.

Зокрема у п.п. 2, 6 п. 8 Порядку передбачається, що Адміністрація Держспецзв’язку забезпечує розроблення і прийняття нормативно-правових та організаційно-розпорядчих актів щодо функціонування Національного центру, а також встановлює порядок доступу до об’єктів Національного центру і порядок взаємодії між суб’єктами Національного центру.

Відповідні зміни  у проєкті постанови також пропонується внести до Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 411 (далі – Положення).

Водночас відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому Законом України «Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України», а також іншими законодавчими актами у сферах захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах та кібербезпеки створення Національного центру (його завдань і функцій) та повноважень Адміністрації Держспецзв’язку, визначених у п. 8 Порядку, не передбачено.

Крім того, у п.п. 2 п. 8 Порядку не визначені нормативно-правові акти, які прийматимуться Адміністрацією Держспецзв’язку, що створює корупційні ризики довільного тлумачення вказаних норм та наділяє Адміністрацію Держспецзв’язку дискреційними повноваженнями.

Рекомендації НАЗК:

повноваження Адміністрації Держспецзв’язку, що визначені у п. 8 Порядку, а також повноваження, якими пропонується доповнити Положення, мають бути унормовані на рівні закону до прийняття Урядом проєкту постанови.

 

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенні фактори та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.

 

 

В.о. Голови Національного агентства
з питань запобігання корупції                                               Іван ПРЕСНЯКОВ

 

Посилання скопійовано
Версія для друку
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр
Ми використовуємо cookie-файли, щоб отримати статистику, яка допомагає нам поліпшити персоналізацію сервісу для вас. Ви можете прочитати докладніше про cookie або змінити налаштування браузера. Продовжуючи користуватися сайтом без зміни налаштувань, ви даєте згоду на використання ваших cookie.