НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю»

Картка проєкту 

Розробник проєкту постанови: Міністерство економіки України Мета проєкту постанови – розширення на ринку праці можливостей для працевлаштування осіб з інвалідністю, стимулювання працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями   Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України  
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю» (далі – проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, а саме: наділення регіональних центрів зайнятості / центрів зайнятості дискреційними повноваженнями під час прийняття рішень щодо відмови у наданні роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю.  

Опис виявленого корупціогенного фактора

Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення Проєктом постанови пропонується затвердити Порядок надання роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю (далі – проєкт Порядку та компенсація відповідно). В абз. 1 п. 9 проєкту Порядку визначено, що рішення про надання або відмову в наданні компенсації приймається регіональним центром зайнятості протягом 30 робочих днів з дня подання документів, передбачених п. 6 Порядку. Однак проєкт Порядку не містить виключного переліку підстав для прийняття регіональним центром зайнятості рішення про відмову у наданні компенсації. Крім того, згідно з положеннями абз. 3 п. 9 проєкту Порядку у разі подання неповного пакета документів, передбачених п. 6 цього Порядку, або наявності в окремих документах помилок центр зайнятості повідомляє про це роботодавцю. Після доповнення або доопрацювання таких документів роботодавець має право повторно звернутись до центру зайнятості протягом 5 робочих днів з дня отримання повідомлення центру зайнятості. Як наслідок, за результатом практичного застосування запропонованого положення наявність будь-якої помилки (навіть орфографічної) буде підставою для повернення роботодавцю поданих документів та невиправданого затягування процесів призначення компенсації. З урахуванням зазначеного вищевказані положення п. 9 проєкту Порядку дають змогу реалізовувати дискреційні повноваження регіональних центрів зайнятості / центрів зайнятості у непрозорий спосіб у зв’язку з відсутністю чітких підстав для прийняття ними рішень про повернення або відмову у наданні компенсації, надають можливість затягувати процес реєстрації документів у цілях отримання компенсації та в цілому створюють умови для корупційних зловживань. Рекомендації НАЗК: у проєкті Порядку визначити вичерпний перелік підстав для прийняття регіональними центрами зайнятості рішення про відмову в наданні компенсації; в абз. 3 п. 9 проєкту Порядку слова «або наявності в окремих документах помилок» виключити.  

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.   В.о. Голови Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                             Артем СИТНИК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua