НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Своєчасності подання декларацій та спецперевірки
Показники Національного агентства з 01.01.2020 р.
223
протоколів
складено
221
обгрунтованих
висновків скасовано
3118
направлено матеріалів
до Нацполіції
21 тис.
проведених
спецперевірок
Детальний моніторинг діяльності

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації пілотного проекту щодо організації в територіальних громадах соціальної роботи із сім’ями та дітьми, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах»

ЧиннийЧинний
Герб України

Картка проєкту

 

Розробник проєкту постанови:Міністерство соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики) Мета проєкту постанови – затвердити Порядок реалізації пілотного проєкту щодо організації у територіальних громадах соціальної роботи із сім’ями та дітьми, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (далі – проєкт Порядку реалізації), та Порядок апробації інтегрованої моделі надання соціальних послуг і деяких видів державної допомоги, які відповідно до законодавства надаються залежно від сукупного доходу сім’ї (далі – проєкт Порядку апробації) Проєкт постанови надіслано відповідно до
§ 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство ідентифікувало у проєкті постанови такі корупціогенні фактори:

  • відсутність критеріїв обрання територіальних громад для участі у Пілотному проєкті щодо організації в територіальних громадах соціальної роботи із сім’ями та дітьми, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах (далі – Пілотний проєкт);
  • невизначеність у розподілі повноважень щодо обрання учасників Пілотного проєкту між Національною соціальною сервісною службою України (далі – Нацсоцслужба) та Мінсоцполітики;
  • відсутність прозорого порядку надання територіальним громадам технічного оснащення.

Опис виявлених корупціогенних факторів

  1. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення

1.1. Положення п. 4 проєкту Порядку реалізації визначають вимоги, яким має відповідати сільська, селищна або міська територіальна громада для участі у Пілотному проєкті. Перелік документів, які територіальна громада має подати до Нацсоцслужби, деталізовано у п. 5 проєкту Порядку реалізації. Розгляд документів здійснює робоча група у складі Нацсоцслужби, яка за результатами готує пропозиції щодо участі територіальних громад у Пілотному проєкті (п. 6).

Однак критеріїв, якими має керуватися робоча група при обранні потенційних учасників Пілотного проєкту, у Порядку реалізації не передбачено.

Відсутність таких критеріїв обумовлює існування юридичної невизначеності, яка може призвести до надмірної дискреції під час обрання учасників, та унеможливлює в цілому прозорий розподіл технічного оснащення для забезпечення діяльності фахівців із соціальної роботи в межах реалізації Пілотного проєкту.

Рекомендації НАЗК:

визначити у Порядку реалізації критерії обрання територіальних громад для участі у Пілотному проєкті.

1.2. З метою належної реалізації та апробації Пілотного проєкту у проєкті Порядку реалізації передбачено надання територіальним громадам, щодо яких прийнято рішення про участь у Пілотному проєкті, технічного оснащення, зокрема транспортних засобів та комп’ютерної техніки.

При цьому у проєктах Порядку реалізації та Порядку апробації ані серед вимог до територіальних громад, ані серед переліку документів для участі у Пілотному проєкті не передбачено подання інформації про наявний рівень забезпечення відповідної територіальної громади технічним оснащенням. Крім того, у жодному з проєктів не визначено порядку надання територіальним громадам такого оснащення.

Це унеможливлює належну та повну оцінку наявного стану технічного оснащення у територіальних громадах для цілей обрання потенційних учасників Пілотного проєкту та створює надмірну дискрецію у повноваженнях Мінсоцполітики під час прийняття рішення щодо надання такого оснащення.

Рекомендації НАЗК:

одним із критеріїв обрання територіальних громад для участі у Пілотному проєкті визначити оцінку стану наявного технічного оснащення;

до проєкту Порядку реалізації додати положення про те, що учасники Пілотного проєкту мають надати інформацію про наявний стан технічного оснащення та оцінювання такої інформації;

визначити у проєктах Порядку реалізації та Порядку апробації прозорий порядок надання територіальним громадам технічного оснащення або додати відсильну норму на акт, яким буде визначено такий порядок.

1.3.  Відповідно до положень  п. 6 проєкту Порядку реалізації розгляд документів, поданих територіальними громадами для участі в Пілотному проєкті, здійснює робоча група утворена у Нацсоцслужбі. За результатами розгляду документів робоча група здійснює підготовку пропозицій щодо участі територіальних громад у Пілотному проєкті. Ці пропозиції оформляються протоколом і не пізніше ніж через два робочі дні  з дати проведення засідання робочої групи подаються до Мінсоцполітики для прийняття рішення.

У свою чергу, п. 7 проєкту Порядку реалізації визначає, що Мінсоцполітики за результатами розгляду пропозицій робочої групи Нацсоцслужби видає наказ про участь територіальних громад у Пілотному проєкті. Повноваження Мінсоцполітики щодо визначення переліку територіальних  громад для надання технічного оснащення в межах реалізації Пілотного проєкту відповідно до наданих Нацсоцслужбою пропозицій також закріплено у п. 11 проєкту Порядку реалізації.

Запропонований механізм вибору учасників Пілотного проєкту містить юридичну невизначеність. Так, проєктом Порядку реалізації не врегульовано, чи має Мінсоцполітики право відхилитися від сформованих Нацсоцслужбою пропозицій щодо потенційних учасників Пілотного проєкту або ж Мінсоцполітики лише затверджує обрані кандидатури наказом та позбавлене можливості переглядати пропозиції щодо участі територіальних громад у Пілотному проєкті, сформовані Нацсоцслужбою.

Враховуючи викладене, з метою усунення юридичної невизначеності та забезпечення послідовної та передбачуваної реалізації механізму вибору учасників Пілотного проєкту існує потреба у деталізації визначених меж повноважень відповідальних суб’єктів.

Рекомендації НАЗК:

деталізувати повноваження Нацсоцслужби та Мінсоцполітики стосовно вибору учасників Пілотного проєкту.

 

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенні фактори та потребує доопрацювання з урахуванням наведених рекомендацій.

 

 

В.о. Голови Національного агентства

з питань запобігання корупції                                    Роман СУХОСТАВЕЦЬ

Посилання скопійовано
Версія для друку
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр
Ми використовуємо cookie-файли, щоб отримати статистику, яка допомагає нам поліпшити персоналізацію сервісу для вас. Ви можете прочитати докладніше про cookie або змінити налаштування браузера. Продовжуючи користуватися сайтом без зміни налаштувань, ви даєте згоду на використання ваших cookie.