НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на 2021 рік на розвиток системи екстреної медичної допомоги та модернізацію і оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я та Порядку здійснення заходів щодо забезпечення розвитку системи екстреної медичної допомоги у 2021 році»

Картка проєкту

 
Розробник проєкту постанови: Міністерство охорони здоров’я України Мета проєкту постанови – удосконалення механізмів закупівлі обладнання для опорних закладів охорони здоров’я у 2021 році та розширення його переліку Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України
 

Резюме антикорупційної експертизи

 За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Національне агентство ідентифікувало у його положеннях корупціогенний фактор, який полягає у недотриманні порядку застосування спеціального правового режиму закупівель для протидії COVID-19 до закупівлі спеціалізованого санітарного транспорту.  

Опис виявлених корупціогенних факторів

  1. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення.
  У проєкті постанови пропонується розширити перелік товарів, закупівля яких може здійснюватися відповідно до п. 31 розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» - спеціального правового режиму закупівель у цілях подолання коронавірусної хвороби товарів (робіт, послуг) за пришвидшеною процедурою за умови їхньої наявності у переліку, визначеному Порядком проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на території України, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225 (далі – постанова № 225). Такий перелік, затверджений постановою № 225, має конкретизовану структуру (з урахуванням кодів УКТЗЕД), що дає змогу однозначно ідентифікувати предмет закупівлі. Крім того, перелік вже містить підрозділ «Транспортні засоби для закладів охорони здоров’я системи екстреної медичної допомоги та санітарної авіації (авіаційної медицини)», що складається з: коду згідно з УКТЗЕД 8703 32 19 00 – спеціалізований санітарний автомобіль екстреної (швидкої) медичної допомоги; коду згідно з УКТЗЕД 8705 90 80 90 – транспортні засоби для проведення санітарної обробки території, споруд і будівель (поливомийні машини, обприскувачі). Розробником запропоновано застосувати спеціальний режим закупівлі для протидії COVID-19 до «спеціалізованого санітарного транспорту» не шляхом визначення відповідного коду у переліку, що затверджений постановою № 225, а шляхом внесення змін до іншого підзаконного акта - Порядку здійснення заходів щодо забезпечення розвитку системи екстреної медичної допомоги у 2021 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2021 № 339. У даному порядку пропонується визначити, що замовник формує технічне завдання закупівель спеціалізованого санітарного транспорту та здійснює їх відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225. Враховуючи викладене, зміни у запропонованій редакції не відповідають прийнятій концепції закупівель для протидії COVID-19 відповідно до п. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому визначення поняття «спеціалізований санітарний транспорт» має досить узагальнений опис, який не дає змоги однозначно ідентифікувати предмет потенційної закупівлі, оскільки не містить кодифікованого опису товару. Відсутність коду та опису товару для його однозначного трактування в цілях здійснення закупівелі додатково ускладнює як безпосередньо процес визначення замовником процедури закупівлі, так і процес проведення якісного контролю у сфері закупівель. Запропоновані зміни можуть спричинити безпідставне ухилення від застосування загального конкурентного порядку закупівель спеціалізованого санітарного транспорту в електронній системі, що створюватиме корупційні ризики, пов’язані з упередженим вибором контрагентів та економічно невигідними умовами контрактів. Рекомендації НАЗК: виключити зміни, які стосуються встановлення окремого порядку закупівлі для спеціалізованого санітарного транспорту, та в разі необхідності доповнити перелік товарів, робіт послуг, затверджений постановою № 225, тими предметами закупівлі, які необхідні для поліпшення епідеміологічної ситуації.   Висновок: запропонована модель регулювання в цілому є корупціогенною та потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.     Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                        Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua