НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я»

Картка проєкту

 
Розробник проєкту постанови: Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ) Мета проєкту постанови – упорядкування та уточнення процедур використання коштів , з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я, відкритого у Національному банку для зарахування добровільних внесків (благодійних пожертв) від фізичних та юридичних осіб приватного та/або публічного права Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України  
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я» (далі - проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, а саме: встановлення непрозорої процедури розподілу коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я (далі – кошти), що створює ризик їх неефективного/нецільового використання.  

 Опис виявленого корупціогенного фактора

Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення Проєктом постанови пропонується внести зміни до Порядку використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2022 № 491 (далі – Порядок). Проєктом постанови змінюються умови прийняття рішень комісією для розгляду пропозицій і прийняття рішення щодо розподілу та/або передачі коштів (далі – комісія). Зокрема у п. 2 проєкту Змін пропонується внести зміни до п. 2 Порядку, зокрема, передбачити, що кошти, серед іншого, спрямовуються на закупівлю інших необхідних товарів для задоволення потреб охорони здоров’я відповідно до номенклатури, затвердженої МОЗ. Крім того, у п. 3 проєкту Змін, вносяться зміни до абз. 2 п. 4 Порядку в частині визначення отримувачів коштів за напрямами їх використання, а саме: кошти можуть отримувати: «за напрямами використання визначеними абз. 2, 5 і 6 п. 2 цього Порядку, на основі пропозицій, поданих державним підприємством «Медичні закупівлі України», сформованих з урахуванням потреб, зібраних від закладів охорони здоров’я, очікуваної вартості за одиницю предмета закупівлі з урахуванням орієнтованих строків поставки, відповідно до номенклатури , визначеної МОЗ;». Водночас пропонована редакція абз. 2 п. 4 Порядку не дає можливості чітко встановити отримувача коштів за напрямами використання визначеними абз. 2, 5 і 6 п. 2 цього Порядку. Враховуючи вищевикладене, використання правової конструкції «інших необхідних товарів» у поєднанні з формулюванням «відповідно до номенклатури, затвердженої МОЗ» сприяє здійсненню комісією повноважень у непрозорий спосіб, за відсутності конкретного отримувача відповідних коштів ускладняється механізм контролю за їх ефективним/цільовим використанням та «розмивається» відповідальність. Рекомендації НАЗК: у п. 2 проєкту Змін слова «інших необхідних товарів» виключити, визначивши вичерпний перелік напрямів, на які спрямовуються кошти. у п. 3 проєкту Змін встановити отримувача коштів за напрямами їх використання визначеними абз. 2, 5 і 6 п. 2 Порядку.  

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.   Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                      Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua