НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 976»

Картка проєкту

Розробник проєкту постанови: Державне агентство лісових ресурсів України Мета проєкту постанови – уточнення кола повноважень посадових осіб лісової охорони інших постійних лісокористувачів і власників лісів та переліку посадових осіб державної лісової охорони та лісової охорони Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, який зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме: неузгодженість із нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) в частині наділення посадових осіб Держлісагентства повноваженнями щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення, які ст. 241 КУпАП покладені на інших посадових осіб зазначеного центрального органу виконавчої влади.  

Опис виявленого корупціогенного фактору

Наділення повноваженнями, якими вже наділені інші органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або особи, уповноважені на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування (дублювання повноважень), що створює невизначеність щодо суб’єкта, на якого вони покладаються У проєкті постанови передбачається внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 976 «Про затвердження Положення про державну лісову охорону, лісову охорону інших лісокористувачів та власників лісів» (далі – проєкт змін, Положення відповідно). Як вбачається зі змісту пояснювальної записки, що додається, проєктом постанови пропонується привести Положення у відповідність до ст. 241 КУпАП в частині уточнення переліку посадових осіб державної лісової охорони, уповноважених від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 49, 63-70, 73, 75, 77, 1885 КУпАП. Згідно з положеннями п. 2 проєкту змін абз. 1 п. 5 Положення передбачається викласти в такій редакції: «До посадових осіб держлісоохорони належать посадові особи Держлісагентства,  Республіканського  комітету  Автономної  Республіки  Крим  з питань лісового і мисливського господарства, територіальних органів Держлісагентства, Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об’єднання «Укрдержліспроект» і державних спеціалізованих лісозахисних підприємств, що належать до сфери управління Держлісагентства, згідно з додатком. Додатком  до Положення (з урахуванням редакції, запропонованої проєктом змін) визначено перелік посадових осіб державної лісової охорони, лісової охорони інших постійних лісокористувачів та власників лісів. У п. 7 Положення (з урахуванням редакції, запропонованої проєктом змін), зокрема, визначено, що посадові  особи  держлісоохорони,  лісової  охорони інших постійних  лісокористувачів  та  власників  лісів  відповідно  до покладених на неї завдань мають право: складати протоколи та розглядати відповідно до  законодавства справи про адміністративні правопорушення,  правопорушення у сфері охорони,  захисту,  використання  та  відтворення лісів, а також у галузі  мисливського  господарства  та  полювання. Однак перелік посадових осіб, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначений у додатку 1 до Положення (з урахуванням редакції, запропонованої проєктом змін), не узгоджується з переліком посадових осіб, визначених нормативними положеннями ст. 241 КУпАП, згідно з якою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, розглядає справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 4963-70737577188-5 цього Кодексу. Від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, його заступники, головні лісничі, старші інженери та інженери, командири авіаланок, старші льотчики-спостерігачі та льотчики-спостерігачі баз авіаційної охорони лісів, лісничі, помічники лісничих, майстри лісу. Така неузгодженість із нормами КУпАП на рівні підзаконного акта призведе до наділення посадових осіб Держлісагентства повноваженнями щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення, які КУпАП вже покладені на інших посадових осіб зазначеного центрального органу виконавчої влади. Таким чином, запропоноване проєктом постанови регулювання зумовить невизначеність щодо кола посадових осіб Держлісагентства, уповноважених на виконання відповідних функцій держави, що в процесі правозастосування створить умови для перевищення законодавчо встановлених повноважень відповідними посадовими особами та корупційних зловживань. Рекомендація НАЗК: проєкт змін в частині визначення переліку посадових осіб, уповноважених розглядати відповідну категорію справ про адміністративні правопорушення, слід узгодити з переліком посадових осіб, наділених повноваженнями розглядати такі справи згідно з нормативними положеннями КУпАП.  

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання.   Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                             Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua