НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил перетинання державного кордону громадянами України»

Картка проєкту

Розробник проєкту постанови: Міністерство освіти і науки України (МОН) Мета проєкту постанови – врегулювання питання щодо виїзду учасників, які включені до складу збірних команд студентів і учнів з видів спорту для участі в міжнародних спортивних змаганнях та представлення на них України, й щодо якого станом на сьогодні існує законодавча прогалина Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України  
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, що зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме – наділення МОН дискреційними повноваженнями щодо визначення кола осіб, які можуть здійснювати перетин державного кордону.  

Опис виявленого корупціогенного фактора

Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення У проєкті постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил перетинання державного кордону громадянами України» пропонується внести зміни до Правил перетину державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 (далі – Правила), зокрема доповнити положення п. 211 новим п.п. 3.. Згідно з абз. 1 нового п.п. 3 п. 211 Правил у разі введення в Україні воєнного стану пропуск через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за наявності відповідних підтвердних документів та за умови виконання правил перетину державного кордону України: учасників, тренерів та осіб, що забезпечують організаційне, медичне та інше супроводження, які включені до складу збірних команд студентів і учнів з видів спорту для участі у спортивних заходах та змаганнях, що проводяться за кордоном та які включені в Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на відповідний рік, який затверджено в порядку, передбаченому чинним законодавством України. Підтвердними документами для перетину державного кордону особами, зазначеними в абз. 1 нового п.п. 3 п. 211 Правил, є, зокрема, лист МОН. Однак запропонований в абз. 1 нового п.п. 3 п. 211 Правил перелік осіб, які зможуть здійснювати перетин державного кордону, не є виключним, що, в свою чергу, створює можливість для перетину кордону необмеженим колом осіб. Положення Закону України «Про фізичну культуру і спорт» визначають організаційне, інформаційне, фінансове, кадрове, наукове, медичне забезпечення діяльності у сфері фізичної культури і спорту. Таким чином, відсутність виключного переліку осіб, які зможуть здійснювати перетин державного кордону, наділяє МОН дискреційними повноваженнями щодо визначення кола осіб, які можуть здійснювати перетин державного кордону, та створює умови для корупційних зловживань. Рекомендація НАЗК: в абз. 1 нового п.п. 3 п. 211 Правил визначити вичерпний перелік осіб, які можуть здійснювати перетин державного кордону.  

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданої рекомендації.     Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                       Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua