НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти»

Картка проєкту

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти» Ініціатор(и) проєкту акта: Міністерство освіти і науки України  Мета проєкту акта – затвердження Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти» (далі – проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенні фактори, що унеможливлюють прийняття проєкту постанови у запропонованій редакції. Зокрема у Положенні про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти (далі – Положення), яке пропонується затвердити проєктом постанови, не визначено виключного переліку документів, які мають бути подані до Міністерства освіти і науки України (далі – Міністерство) для отримання згоди на утворення та реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти, підстав для відмови у наданні такої згоди, а також підстав для її відкликання.  

Таблиця виявлених корупціогенних факторів

№ з/п Корупціогенні фактори
1 Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення
  Опис виявлених корупціогенних факторів
  1. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення
Відповідно до п. 7 Положення утворення та реорганізація територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти проводяться за згодою Міністерства. Міністерство опрацьовує подані документи (клопотання, установчі документи тощо) та в місячний термін надає згоду або відмову на утворення або реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти. Згода на утворення та реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти може бути відкликана. При цьому п. 7 Положення, а також Положенням в цілому не визначаються: виключний перелік документів, які мають бути подані до Міністерства для отримання згоди на утворення та реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти; підстави для відмови Міністерством у наданні згоди на утворення або реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти; підстави для відкликання Міністерством згоди на утворення та реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти. Вищезазначене створює правову невизначеність механізму отримання згоди на утворення та реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти та наділяє Міністерство дискреційними повноваженнями, що можуть призвести до реалізації корупційних практик щодо упереджених/безпідставних відмов у наданні такої згоди, а також її необґрунтованого відкликання. Рекомендації НАЗК: у Положенні необхідно визначити виключний перелік документів, які мають бути подані до Міністерства для отримання згоди на утворення та реорганізацію територіально відокремленого структурного підрозділу іноземного закладу вищої освіти, підстави для відмови у наданні такої згоди, а також підстави для її відкликання.   Висновок: проєкт постанови містить корупціогенні фактори та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.     В.о. Голови Національного агентства з питань запобігання корупції                                               Іван ПРЕСНЯКОВ  
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua