Картка проєкту
Розробник проєкту постанови: Міністерство економіки України | Мета проєкту – унормувати питання реалізації положень п. 3 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» | Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України |
Резюме антикорупційної експертизи
За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство ідентифікувало у проєкті постанови корупціогенний фактор – відсутність чіткого механізму визначення управителя майном.Опис виявленого корупціогенного фактора
1. Неналежне визначення змісту й обсягу прав чи обов’язків фізичних (юридичних) осіб
Проєктом постанови пропонується затвердити Порядок передачі в управління суб’єктам господарювання, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать державі, об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів, примусово вилучених відповідно до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів», шляхом укладення договору управління майном (далі – проєкт Порядку). У п. 3 проєкту Порядку визначено, що ініціаторами передачі в управління об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів, примусово вилучених відповідно до цього Закону, можуть виступати балансоутримувачі та управителі, що виявили намір отримати в управління такі об’єкти. Правовий механізм передачі таких об’єктів в управління встановлений у пп. 4, 5 проєкту Порядку, де, зокрема, визначено, що ініціатор передачі подає Міністерству економіки звернення щодо підготовки проекту рішення Кабінету Міністрів України про погодження укладення договору управління майном (абз. 1 п. 4 проєкту Порядку). Міністерство економіки готує проєкт рішення Кабінету Міністрів України, який підлягає погодженню з Міністерством фінансів, Фондом державного майна та суб’єктами управління об’єктами державної власності, що здійснюють повноваження уповноважених органів управління сторін договору. Узгоджений проєкт рішення разом з документами, зазначеними в п. 4 цього Порядку, Міністерство економіки подає в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України (п. 5 проєкту Порядку). До документів, які подаються разом із узгодженим проєктом рішення Кабінету Міністрів України щодо погодження укладення договору відповідно до абз. 2 п. 4 проєкту Порядку, додається попередньо погоджений сторонами та суб’єктами управління об’єктами державної власності, що здійснюють повноваження уповноважених органів управління сторін, проєкт договору. Однак у проєкті Порядку відсутні положення, які б регламентували дії уповноважених осіб при визначенні управителя у разі надходження звернень від декількох суб’єктів господарювання, що виявили намір отримати в управління такі об’єкти. Відсутність належного правового регулювання може зумовити зловживання осіб, уповноважених на визначення управителя майном, та спірні правовідносини під час такого визначення. Рекомендації НАЗК: передбачити у проєкті постанови чіткий правовий механізм визначення управителя майном у разі надходження звернень від декількох суб’єктів господарювання, що виявили намір отримати в управління такі об’єкти.Висновок:
проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій. В.о. Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Артем СИТНИК