НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ввезення на територію України насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Реєстру сортів рослин України, але занесеного до Переліку сортів рослин ОЕСР, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, для цілей розмноження та подальшого вивезення за межі України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. № 762»

Картка проєкту

 
Розробник проєкту постанови: Міністерство аграрної політики та продовольства України Мета проєкту постанови – удосконалення процедури ввезення на територію України насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та  розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, та вивезення цього насіння Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ввезення на територію України насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Реєстру сортів рослин України, але занесеного до Переліку сортів рослин ОЕСР, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, для цілей розмноження та подальшого вивезення за межі України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. № 762» (далі – проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, який зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме: відсутність у проєкті постанови підстав, за наявності яких заявник матиме право на продовження строку дії Підтвердження відомостей щодо сорту ОЕСР у Переліку сортів рослин ОЕСР, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна та згоди (угоди) на розмноження (далі – Підтвердження), та чітких критеріїв прийняття Компетентним органом (Міндовкілля) обґрунтованого рішення про відмову у продовженні строку дії Підтвердження, що створює умови Компетентному органу для зловживань та отримання неправомірної вигоди.  

 Опис виявленого корупціогенного фактору

І. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення Проєктом постанови передбачається затвердити Порядок ввезення на територію України насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Реєстру сортів рослин України, але занесеного до Переліку сортів рослин ОЕСР, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, для цілей розмноження та подальшого вивезення за межі України (далі – проєкт Порядку). Згідно з абз. 2 п. 1, абз. 2, 3 п. 6 розділу ІІІ проєкту Порядку Підтвердження може бути продовжено Компетентним органом за клопотанням заявника у довільній формі на дванадцять місяців від дати граничного строку дії Підтвердження у разі обґрунтованої необхідності. У разі виникнення потреби у  продовженні граничного строку дії Підтвердження заявник надсилає до Компетентного органу клопотання у довільній формі щодо продовження строку дії відповідного Підтвердження з обґрунтуванням такої необхідності. Компетентний орган протягом п’яти робочих днів від дати отримання такого клопотання розглядає його та у разі обґрунтованості необхідності продовження Підтвердження інформує заявника щодо продовження строку дії Підтвердження або листом у довільній формі про відмову у продовженні строку дії Підтвердження. Однак проєкт Порядку не визначає як підстав, за наявності яких заявник матиме право на продовження строку дії Підтвердження, так і чітких критеріїв прийняття Компетентним органом обґрунтованого рішення про відмову у продовженні строку дії Підтвердження, що надасть змогу уповноваженим особам застосовувати суб’єктивні підходи при прийнятті відповідних рішень. Крім того, у проєкті Порядку відсутні положення, які б зобов’язували  Компетентний орган обґрунтовувати підстави відмови у продовженні строку дії Підтвердження. Указані обставини позбавляють заявника можливості усунути причини, що стали підставою для прийняття такого рішення. Зазначені положення наділяють Компетентний орган надмірними дискреційними повноваженнями в частині запровадження непрозорої процедури, пов’язаної з продовженням строку дії Підтвердження або відмовою у такому продовженні, що створить передумови для корупційних зловживань. Рекомендація НАЗК: у проєкті Порядку визначити: вичерпний перелік підстав, за наявності яких заявник матиме право на продовження строку дії Підтвердження; критерії прийняття Компетентним органом рішення про обґрунтовану відмову у продовженні строку дії Підтвердження, а також передбачити інформування заявника із зазначенням обґрунтованих підстав прийняття Компетентним органом відповідного рішення.  

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданої рекомендації.   Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                       Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua