НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону «Про Державний бюджет України на 2022 pік»

Картка проєкту

Розробник проєкту Закону:Міністерство фінансів України Мета проєкту Закону –  затвердити основні показники Державного бюджету України на 2022 рік Проєкт Закону надіслано відповідно до §372 Регламенту Кабінету Міністрів України
  Резюме антикорупційної експертизи За результатами антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» (далі – проєкт Закону) Національне агентство встановило, що запропонований підхід до визначення прожиткового мінімуму для цілей розрахунку посадових окладів працівникам антикорупційних органів знижує їх операційну незалежність та гарантії захисту від неналежного впливу чи тиску.   Опис виявлених корупціогенних факторів  
  1. Ускладнення реалізації передбачених законодавством заходів із запобігання чи протидії корупції.
Положення ст. 7 проєкту Закону запроваджують нову категорію соціальної і демографічної групи населення – «працівники інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівники податкових органів». Для цієї групи пропонується визначити прожитковий мінімум з 1 січня 2022 року на рівні 2102 гривні. Положення ст. 1 Закону України «Про прожитковий мінімум» виокремлює необхідність встановлення прожиткового мінімуму для таких соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до 6 років; дітей віком від 6 до 18 років; працездатних осіб; осіб, які втратили працездатність. Така соціальна і демографічна група як «працівники інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівники податкових органів» цим Законом не передбачена. При цьому врегулювання оплати праці спеціальними законами для окремих категорій працівників державних органів покликане забезпечити дотримання гарантій незалежності та усунення будь-яких важелів впливу на їхню діяльність. До цієї категорії також належать спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції, що визначені ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» – органи прокуратури, Національна поліція, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції, на яких також поширюватиметься відповідний підхід до розрахунку посадових окладів у разі прийняття проєкту Закону. Згідно з ч. 2 ст. 6 Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, яка набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця має забезпечити органу, який здійснює запобігання корупції, необхідну незалежність з метою надання такому органу можливості виконувати свої функції ефективно й в умовах свободи від будь-якого неналежного впливу. Ратифікуючи Конвенцію ООН проти корупції, держава взяла на себе зобов’язання гарантувати належний захист антикорупційних інституцій від впливу чи тиску, зокрема шляхом забезпечення належного фінансування. Враховуючи вищевикладене, законодавче регулювання порядку розрахунку розмірів посадових окладів працівникам спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції має забезпечувати їхню незалежність, яка гарантована належним рівнем матеріального забезпечення та достатніми ресурсами для реалізації повноважень.   Рекомендації НАЗК: в абз. 6 ст. 7 проєкту Закону передбачити виключення щодо застосування запропонованого підходу до розрахунку посадових окладів працівникам спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.   Висновок: проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наведеної рекомендації.   Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                               Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua