НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення змін до статті 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

 Картка проєкту 

Проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» Ініціатор(и) законопроєкту: Міністерство охорони здоров’я  України Проєкт Закону розроблено з метою одержання об’єктивних результатів при здійсненні планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів
 

Резюме антикорупційної експертизи

 Проєктом акта пропонується внести зміни до порядку оприлюднення річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, також повідомлення суб’єктів господарювання про проведення таких заходів. За результатами антикорупційної експертизи Національне агентство виявило, що запропоноване проєктом Закону регулювання містить корупціогенні фактори в частині розширення дискреційних повноважень Міністерства охорони здоров’я України під час здійснення планових заходів державного нагляду (контролю).  

Таблиця виявлених корупціогенних факторів

№ з/п Корупціогенні фактори
1 Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення
 

Опис виявлених корупціогенних факторів

1. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення Проєктом Закону пропонується внести зміни до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та передбачити, що: річні плани здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів не підлягають оприлюдненню на офіційному вебсайті; річні плани здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів не потребують внесення відомостей до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю); планові заходи з державного нагляду (контролю) у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів не потребують письмового повідомлення суб’єкта господарювання про проведення такого заходу. Так, відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб’єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у плановому періоді, та не пізніше 15 жовтня року, що передує плановому, забезпечують внесення відомостей про таких суб’єктів господарювання до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) для автоматичного виявлення нею суб’єктів господарювання, які підлягають комплексним плановим заходам державного нагляду (контролю). План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) для всіх органів державного нагляду (контролю) затверджує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, оприлюднює на своєму офіційному вебсайті та вносить відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю). Крім того, річні плани здійснення планових заходів затверджують органи державного нагляду (контролю), оприлюднюють на своїх офіційних вебсайтах та вносять відомості до відповідної інтегрованої системи. Зазначені вимоги до порядку оприлюднення інформації мають уніфікований характер та не залежать від сфери діяльності суб’єкта господарювання, який є предметом перевірки. Натомість розробниками пропонується встановити особливий правовий режим державного нагляду (контролю) у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, який призведе до зниження правових стандартів відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду та створить умови для реалізації корупційних ризиків. Неоприлюднення інформації про проведення планових перевірок фактично перетворить планові перевірки на позапланові, що сприятиме поширенню корупційних практик шляхом адміністративного тиску на суб’єктів господарювання під час взаємодії з регуляторними органами. Рекомендації НАЗК: проєкт Закону у разі його прийняття створить умови для вчинення корупційних правопорушень під час  здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, що зумовлює необхідність зупинення розгляду проєкту.   Висновок: запропонована модель правового регулювання в цілому є корупціогенною, що унеможливлює прийняття проєкту Закону.    Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                             Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua