НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Повні перевірки декларацій
560
перевірок зупинено
рішення КСУ №13-р/2020
497
млн.грн. виявлено
як незадекларовані
307
перевірено
суб'єктів Закону
На виконання рішення Конституційного Cуду
України №13-р/2020 від 27.10.2020 кримінальні
провадження підлягають закриттю
97
обгрунтованих
висновків складено
Детальний моніторинг діяльності

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про водовідведення стічних вод населених пунктів»

Герб України

Картка проєкту

Проєкт Закону України «Про водовідведення стічних вод населених пунктів» Розробник законопроєкту: Міністерство розвитку громад та територій України Мета проєкту Закону – створення необхідних умов для реалізації прав громадян на отримання якісного централізованого та нецентралізованого водовідведення при одночасному зменшенні негативного впливу стічних вод на навколишнє природне середовище

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами проведення антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про водовідведення стічних вод населених пунктів» (далі – проєкт Закону) Національне агентство ідентифікувало у його положеннях корупціогенний фактор, який полягає у розширенні переліку підстав для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у сфері питної води, питного водопостачання.

 

Таблиця виявлених корупціогенних факторів

№ з/п Корупціогенні фактори
1 Суперечність між різними положеннями одного й того ж нормативно-правового акта або між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того ж питання, що допускає різне тлумачення норм

 

Опис виявлених корупціогенних факторів

  1. Суперечність між різними положеннями одного й того ж нормативно-правового акта або між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того ж питання, що допускає різне тлумачення норм

Проєктом Закону пропонується викласти ст. 43 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» у новій редакції, відповідно до якої значно розширити перелік підстав для проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері житлово-комунального господарства, та його територіальними органами позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері питного водопостачання. Так, у проєкті Закону пропонується встановити, що такі заходи можуть бути проведені, зокрема, у разі надходження рішень Кабінету Міністрів України, звернень народних депутатів і правоохоронних органів, а також рішень місцевих органів виконавчої влади про проведення перевірок щодо порушень законодавства, нормативів, норм, порядків і правил у сфері питної води, питного водопостачання.

Разом з тим Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» в Україні встановлено єдиний підхід до здійснення контрольних заходів за діяльністю суб’єктів господарювання. У ч.ч. 1, 2 ст. 6 цього Закону визначено вичерпний перелік підстав для проведення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) та передбачено заборону на проведення позапланових заходів з інших підстав. При цьому проєктом Закону змін до вказаної статті Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не запропоновано.

Таким чином, встановлення окремого переліку підстав для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) порушує вимоги Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та створює передумови для вчинення корупційних правопорушень суб’єктами владних повноважень.

Рекомендації НАЗК:

виключити з тексту проєкту Закону перелік підстав для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері питної води, питного водопостачання, які відмінні від встановлених у Законі України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Замість цього навести посилання на Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

 

Висновок:

проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наведених рекомендацій.

 

 

В.о. Голови Національного агентства
з питань запобігання корупції                                                Іван ПРЕСНЯКОВ

 

 

Посилання скопійовано
Версія для друку
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр
Ми використовуємо cookie-файли, щоб отримати статистику, яка допомагає нам поліпшити персоналізацію сервісу для вас. Ви можете прочитати докладніше про cookie або змінити налаштування браузера. Продовжуючи користуватися сайтом без зміни налаштувань, ви даєте згоду на використання ваших cookie.