НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835»

Картка проєкту

 

Розробник проєкту постанови:

Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України (далі – Агентство

відновлення)

Мета проєкту постанови – актуалізація наборів даних, які публікує Агентство відновлення на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних, відповідно до Положення про Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України

Проєкт постанови надіслано відповідно до
§ 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835» (далі – проєкт постанови) Національне агентство встановило корупціогенний фактор, а саме:

невідповідність основним положенням Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220 (далі – ДАП), в частині виключення інформації про процеси будівництва, ремонту та експлуатації доріг, яка підлягає оприлюдненню, що унеможливлює забезпечення прозорого доступу зацікавлених сторін до зазначених відкритих даних.

 

Опис виявленого корупціогенного фактора

Ускладнення реалізації передбачених законодавством заходів із запобігання чи протидії корупції

Проєктом постанови передбачається внесення змін у додаток до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – проєкт Змін).

У додатку до Положення визначено Перелік даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних (далі – Перелік).

У п. 2 проєкту Змін пропонується виключити із Переліку інформацію, яка підлягає оприлюдненню Агентством відновлення, зокрема:

- звіти про врахування замовниками рекомендацій CoST під час будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення;

- дані щодо об’єктів будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до стандарту OC4IDS – Open Contracting for Infrastructure Data Standard.

У п.п. 2.5.10.1.2 та 2.5.10.1.3 додатка 2 до ДАП передбачено розроблення та видання наказу Агентства відновлення, яким врегульовано питання про оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних, які згідно з додатком до Положення підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних Агентством відновлення, обласними держадміністраціями. Інформація щодо дорожніх інфраструктурних проєктів підлягає розкриттю згідно зі стандартом CoST IDS (Infrastructure Data Standard), а публікація даних (зокрема, проєктної документації та методики розрахунку очікуваної вартості закупівлі) відбувається у машинозчитуваному форматі згідно зі стандартами OC4IDS і OCDS.  Також передбачено виконання вказаного наказу Агентством відновлення у повному обсязі.

На виконання заходу ДАП, визначеного у п. 2.5.10.1.2, Агентство відновлення розробило наказ від 24.08.2023 № 355, де визначено перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. При цьому в наказі Агентства відновлення від 24.08.2023 № 355 передбачено оприлюднення у формі відкритих даних всього переліку наборів даних, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835, крім обов’язкового опублікування звітів про результати проведення моніторингу стану будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг з усіма додатками, у тому числі протоколами, актами обстеження та відбору матеріалів.

Зазначимо, що перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835, цілком корелюється з повноваженнями Агентства відновлення, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2014 № 439 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 21.02.2023 № 193). Крім того, саме визначений на сьогодні перелік наборів даних має забезпечити реалізацію таких принципів, як відкритість за замовчуванням, а отже, і відкритість процесів, пов’язаних, зокрема,  з відновленням автомобільних доріг, публічність, доступність використання, постійна застосовність, що дають змогу усунути корупційні прояви у відповідних процесах.

Таким чином, суттєве обмеження переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, які запропоновані у проєкті Змін, не лише не сприятиме реалізації у повному обсязі дотриманню вимог
п.п. 2.5.10.1.2 та 2.5.10.1.3 ДАП, але й значно обмежить реалізацію принципів оприлюднення наборів даних у формі відкритих даних, що визначені у п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835.

Рекомендація НАЗК:

п. 2 проєкту Змін привести у відповідність до положень ДАП та відповідно слова «дванадцятий, чотирнадцятий» виключити.

 

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання.

 

 

Голова Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                      Олександр НОВІКОВ

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua