НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо правового статусу громадських об’єднань ветеранів війни»

Картка проєкту

Розробник проєкту Закону: Міністерство у справах ветеранів України

Метою прийняття акта є посилення спроможності громадських об’єднань ветеранів війни шляхом надання таким об’єднанням права на отримання в оренду державного і комунального майна без проведення аукціону та законодавчого врегулювання визначення громадських об’єднань ветеранів війни.

Проєкт Закону надіслано відповідно до
§ 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо правового статусу громадських об’єднань ветеранів війни» (далі – проєкт Закону) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, який зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме:

нечітка, з порушенням принципу юридичної визначеності, регламентація прав, обов’язків чи відповідальності фізичних (юридичних) осіб у будь-якій сфері правового регулювання.

 

Опис виявленого корупціогенного фактору

Нечітка, з порушенням принципу юридичної визначеності, регламентація прав, обов’язків чи відповідальності фізичних (юридичних) осіб у будь-якій сфері правового регулювання.

Проєктом Закону пропонується внести зміни до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та наділити громадські об’єднання ветеранів війни правом на отримання в оренду державного та комунального майна, що не міститься в Переліку першого типу, без проведення аукціону.

Правові, економічні та організаційні відносини, пов’язані з передачею в оренду майна, що перебуває в державній та комунальній власності, а також передачею права на експлуатацію такого майна регулюється Законом України «Про оренду державного та комунального майна» (далі – Закон про оренду майна).

У ч. 2 ст. 15 Закону про оренду майна громадським організаціям ветеранів надане право отримувати в оренду державне та комунальне майно, що не міститься  в Переліку першого типу, без проведення аукціону виключно для розміщення реабілітаційних установ для ветеранів.

Тобто Законом про оренду майна закріплене цільове використання такого майна.

Усунення вимоги щодо цільового використання державного та комунального майна у спрощений спосіб, без проведення аукціону, надає переважне право громадському об’єднанню ветеранів війни отримувати об’єкти державного, комунального майна та використовувати його на власний розсуд.

Оскільки мета створення громадського об’єднання охоплює широкі поняття без правової визначеності (захист прав, свобод, задоволення суспільних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України) - відсутність вимог щодо цільового призначення отриманого майна може призвести до виникнення корупційних ризиків, оскільки створює передумови для неконтрольованого використання державного та комунального майна.

Рекомендація НАЗК:

визначити цільове призначення орендованого майна, що передаватиметься громадським об’єднанням ветеранів війни без проведення аукціону.

 

Висновок:

проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання.

 

 

Голова Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                                       Олександр НОВІКОВ

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua