НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Корупція в економіці: як її мінімізувати та що для цього передбачає Державна антикорупційна програма

21.11.2022
Корупція в економіці: як її мінімізувати та що для цього передбачає Державна антикорупційна програма

Модель управління державними підприємствами в Україні, на жаль, не завжди є ефективною, наслідком чого є значні збитки та корупція. Наразі у державній власності перебувають понад 3 тисячі підприємств. У приватних компаніях теж є низка проблем, які провокують корупцію і потребують законодавчого врегулювання та участі держави й громадянського суспільства. 

Як зменшити рівень корупції в державному та приватному секторах економіки, обговорили представники Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) спільно з експертами в рамках громадського обговорення проекту Державної антикорупційної програми (ДАП). 

Для запровадження прозорого та якісного управління і, відповідно, мінімізації рівня корупції фахівці радять приділити увагу формуванню політики державної власності, дотриманню стандартів корпоративного управління включно з  прозорим формуванням наглядових рад. Важливими задачами також є унормування критеріїв незалежного аудиту, посилення внутрішнього контролю на підприємствах, забезпечення прозорості процедур приватизації та виконання покупцями умов продажу об’єктів приватизації тощо. Наприклад, зараз відсутні критерії для визначення обов’язковості проведення незалежного аудиту фінансової звітності державних підприємств. Це негативно впливає на прозорість та об’єктивну оцінку діяльності й зумовлює корупційні ризики. 

Учасники також обговорили високий рівень толерування корупції в приватному секторі економіки та заходи для його зниження. Так, наразі немає ефективних адміністративних і законодавчих стимулів для бізнесу впроваджувати практики доброчесності. Існує лише формальний підхід до розробки й стану виконання антикорупційних програм. Для вирішення цих проблем НАЗК пропонує, за результатами аналітичного дослідження, внести зміни до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законів  щодо врахування рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР).

Для повоєнної відбудови держави надзвичайно важливо забезпечити прозорість і справедливість виконання Плану відновлення України. Для цього необхідно розробити механізм оприлюднення інформації про використання ресурсів, наданих міжнародними партнерами. 

Також учасники наголосили на необхідності приведення нормативних актів у відповідність до Закону «Про адміністративну процедуру» та ухвалення закону про адміністративний збір для зменшення рівня бюрократизації бізнес-процесів і плату неофіційних платежів. На думку експертів, важливо ухвалити закон про Установу бізнес-омбудсмена, що забезпечить ефективне відновлення порушених органами державної влади прав бізнесу.

Свої пропозиції та застереження до цього розділу ДАП висловили представники Всеукраїнської мережі доброчесності та комплаєнсу (UNIC), Transparency International Ukraine, Українського союзу промисловців і підприємців. 

Всі охочі можуть ознайомитися з підрозділом «Державний та приватний сектори економіки» Державної антикорупційної програми та переглянути відеозапис обговорення.

Нагадаємо, Державна антикорупційна програма на 2023-2025 роки розробляється НАЗК на виконання Антикорупційної стратегії до 2025 року та має бути затверджена Кабінетом Міністрів України. НАЗК координує реалізацію документа та виконання заходів ДАП. Документ є обов’язковими для виконання державними органами та органами місцевого самоврядування. 

Стежте за анонсами обговорень на сторінці НАЗК у facebook та долучайтесь. 

Корупція в економіці: як її мінімізувати та що для цього передбачає Державна антикорупційна програма

Останні новини

28.03.2024
17:28
Впровадження рекомендацій НАЗК сприяє розбудові культури доброчесності в оборонно-промисловому комплексі 
16:52
Анонс НАЗК запрошує до громадського обговорення законопроекту про удосконалення антикорупційних обмежень щодо сумісництва та суміщення 
14:40
Необґрунтовані активи на понад 8,6 млн грн. За матеріалами НАЗК справу посадовця Київської митниці передано до суду
27.03.2024
18:59
Посилення співпраці з ЄС на різних треках: Голова НАЗК провів зустрічі з представниками Єврокомісії
15:51
Розвиток інституту викривання: як законодавчо врегулювати статус викривача у кримінальному процесі? 
26.03.2024
18:51
Україна стане першою країною не членом ОЕСР, яка долучиться до ініціативи «Індикатори публічної доброчесності»
25.03.2024
17:33
НАЗК нагадує про завершення кампанії звітування для парламентських партій за 2020–2023 роки та інших партій за IV квартал 2023 року 
13:03
Розбудова інституту викривання, оцінка корупційних ризиків та просвітницька робота - пріоритети співпраці НАЗК з Управлінням ООН з наркотиків та злочинності 
10:00
НАЗК братиме участь у розробці рекомендацій щодо покращення системи оборонних закупівель в межах робочої групи України та НАТО
22.03.2024
19:50
НАЗК передає МРГ з санкційної політики інформацію з реєстру “Міжнародні спонсори війни”, інші реєстри потребують унормування - позиція НАЗК
18:01
Голова НАЗК обговорив з членами Громадської ради подальші кроки у розбудові незалежної антикорупційної інституції 
12:47
НАЗК та IFES в Україні продовжать співпрацю у сфері протидії політичній корупції
11:26
НАЗК запрошує до обговорення звіту про судову практику притягнення до кримінальної відповідальності за корупцію 
21.03.2024
19:20
До уваги користувачів навчальної платформи НАЗК! 
18:19
Показники сприйняття і досвіду корупції дещо покращилися у порівнянні з довоєнним рівнем: НАЗК презентувало дослідження за 2023 рік 
16:38
НАЗК та Антикорупційна ініціатива ЄС планують розширити співпрацю
13:36
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення у колишнього співробітника Нацполіції на понад 12 млн грн
12:33
НАЗК починає співпрацю з новим американсько-британським антикорупційним проектом Pro-Integrity
12:11
НАЗК і ДБР виявили ознаки незаконного збагачення у посадовця ЗСУ на майже 58 млн грн
09:27
Правила декларування підприємницької діяльності як ФОП
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua