НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Фахівці Національного агентства з питань запобігання корупції провели антикорупційну експертизу проекту постанови Уряду про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери (далі – Проект), яка виявила у ньому корупціогенні фактори, та підготували рекомендації щодо їх усунення.

Міністерством інфраструктури України Проект постанови було доопрацьовано та усунено норми, які могли призвести до корупції.

Це дозволить зробити процедуру надання субвенцій у 2022 році відкритою, що дозволить уникнути використання коштів платників податків обсягом у 8,7  млрд грн у політичних інтересах.

Що таке «інфраструктурна» субвенція?

«Інфраструктурна» субвенція – це грошова допомога з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери.

Наприклад, така субвенція може бути використана на будівництво доріг та мостів, проведення ремонту різних об’єктів комунальної власності, у тому числі культурних пам’яток, придбання медичного обладнання та спортивних майданчиків тощо.

Цього року обсяг фінансування субвенцій складатиме 8,7 млрд грн, а розпорядником їх стане Міністерство інфраструктури України.

Пропозиції щодо розподілу субвенції до Мінінфраструктури подають обласні та Київська міська державна адміністрації. Для розгляду пропозицій у Мінінфраструктури створюється Комісія, яка на 50% відсотків складається з народних депутатів України.

Остаточне рішення про розподіл субвенції приймає Кабінет Міністрів України.

Які існують проблеми із розподілом «інфраструктурної» субвенції?

Порядок формування та відбору пропозицій відбувається непрозоро. Тобто, інформація про розподіл коштів не є достатньо відкритою для громадськості.

Як наслідок, кошти між регіонами розподіляються нерівномірно, а механізм в цілому може бути використаним у політичних інтересах.

Що рекомендувало НАЗК?

Для усунення корупційних ризиків НАЗК пропонувало доопрацювати Проект та внести наступні зміни:

  • зробити процес розподілу субвенції прозорим: передбачити положення про обов’язкове оприлюднення пропозицій про фінансування;
  • врегулювати механізм, за яким місцеві державні адміністрації формують свої пропозиції щодо надання субвенції;
  • забезпечити, щоб діяльність Комісії у складі Мінінфраструктури була публічною, оскільки рішення Комісії стануть ключовими у визначенні напрямів та регіонів фінансування, а отже можуть мати вплив на життя громадян у відповідних регіонах.
Відповідні зміни Мінінфраструктури були внесені у проект Постанови Кабміну.

З повним висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3rESM8P

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua