НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ, РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ, ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
19 липня 2024 р. за N 1094/42439
Про затвердження Порядку взаємодії АРМА та Національного агентства з питань запобігання корупції щодо виявлення необґрунтованих активів
Відповідно до пунктів 4, 71 частини першої статті 11, пунктів 11, 5, 57 частини першої, частини восьмої статті 12, статей 513, 514 Закону України "Про запобігання корупції", пунктів 2, 9 частини першої статті 9, пункту 6 частини першої статті 10, частини другої статті 15, пункту 2 частини першої статті 16 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року N 613, з метою забезпечення взаємодії АРМА та Національного агентства з питань запобігання корупції при розгляді запитів Національного агентства з питань запобігання корупції
1. Затвердити Порядок взаємодії АРМА та Національного агентства з питань запобігання корупції щодо виявлення необґрунтованих активів, що додається.
2. Управлінню виявлення та розшуку у справах про визнання необґрунтованими активів, методологічного забезпечення та правозастосування центрального апарату АРМА забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаємо за собою.
Голова Національного агентства України |
|
Порядок
взаємодії АРМА та Національного агентства з питань запобігання корупції щодо виявлення необґрунтованих активів
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає засади взаємодії між АРМА та Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) стосовно виконання АРМА запитів НАЗК щодо надання інформації, у тому числі з обмеженим доступом, необхідної для виконання покладених на НАЗК завдань, пов'язаних з виявленням ознак необґрунтованості активів та/або встановленням НАЗК доказів того, що особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, набула необґрунтовані активи або що такі активи набула інша особа за її дорученням чи в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
відповідь - документ АРМА, складений за результатами опрацювання запиту;
запит - звернення НАЗК до АРМА щодо надання інформації про активи, які мають ознаки необґрунтованості та на які може бути накладено арешт у справі про визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави.
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значеннях, визначених Цивільним процесуальним кодексом України, Законами України "Про запобігання корупції", "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів".
3. Суб'єктами інформаційних відносин відповідно до цього Порядку є НАЗК та АРМА.
II. Порядок виконання запитів
1. НАЗК з метою проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація) та здійснення моніторингу способу життя суб'єктів декларування, передбачених Законом України "Про запобігання корупції", має право відповідно до цього Порядку одержувати за своїми запитами від АРМА інформацію про активи, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для виявлення ознак необґрунтованості активів та/або встановлення доказів того, що особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, набула необґрунтовані активи або що такі активи набула інша особа за її дорученням чи в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках.
2. Запит складається у письмовій формі і оформлюється на офіційному бланку НАЗК із зазначенням реєстраційного номера і дати реєстрації вихідної кореспонденції та підписується уповноваженою особою НАЗК.
1) правові підстави для направлення запиту із посиланням на статтю Закону України "Про запобігання корупції", згідно з якою НАЗК здійснює відповідні заходи фінансового контролю щодо особи, зазначеної в запиті;
2) номер справи повної (повторної повної) перевірки декларації / моніторингу способу життя суб'єктів декларування, визначений програмно-технічними засобами в системі електронного документообігу НАЗК згідно з положеннями Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом НАЗК від 29 січня 2021 року N 26/21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2021 року за N 158/35780 (у редакції наказу НАЗК від 13 листопада 2023 року N 256/23), Порядку здійснення моніторингу способу життя суб'єктів декларування, затвердженого наказом НАЗК від 26 жовтня 2023 року N 236/23, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2023 року за N 1873/40929, відповідно;
3) відомості про особу, щодо якої необхідно здійснити заходи з виявлення та розшуку активів:
власне ім'я, прізвище, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП відповідно до закону) (за наявності);
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (за наявності);
число, місяць і рік народження;
інформація для ідентифікації особи за межами України (прізвище (відповідно до документа, що посвідчує особу); власне ім'я (відповідно до документа, що посвідчує особу); по батькові (відповідно до документа, що посвідчує особу) (за наявності); країна, в якій видано документ, що посвідчує особу; тип документа, що посвідчує особу; реквізити документа, що посвідчує особу; ідентифікаційний номер (за наявності).
У разі якщо особа, щодо якої складено запит, не є особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, крім інформації, зазначеної в абзацах другому - шостому цього підпункту, запит повинен містити інформацію про зв'язок такої особи із суб'єктом декларування, щодо якого здійснюються відповідні заходи фінансового контролю, із зазначенням власного імені, прізвища та по батькові (за наявності), РНОКПП або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП відповідно до закону) такого суб'єкта декларування;
4) короткий опис інформації, яка свідчить про достатні підстави вважати, що особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, набула необґрунтовані активи або що такі активи набула інша особа за її дорученням чи в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, а також фактичні обставини, що свідчать про правовий зв'язок вказаної у запиті особи або майна з конкретно визначеною іноземною юрисдикцією (іноземними юрисдикціями);
5) постановка завдання АРМА, зокрема опис інформації, що запитується;
6) інші відомості, які можуть сприяти АРМА у виконанні запиту (за наявності);
7) власне ім'я, прізвище уповноваженої особи НАЗК, що підготувала запит, із зазначенням її актуальних контактних даних (номер телефону та службова електронна пошта).
4. За потреби у строк, передбачений абзацом першим пункту 8 цього розділу, АРМА запитує у НАЗК додаткову інформацію щодо предмета запиту з обґрунтуванням необхідності уточнення.
5. З метою належного опрацювання запиту, виявлення, розшуку активів та підготовки відповіді АРМА здійснює міжнародне співробітництво з відповідними органами іноземних держав у частині обміну інформацією з питань, пов'язаних з виявленням, розшуком активів особи, зазначеної в запиті.
6. За результатами вжитих заходів АРМА надає запитувану НАЗК інформацію або повідомляє про її відсутність.
7. Відповідь складається в письмовій формі, оформлюється на офіційному бланку АРМА, підписується Головою АРМА або його заступником, що здійснює свої повноваження відповідно до розподілу обов'язків, затвердженого наказом АРМА, та направляється НАЗК засобами поштового або електронного зв'язку на паперовому або іншому носії інформації. Додатки (за наявності) до відповіді є її невід'ємною частиною. Якщо додатки до відповіді значні за обсягом (більше 10 аркушів), такі додатки складаються в електронній формі.
8. АРМА забезпечує виконання запиту та надання відповіді протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі неможливості надати інформацію у строк, визначений абзацом першим цього пункту, АРМА у такий строк складає та надсилає НАЗК лист, в якому зазначаються наявна інформація про виявлені активи та про необхідність продовження строку виконання запиту з обґрунтуванням причин. Строк продовження виконання запиту не може перевищувати десяти робочих днів.
У разі якщо за результатами вжитих на виконання запиту заходів було виявлено активи, відомості про які раніше не були надіслані НАЗК, АРМА повідомляє про це НАЗК.
III. Моніторинг результатів розгляду звернень та захист інформації під час інформаційної взаємодії
1. АРМА за рішенням Голови АРМА або його заступника, що здійснює свої повноваження відповідно до розподілу обов'язків, затвердженого наказом АРМА, з метою підготовки щорічного звіту про свою діяльність, ведення Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та виконання інших функцій може отримувати від НАЗК інформацію щодо фактів порушення НАЗК перед Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою або у визначених законом випадках - перед Офісом Генерального прокурора питання щодо звернення до суду з позовом про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, за результатами взаємодії, визначеної цим Порядком.
2. Суб'єкти інформаційних відносин вживають організаційно-технічних заходів для забезпечення захисту інформації, що передається відповідно до цього Порядку, згідно із законодавством, яке регулює такий захист.
3. Інформація, що передається, обробляється з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та використовується суб'єктами інформаційної взаємодії виключно з метою реалізації ними своїх функцій та повноважень, передбачених законодавством, і не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.
Заступник Голови Національного агентства |
|
Заступник Голови Національного агентства |