НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

4500 осіб під санкціями, найбільший у світовій історії пакет персональних санкцій та санкційний портал: результати роботи МРГ за 100 днів

08.12.2022
4500 осіб під санкціями, найбільший у світовій історії пакет персональних санкцій та санкційний портал: результати роботи МРГ за 100 днів

Уже 100 днів Міжвідомча робоча група (МРГ) з питань реалізації державної санкційної політики працює над тим, щоб фізичні та юридичні особи, які розв’язали та забезпечують ведення війни проти України, потрапили під санкції, стали “нерукопожатними” не лише в Україні, а і у всьому цивілізованому світі. За координації Першого віце-прем’єр міністра Юлії Свириденко напрацьовані НАЗК матеріали щодо причетних до війни росіян та білорусів передаються до СБУ, яка верифікує їх та після схвалення МРГ надсилає до РНБО для накладення санкцій. 

За час роботи МРГ  накладені санкції на майже 4500 тис осіб (3113 фізичних та 1374 юридичних), які введені в дію указами президента.

Зокрема, МРГ схвалила найбільший в історії пакет персональних санкцій - понад 3 800 осіб із рф та білорусі (включно з віддзеркаленням санкцій, ухвалених союзниками України). Цей пакет ліг в основу рішень РНБОУ, що були введені в дію 19 жовтня відповідними Указами Президента України.

Серед тих, хто вже потрапив під санкції:

  • найближче оточення та родичі володимира путіна;
  • вище політичне та військове керівництво росії та білорусі;
  • російські олігархи зі списку Forbes;
  • духовенство та пропагандисти;
  • представники т.зв. «урядів «лнр/днр», окупаційної «влади» АР Крим тощо;
  • банки;
  • підприємства добувної сфери (нафта, газ, металургія);
  • енергетичні компанії;
  • транспортні та логістичні компанії (аеропорти, авіакомпанії);
  • підприємства ВПК;
  • керівники, власники та бенефіціари згаданих підприємств, установ тощо.
Хто наступні кандидати на санкції?

МРГ опрацювала та рекомендувала до розгляду РНБОУ пропозиції щодо запровадження санкцій щодо ще понад 6000 осіб: 

  • понад 1000 представників влади росії та білорусі (керівництво центральних органів влади, губернатори, ЦВК, керівники законодавчих органів тощо);
  • понад 2000 пропагандистів (діячі культури, блогери, спортсмени, телерадіокомпанії, видавництва, музеї тощо);
  • понад 3000 осіб та підприємств військово-промислового комплексу (посадові особи міноборони, збройних сил рф, науково-дослідні інститути, що залучені до розробки озброєння; банки, що обслуговують підприємства ВПК; текстильні фабрики-виробники уніформи для армії рф; логістичні компанії; керівництво, власники, бенефіціари згаданих підприємств, установ тощо).
Яка роль НАЗК у робочій групі та санкційній роботі загалом?

З перших днів війни НАЗК в умовах воєнного стану надає експертно-аналітичну допомогу Міністерству закордонних справ України (МЗС) та органам, наділеним ст. 5 Закону України «Про санкції» правом виносити на розгляд РНБО пропозиції щодо застосування санкцій, ідентифікуючи осіб, причетних до розв’язання та сприяння військовій агресії російської федерації проти України.

  • 17 березня НАЗК вперше направило до МЗС дані про перших майже 600 осіб — кандидатів на санкції;
  • За 9 місяців війни команда НАЗК ідентифікувала кандидатами на санкції близько 20 тис. фізичних та 4 тис. юридичних осіб. Оскільки подання до РНБО про накладення санкцій можуть вносити лише Президент України, Верховна Рада України, СБУ, НБУ та Кабінет Міністрів України, впродовж березня-серпня НАЗК ініціювало перед усіма ними, крім Президента України, накладення санкцій на понад 13 тис. ідентифікованих фізичних та юридичних осіб, причетних до геноциду українців;
  • з часу утворення МРГ здійснює роботу в Експертній групі при МРГ, допомагаючи СБУ формувати пропозиції щодо кандидатів на санкції для внесення на розгляд МРГ;
  • результатом роботи НАЗК з ідентифікації санкційних таргетів стало створення Порталу «Війна та санкції» - найбільшої глобальної бази даних про індивідуальні санкції, накладені через війну росії проти України. Відомості Порталу інтегровані в OpenSanctions, інші санкційні бази даних та комплаєнс-системи по всьому світу;
  • НАЗК виступило співрозробником законів про примусове відчуження та вилучення майна російської федерації на території України, конфіскацію активів підсанкційних осіб, а також бере активну участь у розробці законопроекту щодо введення кримінальної відповідальності за обхід та інше ухилення від виконання санкцій;
  • НАЗК надає допомогу Мін'юсту з пошуку активів осіб, до яких застосовано санкцію у виді блокування активів, для пред’явлення позовів до ВАКС щодо їх конфіскації в бюджет України.
Процес ідентифікації кандидатів на санкції та роль НАЗК у цьому визначені в Дорожній карті індивідуальних санкцій, підготовленій Міжнародною робочою групою з питання санкцій проти росії (Група Єрмака-Макфола), створеною за ініціативи Президента України.

4500 осіб під санкціями, найбільший у світовій історії пакет персональних санкцій та санкційний портал: результати роботи МРГ за 100 днів

Останні новини

07.11.2025
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua