НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Аналіз контрагентів у публічних закупівлях: НАЗК презентувало рекомендації для антикорупційних уповноважених

23.12.2022
Аналіз контрагентів у публічних закупівлях: НАЗК презентувало рекомендації для антикорупційних уповноважених

Саме в процедурах  про публічні закупівлі найчастіше можна зустріти корупційні ризики. Тому антикорупційним уповноваженим важливо звертати увагу на договори та контрагентів. Щоб допомогти розібратися із цією темою, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) презентувало рекомендацій уповноваженим для аналізу контрагентів у публічних закупівлях.

Під час презентації спікери розповіли про:

  • порядок проведення антикорупційного аналізу в публічних закупівлях та навіщо його потрібно проводити;
  • особливості різних закупівельних процедур;
  • приклади застережень до договорів закупівель;
  • корупційні схеми та індикатори цих схем у публічних закупівлях.
Що під час публічних закупівель може бути корупційним маркером?

  • Поділ закупки, щоб зменшити конкуренцію
Замовник провів 64 тендери на закупівлю одних і тих самих запчастин. З них — 15 тендерів в один день. Очікувана вартість кожної закупівлі склала 3,6 млн грн. Загальна сума 15 тендерів, оголошених в один день склала 55 млн грн. Загальна ж сума всіх закупівель склала 234,8 млн грн. Єдиними учасниками та переможцями всіх цих процедур стали лише 2 компанії.

  • Неконкурентні процедури закупівель
Якщо дві тендерні закупівлі будуть неуспішними, то закон дозволяє переговорну процедуру з учасником, якого замовник собі обере. Такий кейс трапився під час закупівлі відходів деревини. Замовник двічі проводив відкриті торги на закупівлю відходів деревини, і двічі на пропозицію подавався лише один учасник. Через відсутність конкурентів тендери скасовували. Після цього учасник кілька разів намагався зв’язатися із замовником, аби провести переговори та укласти договір, але замовник обрав іншого учасника.

  • Дискримінаційні вимоги
Замовник за переговорною процедурою провів відкриті торги на закупівлю питної бутильованої води на майже 11 млн грн. Водночас, в оголошенні про закупівлі були дискримінаційні вимоги. Адже замовник вимагав від компанії-постачальника доставити 3 400 000 літрів води на територію замовника у м. Київ, а згодом за власний кошт доставити цю воду по Україні. При цьому у Києві мало залишитися лише 50 000 літрів води. Таку поставку економічно вигідно виконувати лише компаніям, розташованим безпосередньо в Києві.

Більше про корупційні схеми в закупівлях та те, як їх виявляти в настановах, за посиланням.

Аналіз контрагентів у публічних закупівлях: НАЗК презентувало рекомендації для антикорупційних уповноважених

Останні новини

20.10.2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
16.10.2025
16:45
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам державного регулювання та контролю у сфері економіки
15.10.2025
17:50
Голова НАЗК на OGP: Україна демонструє, що навіть в умовах війни можливо впроваджувати інноваційні механізми підзвітності для зміцнення доброчесності
15:12
Передача розробок Міноборони у серійне виробництво перевіреним компаніям: Уряд затвердив постанову із врахуванням всіх рекомендацій НАЗК
11:55
НАЗК на Donbas Media Forum: прозорість відновлення та роль журналістських розслідувань у регіонах
14.10.2025
17:45
Сіль для доріг з націнкою у 2 млн грн: правоохоронці повідомили про підозру посадовиці КМДА за матеріалами НАЗК
15:46
Зміни до Порядку проведення повних перевірок: що тепер “недостовірні” та “неточні” відомості, нові підстави зупинення та припинення перевірок, захист прав декларантів
13.10.2025
14:31
НАЗК презентує Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026-2030 роки
11:00
Предмет лобіювання: на що може впливати лобіст і які передбачені винятки
10.10.2025
15:23
Україна вдосконалює механізми запобігання конфлікту інтересів та інструменти фінансового контролю - результати оцінки ОЕСР
14:36
НАЗК запрошує до обговорення наступних двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр
10:00
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо Порядку здійснення моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб
09.10.2025
19:38
НАЗК представило прогрес України у сфері запобігання корупції Моніторинговому комітету ПАРЄ
17:50
Open Government Awards відзначило НАЗК за розробку комплексної системи впровадження Антикорупційної стратегії та ІСМ ДАП
16:00
Повні перевірки декларацій у вересні 2025 року: НАЗК виявило порушення на майже 474 млн грн
10:57
Антикорупційна експертиза: НАЗК надало рекомендації щодо усунення корризиків у сфері оборони, регіонального розвитку, будівництва та правопорядку
08.10.2025
19:18
НАЗК запрошує до обговорення першого підрозділу Розділу ІІ проекту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua