НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Антикорупційна експертиза: НАЗК у червні виявило корупціогенні фактори у 12 з 310 перевірених проєктів актів

05.07.2024

У червні 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) здійснило моніторинг 310 проєктів нормативно-правових актів (НПА): 237 проєктів актів Кабінету Міністрів України (КМУ) та 73 законопроєктів. За результатами проведеного моніторингу виявлено корупціогенні фактори у 12 проєктах НПА та проведено антикорупційні експертизи. У зазначених документах виявлено 29 корупціогенних факторів та надано 45 рекомендацій для їх усунення. 

Йдеться, про  проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 та уточнення питань здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».  У ньому НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань:

  • надання преференцій конкретній юридичній особі здійснювати закупівлю товарів, робіт та послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі»;
  • унормування можливості для необмеженого кола державних замовників здійснювати окремі закупівлі товарів, робіт і послуг шляхом укладення прямих договорів без проведення конкурентної процедури закупівлі;
  • наділення сторін державного контракту (договору) широкими повноваженнями на власний розсуд вирішувати питання щодо зміни істотної умови такого контракту (договору).

Національне агентство надало Мінстратегпрому, яке є розробником проєкту акта, рекомендації для встановлення прозорого механізму здійснення оборонних закупівель.

Також проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України  «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1094 та від 3 вересня 2008 р. № 777». У ньому НАЗК також виявило корупціогенні фактори:

  • встановлення непрозорого механізму створення конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я;
  • створення умов для суб’єктивного та упередженого прийняття рішень щодо відповідності претендента на посаду керівника закладу визначеним кваліфікаційним вимогам.

НАЗК надало Міністерству охорони здоровʼя України, яке є розробником проєкту акта, рекомендації врахування яких, забезпечить встановлення прозорого механізму проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я.

Проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176 та від 11 лютого 2015 р. № 103», виявлено низку корупціогенних факторів:

  • відсутність законодавчо визначених вимог до процедури ведення Переліку автостанцій, який містить інформацію про автостанції та їх власників, що функціонують (надають послуги) відповідно до вимог законодавства для забезпечення прийняття, відправлення, управління рухом та обслуговування пасажирів на автобусних маршрутах;
  • відсутність чітко визначеного механізму здійснення перевірки інформації, зазначеної в Переліку автостанцій.

НАЗК надало Мінінфраструктури, яке є розробником проєкту акта,  рекомендації для встановлення прозорого механізму впорядкування мережі автостанцій.


Останні новини

09.05.2025
15:36
Повні перевірки: ДБР повідомило про підозру екскерівниці Дніпропетровської МСЕК за недостовірне декларування
13:00
ОЕСР відзначила суттєвий прогрес України у розбудові публічної та ділової доброчесності – Віктор Павлущик
11:18
Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн
08.05.2025
16:45
Цивільна конфіскація: САП за матеріалами НАЗК заявила позов щодо визнання необґрунтованою частини активу, оформленого на родичку чинного міністра агрополітики 
15:00
Моніторинг способу життя: 4,85 млн грн можуть стягнути в дохід держави з колишнього в.о. керівника Харківського ТЦК
12:20
НАЗК завершило перевірку ДП «Ліси України»: виявлено низку корупційних ризиків та ініційовано п’ять розслідувань
10:53
Міжвідомча робоча група щодо вступу у ЄС схвалила проєкт дорожньої карти «Верховенство права»: що передбачає блок “Боротьба з корупцією”
07.05.2025
18:49
Команда НАЗК на Чернігівщині: корупційні ризики у відбудові та закупівлі, інституційна спроможність антикорупційних уповноважених
09:30
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за I квартал 2025 року
06.05.2025
18:45
Нові вакансії в НАЗК: запрошуємо фахівців у сфері роботи антикорупційних уповноважених, антикорполітики та HR
16:15
Моніторинг способу життя: 5,5 млн грн можуть стягнути в дохід держави з ексначальника Запорізького ТЦК
12:18
Закон vs приватний інтерес: як врегулювати конфлікт посадовцям органів виконавчої влади
05.05.2025
11:39
Анонс Публічна презентація Огляду доброчесності та антикорупційної політики України ОЕСР
09:30
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув 2 млн грн з начальника відділу з питань нотаріату у Закарпатській області
02.05.2025
12:48
Як урядовці та нардепи мають діяти у разі конфлікту інтересів
01.05.2025
17:51
Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Національного агентства з питань запобігання корупції «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 18 січня 2019 року № 43»
11:23
Недостовірні відомості на понад 22,5 млн грн: повні перевірки декларацій ексголовного податківця Тернопільщини
30.04.2025
12:15
НАЗК та антикорупційні установи країн Балтії обговорили питання співпраці в протидії корупції та зміцненні національної безпеки
10:03
Автоматизована перевірка декларацій: що означає отримана довідка в Реєстрі декларацій
28.04.2025
10:31
Сьогодні з 19:00 до 20:00 буде обмежено доступ до Реєстру декларацій
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua