НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення

09.01.2025

У грудні 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) здійснило моніторинг 380 проєктів нормативно-правових актів (НПА): 290 проєктів актів Кабінету Міністрів України (КМУ) та 90 законопроєктів. Проведено антикорупційну експертизу 17 проєктів НПА. За результатами антикорупційної експертизи в проєктах НПА ідентифіковано 37 корупціогенних факторів та надано 45 рекомендацій для їх усунення. 

Так, в проєкті Закону України «Про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» щодо надання державними і комунальними закладами платних послуг у сфері фізичної культури та спорту, що не є орендою» (реєстраційний № 12284 від 04.12.2024) НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань. Йдеться про виведення з-під дії Закону України «Про оренду державного та комунального майна» правовідносин, що виникають при наданні державним або комунальним закладом у користування спортивних споруд державної та комунальної форм власності, внесених до Електронного реєстру спортивних споруд, пов’язаних з наданням платних послуг у сфері фізичної культури та спорту, що не є орендою.

НАЗК надіслало Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку, а також Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики для розгляду рекомендації щодо усунення вищезазначених корупційних ризиків.

Також, проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку передачі релігійній організації в безоплатне користування (позичку) державного або комунального майна, яке є культовим майном», виявлено низку корупціогенних факторів, зокрема:

  •  встановлення нечіткого правового механізму ведення обліку об’єктів державного або комунального майна, яке є культовим майном, що сприяє реалізації дискреційних повноважень посадових осіб уповноваженого органу управління у непрозорий спосіб;
  • відсутність завершеної та прозорої процедури прийняття рішень щодо передачі в користування (позичку) культового майна, яке належить до державної чи комунальної власності, що створює умови для корупційних зловживань.

НАЗК надало Державній службі України з етнополітики та свободи совісті, яке є розробником проєкту акта, рекомендації, врахування яких забезпечує встановлення прозорої процедури передачі релігійній організації в безоплатне користування (позичку) державного або комунального майна, яке є культовим майном.

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України» фахівці НАЗК  ідентифікували корупціогенний фактор, який може зумовити ризик зловживань посадових осіб служби персоналу (кадрового підрозділу) органу (установи) ДКВС, табору для тримання військовополонених під час призначення і виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) осіб рядового і начальницького складу ДКВС.

Національне агентство надало Міністерству юстиції України, яке є розробником проєкту акта, рекомендації, врахування яких забезпечує встановлення прозорого механізму призначення і виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) осіб рядового і начальницького складу ДКВС. 

У проєкті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» щодо здійснення благодійної діяльності підприємствами оборонно-промислового комплексу», НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань: наділення  суб’єктів господарювання (підприємства групи Акціонерного товариства «Українська оборонна промисловість») надмірними дискреційними повноваженнями при вирішенні питань про надання благодійної допомоги з огляду на відсутність порядку надання такої допомоги, зокрема, без визначення критеріїв обрання суб’єкта отримання благодійної допомоги та черговості перерахування коштів.

НАЗК надало Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України рекомендації щодо доопрацювання законопроєкту з метою запровадження прозорої процедури перерахування коштів та здійснення контролю за цільовим використанням бюджетних коштів. 

Останні новини

02.06.2025
11:22
НАЗК завершило повні перевірки двох посадовців комунальних підприємств Києва: виявлено ознаки недостовірних відомостей на 24,2 та 9,6 млн грн
29.05.2025
17:57
Житло для ВПО: заступник Голови НАЗК розповів про антикорупційні запобіжники у цій сфері
16:00
Експодатківцю Тернопільщини повідомили про підозру за недостовірні відомості в деклараціях на понад 23 млн грн за матеріалами НАЗК
14:20
Повні перевірки декларацій НАЗК: судитимуть екскерівницю МСЕК Дніпра та ексголову Тернопільської облради за недостовірне декларування
11:00
ДБР повідомило про підозру колишньому міграційнику з Одещини за недостовірне декларування за матеріалами НАЗК
27.05.2025
17:54
Анонс: публічна дискусія «Будувати без корупції: як електронні сервіси змінюють правила гри в будівельній сфері»
16:24
Повні перевірки декларацій посадовців ТЦК: завершено 18 перевірок, виявлено порушень на 36,8 млн грн
26.05.2025
16:16
МВФ підтримує збереження та посилення напрямків НАЗК з фінансового контролю посадовців
12:17
НАЗК представило уніфікований план дій для виконання рекомендацій НАТО щодо доброчесності в секторі безпеки та оборони
23.05.2025
14:20
Повні перевірки декларацій ексзаступника мера Дніпра: ознаки незаконного збагачення на понад 8 млн грн та недостовірних відомостей на понад 47 млн грн
22.05.2025
13:54
Повна перевірка декларації екскерівника управління ПФУ Хмельниччини: ознаки незаконного збагачення на 19 млн грн та недостовірних відомостей на 44 млн грн
12:45
НАЗК презентувало Методичні рекомендації з розбудови доброчесності в закладах вищої освіти
21.05.2025
10:45
Антикорупційна експертиза у сфері оборони: рекомендації НАЗК забезпечили врахування міжнародних стандартів НАТО
20.05.2025
17:15
Цивільна конфіскація: 19,7 млн можуть стягнути з депутата Київської міськради за матеріалами НАЗК
16:32
Майже 150 політичних партій не подали звіти за І квартал 2025 року
14:30
Цивільна конфіскація: суд стягнув на користь держави 3,3 млн грн з посадовця Нацполіції Києва за матеріалами НАЗК
12:00
У 2023 році на 40% зросла кількість судових рішень за корупційні правопорушення - звіт НАЗК
16.05.2025
16:00
Цивільна конфіскація: у дохід держави можуть стягнути понад 5,3 млн грн з родини екскерівника Одеської податкової
11:39
Субвенція на створення освітнього простору в школах: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливу корупційну схему
15.05.2025
11:12
Авторизація на провадження митної брокерської діяльності: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливість корупційних схем
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua