НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Автоматизована перевірка декларації: детальне роз'яснення 

25.12.2023

НАЗК вже інформувало про впровадження нового ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій для перевірки та щодо самих перевірок.

Нагадаємо, що за результатами оцінки ризиків декларації буде обрано спосіб її перевірки - автоматизовано чи уповноваженою особою НАЗК.

Силами уповноважених осіб НАЗК перевірятимуться декларації з найвищим показником рейтингу ризику, а також на основі повідомлень від фізичних та юридичних осіб, правоохоронних органів, журналістів-розслідувачів, в яких буде зазначена інформація про можливе декларування недостовірних відомостей.

Автоматизовано ж перевірятимуться декларації, які мають найменший показник рейтингу ризику та містять дані, які можуть бути перевірені автоматизовано. В такий спосіб планується  перевірити до 30% усіх поданих до Реєстру декларацій.

Це стало можливим завдяки збільшенню упродовж року обсягу інформації, яка може бути перевірена автоматизовано, з 31% до 75%. Для цього було укладено 11 протоколів обміну інформацією та договорів про електронну інформаційну взаємодію НАЗК з держателями реєстрів та банків даних.

Що таке автоматизована перевірка декларації?

Автоматизована перевірка декларації  - це перевірка  програмними засобами Реєстру відомостей, що зазначені або повинні бути зазначені у декларації.

Так, автоматизовано можуть бути перевірені декларації:

  • в яких відображено дані, достатні для ідентифікації членів сім’ї декларанта та об’єктів декларування;
  • в яких відображений обсяг даних, що може бути перевірений шляхом порівняння даних декларації з реєстрами та з застосуванням певних формул, наприклад, на встановлення ознак незаконного збагачення чи необгрунтованості активів;
  • які подані за 2021 та наступні звітні роки (за попередні роки це зробити неможливо, оскільки у 2021 році змінилася форма декларації).

При цьому не можуть бути перевірені автоматизовано декларації, подані суддями, суддями Конституційного Суду України, крім суддів у відставці, оскільки Законом України “Про запобігання корупції” визначено особливості перевірки декларацій, поданих вказаними категоріями декларантів.

За результатами автоматизованої перевірки декларанти отримають в електронному кабінеті Реєстру декларацій повідомлення про проходження автоматизованої перевірки, а у розділі “Мої документи” у відповідному полі відображатиметься довідка, яку можна буде переглянути.


Отримання довідки про проходження автоперевірки не означатиме, що декларація пройшла повну перевірку. Це свідчитиме, що вона має невеликий показник рейтингу ризику (не встановлено невідповідностей на загальну суму понад 100 прожиткових мінімумів (ПМ), не встановлено ознак конфлікту інтересів, необгрунтованості активів, незаконного збагачення чи неточності оцінки задекларованих активів).

Разом з тим, у довідці відображатимуться встановлені невідповідності між відомостями у декларації та реєстрах, банках даних. При цьому відображатимуться лише ті відомості, щодо яких встановлено невідповідність, із зазначенням номера об'єкта у декларації, а не усі відомості про такий об’єкт.

Звертаємо увагу, що у зв'язку з особливостями зазначення окремих відомостей у реєстрах) можуть відображатись у довідці як невідповідність даних різні написання назв вулиць, населених пунктів, використання різних символів, пропусків тощо (наприклад, різне написання назв у реєстрі та декларації: Mazda CX - 5 та Mazda CX-5; використання різних символів:  “” та «»).

Проте це є особливістю порівняння даних в реєстрах і декларації, а не помилкою. 

У разі зазначення декларантом у декларації об'єкту, який  відсутній у реєстрі, у довідці зазначається, що “дані в реєстрі відсутні”. Водночас, у разі наявності відомостей у реєстрах про об'єкт, який підлягає декларуванню, але який відсутній у декларації, у довідці зазначаються всі відомості про такий об'єкт.

Якщо за результатами порівняння даних встановлена невідповідність у грошовому вираженні, то по кожному об'єкту вираховується різниця між даними. Під кожним розділом довідки формується висновок, у якому зазначається про виявлені ознаки неточних відомостей, а також сума невідповідностей, яка має грошове  вираження. Всі суми виявлених у декларації невідповідностей сумуються та зазначаються у висновку довідки однією загальною сумою. 

У довідці також відображаються застереження до розділів 12-1, 13, 14, 15 декларації (за наявності підстав).

Звертаємо увагу, що довідка за результатами автоматизованої  перевірки не є підставою для подання виправленої декларації, та може бути використана при заповненні декларацій наступних періодів або виправлення даних в реєстрах (якщо вони виявились не актуальними).

Незалежно від проходження автоматизованої перевірки можливе здійснення повної перевірки декларації за наявності підстав.

Відомості про проходження автоматизованої перевірки будуть міститися також  у публічній частині Реєстру декларацій. Декларація, яка пройшла автоматизовану перевірку, матиме піктограму зеленого кольору та напис “Декларація пройшла автоматизовану перевірку”.



Надалі НАЗК детально роз’яснюватиме, як працюватимуть нові інструменти, тож слідкуйте за офіційними сторінками НАЗК у  Телеграм та Фейсбук.

Про нову функцію для полегшення процесу заповнення декларації читайте тут. 

Нагадаємо, щорічні декларації за 2021-2022 роки необхідно подати до 31 січня 2024 року, а за 2023 рік - до 31 березня 2024 року включно.

Останні новини

21.02.2025
17:13
Найбільше корупційних ризиків на Тернопільщині зосереджені в містобудуванні та землевідведенні: робоча поїздка НАЗК до Тернополя
12:10
Як декларувати спадщину
10:00
Цивільна конфіскація: у посадовця МВС конфіскували 4,6 млн грн і авто за матеріалами НАЗК
20.02.2025
18:00
НАЗК запрошує до консультацій з громадськістю щодо законопроєкту про посилення ролі Громадської ради при Держмитслужбі
17:48
Звіт GRECO: відзначено прогрес України у виконанні антикорупційних рекомендацій для суддів, прокурорів і парламентарів (звіт українською)
14:51
5 нових вакансій в НАЗК: шукаємо дизайнера, спеціалістів з міжнародного співробітництва, HR, ІТ
14:28
Удосконалення лісового законодавства: НАЗК направило до ВРУ рекомендації для усунення корупційних ризиків
19.02.2025
15:51
НАЗК презентувало міжнародним партнерам механізми антикорупційного контролю у відновленні України
14:14
Понад 130 політичних партій не подали звіти до НАЗК за ІV квартал 2024 року
12:13
Корупція боїться твого контролю: НАЗК реалізувало загальнонаціональну інформаційну кампанію
11:10
Обов’язок декларування військовослужбовцями і членами їх сімей: ключові аспекти
18.02.2025
12:40
Запобігання конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації та законодавчі вимоги
17.02.2025
13:00
Цивільна конфіскація: майже 3,3 млн грн можуть стягнути в дохід держави з посадовця Мін'юсту за матеріалами НАЗК та ДБР
14.02.2025
13:30
Як сформувати довідку “Дані для декларації”: покрокова інструкція
12:14
НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві
13.02.2025
18:00
Порушень на понад 284 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у січні
13:45
До уваги медіа: запрошуємо на презентацію дослідження “Корупційні ризики у лісовому господарстві”
11:23
Майно за кордоном: чи треба декларувати?
12.02.2025
10:39
НАЗК вдосконалило роз’яснення щодо конфлікту інтересів
11.02.2025
13:19
Начальнику відділу Державної казначейської служби на Полтавщині повідомили про підозру за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua