НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Автоматизована перевірка декларації: детальне роз'яснення 

25.12.2023

НАЗК вже інформувало про впровадження нового ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій для перевірки та щодо самих перевірок.

Нагадаємо, що за результатами оцінки ризиків декларації буде обрано спосіб її перевірки - автоматизовано чи уповноваженою особою НАЗК.

Силами уповноважених осіб НАЗК перевірятимуться декларації з найвищим показником рейтингу ризику, а також на основі повідомлень від фізичних та юридичних осіб, правоохоронних органів, журналістів-розслідувачів, в яких буде зазначена інформація про можливе декларування недостовірних відомостей.

Автоматизовано ж перевірятимуться декларації, які мають найменший показник рейтингу ризику та містять дані, які можуть бути перевірені автоматизовано. В такий спосіб планується  перевірити до 30% усіх поданих до Реєстру декларацій.

Це стало можливим завдяки збільшенню упродовж року обсягу інформації, яка може бути перевірена автоматизовано, з 31% до 75%. Для цього було укладено 11 протоколів обміну інформацією та договорів про електронну інформаційну взаємодію НАЗК з держателями реєстрів та банків даних.

Що таке автоматизована перевірка декларації?

Автоматизована перевірка декларації  - це перевірка  програмними засобами Реєстру відомостей, що зазначені або повинні бути зазначені у декларації.

Так, автоматизовано можуть бути перевірені декларації:

  • в яких відображено дані, достатні для ідентифікації членів сім’ї декларанта та об’єктів декларування;
  • в яких відображений обсяг даних, що може бути перевірений шляхом порівняння даних декларації з реєстрами та з застосуванням певних формул, наприклад, на встановлення ознак незаконного збагачення чи необгрунтованості активів;
  • які подані за 2021 та наступні звітні роки (за попередні роки це зробити неможливо, оскільки у 2021 році змінилася форма декларації).

При цьому не можуть бути перевірені автоматизовано декларації, подані суддями, суддями Конституційного Суду України, крім суддів у відставці, оскільки Законом України “Про запобігання корупції” визначено особливості перевірки декларацій, поданих вказаними категоріями декларантів.

За результатами автоматизованої перевірки декларанти отримають в електронному кабінеті Реєстру декларацій повідомлення про проходження автоматизованої перевірки, а у розділі “Мої документи” у відповідному полі відображатиметься довідка, яку можна буде переглянути.


Отримання довідки про проходження автоперевірки не означатиме, що декларація пройшла повну перевірку. Це свідчитиме, що вона має невеликий показник рейтингу ризику (не встановлено невідповідностей на загальну суму понад 100 прожиткових мінімумів (ПМ), не встановлено ознак конфлікту інтересів, необгрунтованості активів, незаконного збагачення чи неточності оцінки задекларованих активів).

Разом з тим, у довідці відображатимуться встановлені невідповідності між відомостями у декларації та реєстрах, банках даних. При цьому відображатимуться лише ті відомості, щодо яких встановлено невідповідність, із зазначенням номера об'єкта у декларації, а не усі відомості про такий об’єкт.

Звертаємо увагу, що у зв'язку з особливостями зазначення окремих відомостей у реєстрах) можуть відображатись у довідці як невідповідність даних різні написання назв вулиць, населених пунктів, використання різних символів, пропусків тощо (наприклад, різне написання назв у реєстрі та декларації: Mazda CX - 5 та Mazda CX-5; використання різних символів:  “” та «»).

Проте це є особливістю порівняння даних в реєстрах і декларації, а не помилкою. 

У разі зазначення декларантом у декларації об'єкту, який  відсутній у реєстрі, у довідці зазначається, що “дані в реєстрі відсутні”. Водночас, у разі наявності відомостей у реєстрах про об'єкт, який підлягає декларуванню, але який відсутній у декларації, у довідці зазначаються всі відомості про такий об'єкт.

Якщо за результатами порівняння даних встановлена невідповідність у грошовому вираженні, то по кожному об'єкту вираховується різниця між даними. Під кожним розділом довідки формується висновок, у якому зазначається про виявлені ознаки неточних відомостей, а також сума невідповідностей, яка має грошове  вираження. Всі суми виявлених у декларації невідповідностей сумуються та зазначаються у висновку довідки однією загальною сумою. 

У довідці також відображаються застереження до розділів 12-1, 13, 14, 15 декларації (за наявності підстав).

Звертаємо увагу, що довідка за результатами автоматизованої  перевірки не є підставою для подання виправленої декларації, та може бути використана при заповненні декларацій наступних періодів або виправлення даних в реєстрах (якщо вони виявились не актуальними).

Незалежно від проходження автоматизованої перевірки можливе здійснення повної перевірки декларації за наявності підстав.

Відомості про проходження автоматизованої перевірки будуть міститися також  у публічній частині Реєстру декларацій. Декларація, яка пройшла автоматизовану перевірку, матиме піктограму зеленого кольору та напис “Декларація пройшла автоматизовану перевірку”.



Надалі НАЗК детально роз’яснюватиме, як працюватимуть нові інструменти, тож слідкуйте за офіційними сторінками НАЗК у  Телеграм та Фейсбук.

Про нову функцію для полегшення процесу заповнення декларації читайте тут. 

Нагадаємо, щорічні декларації за 2021-2022 роки необхідно подати до 31 січня 2024 року, а за 2023 рік - до 31 березня 2024 року включно.

Останні новини

20.12.2024
11:00
Суд відмовив у задоволені апеляційної скарги чинного нардепа за результатом розгляду протоколу, складеного НАЗК
19.12.2024
10:10
НАЗК, правоохоронці та судді обговорили проблемні питання кваліфікації дій осіб за недостовірне декларування та незаконне збагачення
18.12.2024
12:01
Лісокористування, озеленення міста, видобування бурштину: заступник Голови НАЗК розповів про найвразливіші до корупції сфери на Рівненщині
10:10
Представники НАЗК пройшли навчання у Міжнародній антикорупційній академії та домовились про співпрацю з міжнародними інституціями
16.12.2024
16:29
В заходах Тижня доброчесності взяли участь кілька тисяч освітян, школярів, студентів та публічних службовців
10:07
НАЗК та Базельський інститут управління визначили подальші напрями співпраці для ефективного запобігання корупції
13.12.2024
15:30
НАЗК звернуло увагу Міносвіти на корупційні ризики у діяльності закладів освіти
15:29
Понад 100 освітян, школярів і батьків обговорили як зробити освіту доброчесною та прозорою
10:46
Як повернути у відкритий доступ раніше вилучені декларації?
12.12.2024
12:00
НАЗК та юридичний університет імені Ярослава Мудрого спільно працюватимуть над розбудовою доброчесності в освіті
11:00
Оборудки з перепродажем авто та елітні апартаменти в Грузії: НАЗК викрило ознаки незаконного збагачення посадовця МВС
11.12.2024
16:25
За матеріалами НАЗК майже 2,6 млн грн необґрунтованих активів сільського голови Закарпатської області можуть стягнути у дохід держави
15:59
За матеріалами НАЗК стягнуто в дохід держави 5,6 млн грн необґрунтованих активів з начальника управління ДМС в Одеській області
12:09
Порушень на понад 252 млн грн, зокрема непідтвердженої готівки на 34 млн грн, виявлено за результатами повних перевірок декларацій у листопаді
10:14
Реєстр декларацій - найбільша база даних про майно посадовців: НАЗК презентувало досвід декларування під час міжнародної конференції в Польщі
09:52
До уваги медіа! 12 грудня відбудеться Форум «Доброчесність для освіти»
10.12.2024
18:16
НАЗК відзначило вдалі практики запобігання корупції й розбудови доброчесності, впроваджені різними органами та установами
15:52
Антикорупційна експертиза: у листопаді НАЗК виявило 33 корупціогенні фактори в нормативно-правових актах та надало 37 рекомендацій для їх усунення
10:30
НАЗК і ЦВК обговорили взаємодію під час нагляду у сфері фінансування виборчих кампаній
09.12.2024
20:54
Секторальні реформи, прозорість та відкритість - Голова НАЗК про напрями антикорупційної політики України на шляху до ЄС
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua