НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Декларування посадових осіб юридичних осіб публічного права. Хто за новим Законом повинен подавати декларації?

16.10.2023
Декларування посадових осіб юридичних осіб публічного права. Хто за новим Законом повинен подавати декларації?

Закон про відновлення декларування, який набрав чинності 12 жовтня 2023 року, суттєво зменшив (приблизно на 50 тисяч) кількість декларантів у державних та комунальних підприємствах, закладах, установах, організаціях - юридичних особах публічного права (далі - ЮОПП). 

Відтак до декларантів із числа посадових осіб ЮОПП належать:

  • голови та члени наглядової ради, ради директорів, виконавчого органу,  комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії);
  • ліквідатор;
  • керівник, заступник керівника;
  • головний бухгалтер;
  • корпоративний секретар;
  • особа, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу та її заступники;
  • члени іншого органу управління (крім консультативного).
Тобто декларантами у ЮОПП залишилися лише топпосадовці.

Всі інші керівники нижчого за ієрархією рівня (структурних підрозділів) та інші працівники ЮОПП, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції, зокрема, керівники підрозділів закупівель, більше не повинні подавати декларації будь-якого виду (у т. ч. декларації при звільненні та щорічні декларації за 2021, 2022, 2023 роки).

Якщо ж працівник ЮОПП є декларантом за іншою посадою/статусом, визначеним у ст. 3 Закону (наприклад є депутатом місцевої ради), то він зобов’язаний подати всі передбачені Законом декларації.  

Декларації, які під час дії воєнного стану були добровільно подані особами, які з 12 жовтня 2023 року більше не є суб’єктами декларування, зберігаються у Реєстрі декларацій упродовж п’яти років.

Проте остання подана такою особою декларація зберігатиметься безстроково. Видалення таких декларації до спливу 5-річного строку не передбачено чинним законодавством.

Нагадуємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеного) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94.

Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз’яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/), адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

09.09.2025
13:29
Зневіра, інформатаки й увага до влади: як висвітлювали тему корупції українські медіа і соцмережі у другому кварталі 2025 року
09:50
Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства
08.09.2025
16:00
Моніторинг способу життя: з посадовця сервісного центру МВС можуть стягнути у дохід держави 8,6 млн грн
15:41
Конфлікт інтересів: протокол стосовно судді, обґрунтовані висновки стосовно посадовців КМДА та притягнуті до дисциплінарної відповідальності у серпні
14:35
НАЗК розпочало розробку нової Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції із залученням ключових стейкхолдерів
10:06
Роз'яснення НАЗК: чому заборонені політичні партії зобов'язані звітувати до НАЗК
05.09.2025
10:18
Два роки роботи Порталу повідомлень викривачів: результати, виклики, перспективи
04.09.2025
17:12
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно посадовця Державної регуляторної служби за недостовірне декларування
15:45
Моніторинг способу життя: суд арештував майно посадовиці РДА у Києві - квартиру бізнес-класу та мільйони на рахунках
02.09.2025
14:38
Органи влади виконали майже 46% заходів Державної антикорупційної програми
01.09.2025
17:59
“Від сьогодні лобісти або працюють відкрито й чесно, або не мають права впливати на рішення влади”: Віктор Павлущик про запуск інституту лобіювання
14:15
Реєстр прозорості розпочав роботу: можливості, функції, умови реєстрації
28.08.2025
12:45
Моніторинг способу життя: з поліцейського - очільника відділу боротьби з корупцією можуть стягнути понад 7 млн грн
11:50
Відбудова, публічні закупівлі, земельні відносини, ліси: найвразливіші до корупції сфери на Київщині
27.08.2025
10:13
Несвоєчасне подання декларацій: у 2025 році до НАЗК надійшло 9,5 тис. повідомлень від уповноважених підрозділів
26.08.2025
16:45
Запуск інституту лобіювання: запрошуємо медіа на брифінг
25.08.2025
16:45
Декларування криптовалюти: суми та виявлені порушення
21.08.2025
17:31
НАЗК та Рахункова палата підписали меморандум про співпрацю
10:53
Спецперевірка: роль НАЗК, розбіжності в деклараціях та право на пояснення
20.08.2025
16:45
Цивільна конфіскація: понад 3 млн грн стягнуто в бюджет з посадовця Мін’юсту
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua