НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
Національне Агентство з Питань Запобігання Корупці
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Меню
...

НАЗК виявило, що посадовці міського суду та райуправління поліції самовільно перейняли повноваження ОГП і НАБУ та розпочали розслідування щодо декларації народного депутата

Посилання скопійовано
НАЗК виявило, що посадовці міського суду та райуправління поліції самовільно перейняли повноваження ОГП і НАБУ та розпочали розслідування щодо декларації народного депутата

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) встановило, що Ірпінський міський суд і Бучанське районне управління поліції Головного управління  Національної поліції в Київській області самовільно перейняли повноваження Генерального прокурора та Національного антикорупційного бюро України (НАБУ), розпочавши розслідування про порушення у декларації народного депутата України. 

З цього приводу НАЗК звернулося до Офісу Генерального прокурора (ОГП).

У чому суть порушення? 

Бучанське районне управління поліції звернулося до НАЗК щодо надання  копій щорічних декларацій, поданих народним депутатом України. Причиною для надання документів управління вказало розслідування кримінального провадження за ознаками ч. 1 ст. 366-2 Кримінального кодексу України (ККУ) – умисне внесення суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації. 

До того Ірпінський міський суд зобов’язав районне управління поліції розпочати кримінальне провадження  стосовно народного депутата України за ч.1 ст. 364 ККУ (зловживання владою або службовим становищем). 

Водночас закон визначає, що досудове розслідування таких справ щодо високопосадовців має проводити НАБУ (ч. 5 ст. 216 Кримінального процесуального кодексу України (КПК)). При цьому вносити відомості про можливе вчинення кримінального правопорушення народним депутатом до Єдиного реєстру досудових розслідувань має Генеральний прокурор (ч. 1 ст. 482-2 КПК).

Тобто, розпочавши досудове розслідування щодо можливих порушень у декларації народного депутата, районний суд і районне управління поліції перейняли повноваження та порушили вимоги законодавства про підслідність. 

Чому це важливо? 

Подібні інциденти можуть свідчити про бажання окремих осіб використати органи влади у політичних інтересах. Отже, не забезпечуючи припинення таких незаконних дій, це може призвести до фактичної роботи посадовців не на користь громадян, а на користь окремих осіб. 

Крім того, порушення правил визначення підслідності призводить до неефективності досудового розслідування та визнання усіх доказів недопустимими.

Шуляк Генеральна 1

Посилання скопійовано
Версія для друку

Останні новини

30 Вересня 2022
«Антикорупційна стратегія може стати основною рамкою для запобігання корупційних ризиків під час відновлення України», – заступник Голови НАЗК Андрій Вишневський
29 Вересня 2022
Проект постанови Уряду про переведення ветеранів, ВПО, дітей загиблих воїнів на навчання за бюджетні кошти містить корупційні ризики, – експертиза НАЗК
28 Вересня 2022
«Реалізація Антикорупційної стратегії допоможе залучити значні інвестиції в Україну», – Олександр Новіков під час зустрічі з представниками Американської торговельної палати в Україні
Календар новин
Календар новин

Archive Calendar

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Повернутись
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр