НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Два народні депутати підписали подання до Конституційного Суду щодо АРМА в умовах реального конфлікту інтересів

03.05.2019

Національне агентство з питань запобігання корупції виявило, що два народні депутати, реалізуючи депутатські повноваження, діяли у власних інтересах.

Йдеться про Святаша Дмитра Володимировича та Дубневича Ярослава Васильовича, зокрема,  щодо яких до Національного агентства надходили повідомлення від низки журналістів, громадських організацій та активістів, а також була поширена інформація у ЗМІ.

Повідомлялось про можливу наявність конфлікту інтересів під час підписання депутатами конституційного подання від 10.07.2018 №16/18 про невідповідність Конституції України окремих положень КПК України та закону, який визначає повноваження АРМА (ЗУ «Про Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»).

Національне агентство під час перевірки зібрало докази, які підтверджують, що депутати мали особисту зацікавленість у розгляді судом такого подання.

Так, було з’ясовано, що правоохоронними органами здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за фактом привласнення кредитних коштів АТ «УкрСиббанк», виготовлення та використання підроблених документів.

У рамках зазначеного розслідування накладено арешт та передано в управління АРМА нерухоме майно і корпоративні права низки підприємств, серед яких ТОВ «Легалплейс» та ТОВ «Укрбізнес ЛТД», засновником яких є дві юридичні особи: ТОВ «ФАВ-Україна» та компанія «Файмарк Рісорсиз Корп», Панама.

Кінцевим бенефіціарним власником першої є мати Дмитра Святаша.

Крім того, встановлено, що депутату видавались довіреності, згідно з якими він є повноважним представником другої компанії – «Файмарк Рісорсиз Корп», засновника ТОВ «Легалплейс» та ТОВ «Укрбізнес ЛТД», наділений повноваженнями керівника, неодноразово брав участь у загальних зборах учасників цих товариств та у прийнятті рішень, що стосувались діяльності зазначених товариств.

Щодо депутата Ярослава Дубневича було встановлено, що в рамках досудового розслідування кримінального провадження за фактом заволодіння понад 300 мільйонів кубічних метрів природного газу НАК «Нафтогаз України» було накладено арешт та передано в управління АРМА цілісні майнові комплекси «Новороздільська ТЕЦ» та «Новояворівська ТЕЦ», належні ТОВ «Енергія-Новий Розділ» та ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ», кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є безпосередньо депутат.

Вказані ситуації, за яких Національним агентством досліджувалось питання дотримання депутатами вимог закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, не були типовими, оскільки потребували доведення факту їх заінтересованості у визнанні неконституційними відповідних норм.

Таке визнання мало б наслідком припинення управління АРМА переданих йому активів та повернення їх власникам.

Подібний кейс вперше був предметом дослідження НАЗК, а підтвердження фактів реальними доказами стало можливим лише за плідної співпраці з АРМА, Нацполіцією та іншими державними органами.

В рамках перевірки Національне агентство звернулось до низки органів, проаналізувало матеріали реєстраційних справ товариств, які містять більше ніж 350 аркушів кожна, вивчило матеріали досудового розслідування.

Встановлені за результатами перевірки обставини свідчать, що зазначені особи вчинили дії та прийняли рішення в умовах реального конфлікту інтересів: користуючись наданими їм депутатськими повноваженнями щодо права на конституційне подання, разом з іншими народними депутатами України звернулися до Конституційного Суду України з конституційним поданням, щодо якого у них наявний приватний інтерес.

За відповідними фактами Національне агентство склало протоколи про адміністративні правопорушення за частиною 2 статті 172-7 КУпАП та направило їх до суду.

Останні новини

03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua