НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

​​Голова НАЗК пояснив, чому Конституційний Суд України скасував статтю 366–1 Кримінального кодексу 

03.11.2020
​​Голова НАЗК пояснив, чому Конституційний Суд України скасував статтю 366–1 Кримінального кодексу 

За менше, ніж 5 місяців Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) розпочало понад 1000 перевірок та встановило недостовірних відомостей у деклараціях на майже 500 млн грн. Результати роботи НАЗК та інших антикорупційних органів — це одна з причин, чому Конституційний Суд України (КСУ) завдав нищівний удар антикорупційній системі своїм рішенням.

Про це в ефірі програми «Новий вечір» із Дмитром Тузовим на «Радіо НВ» заявив Голова НАЗК Олександр Новіков.

«Саме ефективність роботи НАЗК і призвела до цього рішення. Ми почали ці перевірки з 7 травня по 27 жовтня. Понад 1000 перевірок. За цей час було перевірено близько 460 декларацій. І це лише за 5 місяців. Навіть менше, ніж за п’ять місяців, ми встановили на півмільярда незадекларованих відомостей. За результатами цих перевірок виявлено 95 злочинів. Саме тому це зараз і відбулося, адже всього за 3 дні до рішення КСУ нарешті розпочались перевірки народних депутатів», — пояснив Голова НАЗК.

Олександр Новіков додав, що КСУ своїм рішенням скасував відповідальність за декларування недостовірної інформації, адже відповідна стаття Кримінального Кодексу була визнана неконституційною.

«Це насправді найефективніша стаття. 110 з тисячі справ, які розслідуються НАБУ, за цією статтею. Кожен четвертий вирок Антикорупційного суду за цією статтею. Це є троє суддів, і депутат Бобов, і колишній керівник Львівського бронетанкового заводу. Насправді, це найпростіша з погляду доведення стаття, яка дозволяє забезпечити доброчесність публічної служби», — також зазначив Голова НАЗК.

Крім того, Олександр Новіков наголосив, що звинувачення у вибірковості перевірок НАЗК безпідставні. Адже ще в травні цього року було затверджено Порядок відбору декларацій, на підставі якого НАЗК найперше розпочало перевірку декларації осіб, які у 2019 році займали посади Президента України, Прем’єр-міністрів, міністрів, заступників міністрів, суддів КСУ та Верховного Суду України.

​​Голова НАЗК пояснив, чому Конституційний Суд України скасував статтю 366–1 Кримінального кодексу 

Останні новини

10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua