НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?

07.10.2020
Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?

Окремі суб’єкти декларування зобов’язані подавати до НАЗК повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, якщо такі відбулися протягом року.

Що мається на увазі під суттєвою зміною в майновому стані?

1) отримання доходу,

2) придбання майна,

3) здійснення видатку.

При цьому, сума доходу, майна або видатку має перевищувати 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня року, у якому відбулася суттєва зміна у майновому стані (105100 грн для 2020 року).

 

Якими є спосіб та строк подачі повідомлень про суттєві зміни в майновому стані?

Повідомлення подається протягом 10 календарних днів з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку.

Спосіб подачі повідомлень – вони подаються винятково в електронній формі та публікуються на сайті реєстру декларацій. Водночас не можна подавати виправлені повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

 

З початку цього року не всі декларанти повинні подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані. Це передбачено останніми змінами до статті 52 Закону України “Про запобігання корупції”.

Отже, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подають суб’єкти декларування:

  • які займають відповідальне та особливо відповідальне становище;
  • які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків.
З 1 січня 2020 року інші суб’єкти декларування повідомлення про суттєві зміни в майновому стані не подають.

Службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище:

  1. Президент України,
  2. Прем’єр-міністр України,
  3. Член Кабінету Міністрів України,
  4. Перший заступник або заступник міністра,
  5. Член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення,
  6. Член Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
  7. Член Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку,
  8. Член Антимонопольного комітету України,
  9. Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України,
  10. Голова Фонду державного майна України, його перший заступник або заступник,
  11. Член Центральної виборчої комісії,
  12. Член, інспектор Вищої ради правосуддя,
  13. Член, інспектор Вищої кваліфікаційної комісії суддів України,
  14. Народний депутат України,
  15. Уповноважений Верховної Ради України з прав людини,
  16. Уповноважений із захисту державної мови,
  17. Члени Національної комісії зі стандартів державної мови,
  18. Директор Національного антикорупційного бюро України, його перший заступник та заступник,
  19. Голова Національного агентства з питань запобігання корупції та його заступники,
  20. Генеральний прокурор, його перший заступник та заступник,
  21. Голова Національного банку України, його перший заступник та заступник,
  22. Член Ради Національного банку України,
  23. Секретар Ради національної безпеки і оборони України, його перший заступник та заступник,
  24. Керівник Офісу Президента України, його перший заступник та заступник,
  25. Постійний Представник Президента України в Автономній Республіці Крим, його перший заступник та заступник,
  26. Радник або помічник Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України,
  27. Особи, посади яких належать до посад державної служби категорії "А" або "Б",
  28. Особи, посади яких частиною першою статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" віднесені до першої - третьої категорій,
  29. Судді,
  30. Прокурори,
  31. Слідчі і дізнавачі,
  32. Керівники, заступники керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апаратів та самостійних структурних підрозділів,
  33. Керівники, заступники керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію однієї або кількох областей, Автономної Республіки Крим, міст Києва або Севастополя,
  34. Керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міста республіканського в Автономній Республіці Крим або обласного значення, району в місті, міста районного значення,
  35. Військові посадові особи вищого офіцерського складу.
 

Посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків:

  1. Посада Керівника Офісу Президента України, його першого заступника та заступника.
  2. Посади керівників та заступників керівників структурних підрозділів у складі самостійних структурних підрозділів центрального апарату Національного банку України.
  3. Посади керівників та заступників керівників самостійних структурних підрозділів територіальних управлінь Державної судової адміністрації України.
  4. Посади керівників державних підприємств, установ, організацій, інших суб’єктів господарювання державної форми власності та їх заступників, призначення яких здійснюється державними органами.
  5. Посади державної служби, визначені структурою державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, у разі недоцільності утворення структурних підрозділів.
  6. Посади в органах місцевого самоврядування:
  • перших заступників, заступників міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим, районного значення) голів, заступників сільських, селищних голів;
  • заступників голів районних, районних в містах рад;
  • секретарів міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим, районного значення), сільських, селищних рад;
  • керуючих справами виконавчих комітетів міських (міст - обласних центрів та міста Сімферополя, міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад;
  • голів постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської міських рад (у разі коли вони працюють у раді на постійній основі).
 

Чи потрібно подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані декларанту, член сім’ї якого отримав такий дохід, придбав майно або здійснив такий видаток?

Ні, повідомляти про це НАЗК не потрібно. Проте відображення відповідного майна або доходу члена сім’ї у щорічній декларації є обов’язковим.

 

 

Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?
Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?
Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?
Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?
Хто має подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?

Останні новини

07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua