НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Набув чинності закон, який частково відновлює повноваження НАЗК

30.12.2020
Набув чинності закон, який частково відновлює повноваження НАЗК

Сьогодні, 30 грудня, набуває чинності Закон України № 1079-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо відновлення інституційного механізму запобігання корупції», а також Закон України № 1074-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».  

Отже, відсьогодні відновлено повноваження Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), які Агентство втратило у зв’язку з Рішенням Конституційного Суду України №13-р/2020.

Просимо суб‘єктів декларування звернути увагу, що з 30.12.20 діє положення про необхідність подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані щодо видатків та доходів на суму, що перевищує 50 прожиткових мінімумів (105,1 тис. грн). 

«Після двох місяців роботи «на паузі» НАЗК, нарешті, може почати відновлення роботи за всіма напрямками. Маю зазначити, що робота НАЗК не відновлюється в один момент. Адже новий закон впроваджує низку змін, через які ми маємо затверджувати оновлені підзаконні  нормативно-правові акти для повноцінного відновлення роботи. До 2 місяців закон відводить на внесення змін до порядків повних перевірок декларацій, узгодження їх з ВРП та Конституційним судом, державної реєстрації в Міністерстві юстиції», - зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков. 

Раніше НАЗК висловило три суттєвих зауваження щодо прийнятого закону: 

  1. Закон зобов’язує НАЗК інформувати Вищу раду правосуддя або КСУ про початок моніторингу способу життя будь-якого судді. Через це будь-які заходи із моніторингу способу життя суддів не будуть ефективними.
  2. Складати протоколи щодо суддів мають право лише Голова НАЗК та його заступники. Це може створити небезпечний прецедент — виписування окремих процедур щодо деяких категорій правопорушників та грубо суперечить чинній практиці складання протоколів іншими органами
  3. Закон зобов’язує НАЗК створити за допомогою програмних засобів «чергу» декларацій та інформувати декларанта про включення до цієї черги. Унаслідок цього НАЗК може бути змушене перевірити зокрема 300 декларацій «президентів», адже черга має бути повністю автоматизована.  
Завтра, 31.12.2020, також набуває чинності Закон України № 1080-ІХ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення особливостей складення протоколу про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 172-4-172-9 та 188-46, 212-15 стосовно судді, судді Конституційного Суду України». 

НАЗК звертає увагу, що проведення повних перевірок декларацій буде відновлено після набуття чинності підзаконних нормативно-правових актів, на прийняття яких перехідними положеннями Закону України № 1079-ІХ відведено 2 місяці.

Докладніше із зауваженнями НАЗК до законів можливо ознайомитися за посиланням.

Набув чинності закон, який частково відновлює повноваження НАЗК

Останні новини

10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua