НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК нагадує: посадовці не можуть самостійно призначати собі премії, адже це порушення антикорупційних вимог

06.07.2022
НАЗК нагадує: посадовці не можуть самостійно призначати собі премії, адже це порушення антикорупційних вимог

Більшість адміністративних протоколів, які НАЗК складало до війни з конфлікту інтересів стосувалися премій та надбавок, які посадовці призначали самі собі.

 

Конфлікт інтересів під час призначення собі стимулюючих виплат або при внесенні пропозиції (подання) щодо такого призначення виникає тоді, коли в посадовця є дискреційні повноваження. Наприклад, він може обрати більше чи менше призначити собі виплат або ж взагалі призначити чи ні.

 

Що робити, щоб уникнути прийняття рішення в умовах конфлікту інтересів?

Якщо керівник уповноважений самостійно призначати собі стимулюючі виплати, у нього виникає конфлікт інтересів.

Для того, щоби його врегулювати потрібно дотримуватися правил врегулювання конфлікту інтересів, викладених у Законі «Про запобігання корупції» та Методичних рекомендаціях.

Якщо керівник готуватиме пропозицію про встановлення розміру власної надбавки та премії, щоби не порушити закон у цій ситуації необхідно:

 

  • утриматись від оцінки своєї роботи та внесення пропозицій розміру своєї премії чи надбавки;
  • якщо потрібно — надати керівнику вищого рівня, який прийматиме рішення про встановлення цих виплат, інформацію, щоби він зміг самостійно визначити конкретний розмір премії чи надбавки.
Коли встановлення собі стимулюючих виплат не порушує закону?

Якщо в нормативно-правових актах передбачена процедура погодження стимулюючих виплат керівнику із суб’єктом призначення/керівником вищого рівня, то преміювання самого себе не буде порушенням закону.

 

У такому випадку рішення про встановлення стимулюючих виплат приймається одним зі способів.

 

Перший спосіб. Погодження рішення про встановлення стимулюючих виплат керівнику отримується за зверненням інших осіб.

 

Наприклад, для того, щоб отримати матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань голова районної державної адміністрації має отримати погодження від голови відповідної обласної державної адміністрації.

Водночас подання про її виплату голові обласної державної адміністрації вносить інша особа — керівник державної служби районної державної адміністрації.

Другий спосіб. Перед прийняттям керівником рішення про встановлення собі стимулюючих виплат він подає відповідні пропозиції на погодження іншій особі (суб’єкту призначення/керівникові вищого рівня).

Наприклад, керівник державної служби державного органу встановлює собі премію після погодження із суб’єктом призначення.

Встановлення собі певних виплат також не порушує закон, якщо це фіксовані виплати, передбачені, наприклад, законами, постановами Кабінету Міністрів України. У цих випадках керівник не може визначати суму чи відсоток відповідних виплат або призначення цих виплат самостійно, а послуговується затвердженими документами.

 

Це, наприклад:

 

  • надбавка за присвоєний ранг держслужбовця;
  • надбавка за вислугу років;
  • компенсація у зв’язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці.
 

Отож при призначенні собі вказаних виплат посадовець не порушує вимог антикорупційного законодавства.

Ознайомитися докладніше з роз’ясненнями можна в Базі знань НАЗК за посиланням.

НАЗК нагадує: посадовці не можуть самостійно призначати собі премії, адже це порушення антикорупційних вимог
НАЗК нагадує: посадовці не можуть самостійно призначати собі премії, адже це порушення антикорупційних вимог

Останні новини

28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
11:25
Антикорупційні інструменти для журналістів у регіонах: як ефективно співпрацювати з НАЗК
10:07
Повні перевірки декларацій: посадовцю ДСНС у Полтавській області повідомили про підозру
24.11.2025
17:23
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо захисту викривачів
16:15
ОБСЄ і в подальшому надаватиме Україні підтримку в сфері запобігання корупції: заступниця Голови Секретаріату ОБСЄ Кейт Фірон
15:45
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув з колишнього депутата Глухівської міської ради що на Сумщині понад 4 млн грн за матеріалами НАЗК
13:00
Цивільна конфіскація: за матеріалами НАЗК ВАКС стягнув 5,3 млн грн з колишнього головного податківця Одещини
11:43
Досягнення України у сфері незалежності прокуратури: деталі звіту ОЕСР
21.11.2025
17:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:00
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемі оподаткування
11:21
НАЗК продовжує службову перевірку в межах справи «Енергоатому»
20.11.2025
15:43
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно експосадовця ДМС за недостовірне декларування на понад 83 млн грн
10:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув понад 8,6 млн грн з київського поліцейського за матеріалами НАЗК і САП
19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua