Війна триває, агресор нищить цивільну і критичну інфраструктуру в Україні, але антикорупційні органи продовжують ефективно працювати, виконуючи зобов'язання на євроінтеграційному шляху нашої держави. На початку війни в Україні був призупинений процес декларування публічних службовців та звітності політичних партій про витрачання ними державних коштів, але зараз ситуація інша: українська армія дає гідну відсіч ворогу, завдяки чому більша частина України може жити та функціонувати. Відновлення декларування та звітності політпартій стає ключовим питанням в запобіганні корупції. Про це заявив заступник Голови Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Андрій Вишневський під час зустрічі з Директором Служби інструментів зовнішньої політики ЄС Пітером Вагнером, керівницею Управління України ЄСЗД Петрою Ґомбаловою-Кисленґеровою та з заступником керівника групи підтримки України в Європейській Комісії Ґеоргом Ціґлером.
Андрій Вишневський розповів, що НАЗК вже завершило серію обговорень з громадськістю Державної антикорупційної програми (ДАП) на виконання Антикорупційної стратегії до 2025 року та працює для якнайшвидшого затвердження ДАП Кабінетом Міністрів України, аби цей механізм нарешті запрацював на повну.
Заступник Голови НАЗК також подякував представникам ЄС за всебічну підтримку України та підкреслив важливість надання Європейським Союзом бюджетної підтримки на реалізацію Антикорупційної стратегії, по яку Уряд України звернувся до Європейської Комісії у жовтні. «Це має суттєво збільшити ефективність втілення Стратегії у життя, у тому числі завдяки створенню новітніх антикорупційних IT-інструментів у пріоритетних сферах державної політики, — зазначив Андрій Вишневський
Представники Єврокомісії, зі свого боку, наголосили на важливості незалежності антикорупційних органів в Україні та підняли низку важливих питань стосовно завершення зовнішнього аудиту діяльності НАЗК, перспективи посилення адміністративної незалежності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП), перебігу конкурсного відбору на посаду директора Національного антикорупційного бюро України (НАБУ).
В межах робочого візиту до ЄС Андрій Вишневський на запрошення Постійного Представництва Королівства Данія при ЄС за сприяння Антикорупційної ініціативи Європейського Союзу (EUACI) провів брифінг щодо стану реалізації антикорупційної політики в Україні для дипломатів аналогічних представництв Федеративної Республіки Німеччини, Королівства Швеції, Королівства Нідерландів, Фінляндії, Литовської Республіки, Латвійської Республіки та Естонської Республіки.
Також відбулась зустріч з керівництвом Європейського управління з питань запобігання зловживанням та шахрайству (OLAF), під час якої сторони обговорили необхідність поглиблення співпраці між OLAF та відповідними державними органами України в контексті набуття Україною статусу кандидата у члени ЄС. “Перемога у цій війні та вступ в ЄС, ОЕСР та НАТО є для України зараз пріоритетними питаннями. Ефективна боротьба з корупцією та шахрайством є ключовими задачами у досягненні обох цих цілей", — підкреслив Андрій Вишневський.
Представники OLAF наголосили на необхідності затвердження та реалізації в Україні Стратегії протидії шахрайству у використанні коштів ЄС як складової державної антикорупційної політики. Окремо представники OLAF рекомендували НАЗК налагодити робочу взаємодію з підрозділами DG HOME, відповідальними за питання протидії корупції у ЄС.
Також за ініціативи Представництва України при Європейському Союзі заступник Голови НАЗК провів робочу зустріч з представниками Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Державного департаменту, які працюють при Постійному представництві США при Євросоюзі. Андрій Вишневський подякував представникам США за постійну підтримку України та наголосив на спільній позиції окремих урядових та громадських антикорупційних організацій щодо необхідності зміни підходів USAID до надання технічної допомоги Україні у сфері протидії корупції. Суть цих змін має передбачати збільшення ролі Уряду та громадського сектору у плануванні та реалізації проектів такої допомоги, більшу операційну гнучкість таких проектів, а також надання переваги неприбутковим організаціям перед комерційними при відборі виконавців таких проектів.