НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК визначило 25 типових корупційних ризиків у публічних закупівлях

11.03.2021
НАЗК визначило 25 типових корупційних ризиків у публічних закупівлях

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) проаналізувало сферу публічних закупівель та ідентифікувало 25 типових корупційних ризиків. Ці ризики можуть бути властиві всім замовникам товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад.

В Україні закупівлі здебільшого проводять в електронній формі через систему ProZorro. Її ціль мінімізувати корупційні схеми та забезпечити добросовісну конкуренцію. Система ProZorro визнана однією із найкращих практик у світових рейтингах прозорості публічних закупівель. 

Водночас електронні закупівлі хоч і ускладнюють, але повністю не скасовують можливі корупційні зловживання. Саме тому публічні закупівлі відносять до сфер із високим рівнем корупційних ризиків. 

Найпоширенішими корупційними ризиками в публічних закупівлях є:

  • завищення очікуваної вартості закупівлі, її обсягів;
  • штучне розділення предмету закупівлі для уникнення конкурентних процедур;
  • дискримінаційні умови тендерної документації та обмеження конкуренції;
  • необґрунтоване застосування переговорної процедури закупівлі; 
  • необ’єктивність та упередженість під час розгляду тендерної пропозиції;
  • вимагання паперових документів у складі тендерної пропозиції та зразків товару (продукції);
  • необґрунтоване внесення змін до договору про закупівлю через укладення додаткових угод;
  • недопостачання товарів (робіт/послуг), приймання продукції, яка не відповідає умовам договору тощо.
Також НАЗК розробило рекомендації для усунення виявлених ризиків. Запропоновані заходи мають реĸомендаційний та рамĸовий хараĸтер, а тому можуть бути адаптовані під специфіĸу органу влади, який здійснює закупівлю.

Ознайомитися із рекомендаціями та повною версією огляду можна тут:

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/03/Typovi-koruptsijni-ryzyky-v-publichnyh-zakupivlyah-1.pdf" title="Типові корупційні ризики у публічних закупівлях" ]

НАЗК визначило 25 типових корупційних ризиків у публічних закупівлях

Останні новини

10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua