НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК закликає народних депутатів сприяти вдосконаленню механізму проведення антикорупційної експертизи

08.02.2024

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) розробило та направило до Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики відповідні зміни до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції» та пропонує передбачити їх у проекті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення деяких антикорупційних механізмів» (№ 9457 від 04.07.2023, готується для розгляду в першому читанні).

Антикорупційна експертиза (АКЕ) є одним із дієвих напрямів в частині запобігання корупції, яку, відповідно до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції», в Україні реалізує НАЗК, Міністерство юстиції України та Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики. Напрацьовані НАЗК пропозиції передбачають:

  • надання Національному агентству повноважень здійснювати АКЕ чинних нормативно-правових актів; 
  • запровадження однакових підходів до проведення АКЕ для всіх заінтересованих суб’єктів шляхом застосування єдиної методології;
  • недопущення розгляду та ухвалення актів, проекти яких не пройшли антикорупційну експертизу в НАЗК;
  • обов’язок органів державної влади розглядати матеріали громадської антикорупційної експертизи.

За чотири роки роботи НАЗК у сфері антикорупційної експертизи розробники нормативно-правових актів врахували більше 90% рекомендацій, які НАЗК надали у своїх висновках. Ці цифри свідчать про ефективність застосування цього інструменту. Більше про результати НАЗК читайте тут.

“Завдяки антикорупційній експертизі є можливість виявити норми, які сприятимуть корупції, і таким чином запобігти численним корупційним схемам та злочинам у майбутньому”, - зазначив в.о. Голови НАЗК Ярослав Любченко.

Водночас Антикорупційною стратегією на 2021-2025 роки, затвердженою Законом України від 20.06.2022 № 2322-IX та Державною антикорупційною програмою на 2023–2025 роки (ДАП), затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220, визначено необхідність подальшого вдосконалення положень нормативно-правових актів щодо проведення антикорупційної експертизи, оскільки існує проблема визначення єдиного органу, відповідального за антикорупційну експертизу та Методологію її проведення,  і таким органом пропонується визначити НАЗК.

Слід зазначити, що низка заходів, передбачених у проекті ДАП, є втіленням рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), а також ключових аспектів співробітництва України та НАТО. Їх виконання буде ще одним кроком до членства у цих організаціях.

НАЗК закликає народних депутатів України - членів Комітету ВРУ з питань антикорупційної політики підтримати напрацьовані НАЗК зміни до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції» у проекті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення деяких антикорупційних механізмів» ( № 9457 від 04.07.2023), який на цей час готується для розгляду в першому читанні.

Останні новини

20.11.2025
15:43
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно експосадовця ДМС за недостовірне декларування на понад 83 млн грн
10:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув понад 8,6 млн грн з київського поліцейського за матеріалами НАЗК і САП
19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua