НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК закликає народних депутатів сприяти вдосконаленню механізму проведення антикорупційної експертизи

08.02.2024

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) розробило та направило до Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики відповідні зміни до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції» та пропонує передбачити їх у проекті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення деяких антикорупційних механізмів» (№ 9457 від 04.07.2023, готується для розгляду в першому читанні).

Антикорупційна експертиза (АКЕ) є одним із дієвих напрямів в частині запобігання корупції, яку, відповідно до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції», в Україні реалізує НАЗК, Міністерство юстиції України та Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики. Напрацьовані НАЗК пропозиції передбачають:

  • надання Національному агентству повноважень здійснювати АКЕ чинних нормативно-правових актів; 
  • запровадження однакових підходів до проведення АКЕ для всіх заінтересованих суб’єктів шляхом застосування єдиної методології;
  • недопущення розгляду та ухвалення актів, проекти яких не пройшли антикорупційну експертизу в НАЗК;
  • обов’язок органів державної влади розглядати матеріали громадської антикорупційної експертизи.

За чотири роки роботи НАЗК у сфері антикорупційної експертизи розробники нормативно-правових актів врахували більше 90% рекомендацій, які НАЗК надали у своїх висновках. Ці цифри свідчать про ефективність застосування цього інструменту. Більше про результати НАЗК читайте тут.

“Завдяки антикорупційній експертизі є можливість виявити норми, які сприятимуть корупції, і таким чином запобігти численним корупційним схемам та злочинам у майбутньому”, - зазначив в.о. Голови НАЗК Ярослав Любченко.

Водночас Антикорупційною стратегією на 2021-2025 роки, затвердженою Законом України від 20.06.2022 № 2322-IX та Державною антикорупційною програмою на 2023–2025 роки (ДАП), затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220, визначено необхідність подальшого вдосконалення положень нормативно-правових актів щодо проведення антикорупційної експертизи, оскільки існує проблема визначення єдиного органу, відповідального за антикорупційну експертизу та Методологію її проведення,  і таким органом пропонується визначити НАЗК.

Слід зазначити, що низка заходів, передбачених у проекті ДАП, є втіленням рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), а також ключових аспектів співробітництва України та НАТО. Їх виконання буде ще одним кроком до членства у цих організаціях.

НАЗК закликає народних депутатів України - членів Комітету ВРУ з питань антикорупційної політики підтримати напрацьовані НАЗК зміни до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції» у проекті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення деяких антикорупційних механізмів» ( № 9457 від 04.07.2023), який на цей час готується для розгляду в першому читанні.

Останні новини

13.03.2025
16:10
Порушення на понад 605 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у лютому
12:15
Як виправити помилку в декларації: покрокова інструкція
11:29
Реальний корупційний досвід українців у понад чотири рази менший за оцінку поширеності корупції: результати досліджень
12.03.2025
10:00
НАЗК провело наймасовіший семінар з декларування для публічних службовців
11.03.2025
17:04
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо законопроєкту про вдосконалення спецперевірок
12:04
20 днів до завершення кампанії декларування публічних службовців за 2024 рік
10.03.2025
11:09
Конфлікт інтересів: обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду
10:00
Авто за 2 млн грн можуть конфіскувати в дохід держави з депутатки Чернігівської облради за матеріалами НАЗК
07.03.2025
10:32
Антикорстратегія 2026–2030 та антикорупційний мейнстрімінг у переговорах з ЄС — пріоритети співпраці НАЗК і EUACI
10:00
Цивільна конфіскація: понад 8,5 млн грн можуть стягнути з подружжя митників та їхнього сина - посадовця райради
06.03.2025
13:00
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими 1,8 млн грн посадовця Нацполіції
11:54
Сфера охорони здоров'я та соціальний захист: виконання заходів Державної антикорупційної програми
05.03.2025
11:14
Обмеження спільної роботи близьких осіб: що потрібно знати
04.03.2025
12:17
Недостовірні відомості в декларації: наслідки
03.03.2025
17:00
Виконання заходів ДАП у IV кварталі 2024 року: закон про публічні консультації, показники для оцінки доброчесності суддів і політика державної власності
28.02.2025
15:59
Мінімальний рівень корупції в Україні — у ЦНАПах: результати опитування
11:34
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими активи на 5 млн грн посадовця міграційної служби
27.02.2025
09:56
Суміщення та сумісництво: що потрібно знати публічним службовцям
26.02.2025
10:10
Декларування кредитів, позик та поруки: ключові аспекти
25.02.2025
10:12
НАЗК розпочало аналіз корупційних ризиків під час закупівель систем БпЛА та засобів РЕБ для Збройних Сил України
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua