НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК закликає народних депутатів сприяти вдосконаленню механізму проведення антикорупційної експертизи

08.02.2024

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) розробило та направило до Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики відповідні зміни до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції» та пропонує передбачити їх у проекті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення деяких антикорупційних механізмів» (№ 9457 від 04.07.2023, готується для розгляду в першому читанні).

Антикорупційна експертиза (АКЕ) є одним із дієвих напрямів в частині запобігання корупції, яку, відповідно до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції», в Україні реалізує НАЗК, Міністерство юстиції України та Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики. Напрацьовані НАЗК пропозиції передбачають:

  • надання Національному агентству повноважень здійснювати АКЕ чинних нормативно-правових актів; 
  • запровадження однакових підходів до проведення АКЕ для всіх заінтересованих суб’єктів шляхом застосування єдиної методології;
  • недопущення розгляду та ухвалення актів, проекти яких не пройшли антикорупційну експертизу в НАЗК;
  • обов’язок органів державної влади розглядати матеріали громадської антикорупційної експертизи.

За чотири роки роботи НАЗК у сфері антикорупційної експертизи розробники нормативно-правових актів врахували більше 90% рекомендацій, які НАЗК надали у своїх висновках. Ці цифри свідчать про ефективність застосування цього інструменту. Більше про результати НАЗК читайте тут.

“Завдяки антикорупційній експертизі є можливість виявити норми, які сприятимуть корупції, і таким чином запобігти численним корупційним схемам та злочинам у майбутньому”, - зазначив в.о. Голови НАЗК Ярослав Любченко.

Водночас Антикорупційною стратегією на 2021-2025 роки, затвердженою Законом України від 20.06.2022 № 2322-IX та Державною антикорупційною програмою на 2023–2025 роки (ДАП), затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220, визначено необхідність подальшого вдосконалення положень нормативно-правових актів щодо проведення антикорупційної експертизи, оскільки існує проблема визначення єдиного органу, відповідального за антикорупційну експертизу та Методологію її проведення,  і таким органом пропонується визначити НАЗК.

Слід зазначити, що низка заходів, передбачених у проекті ДАП, є втіленням рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), а також ключових аспектів співробітництва України та НАТО. Їх виконання буде ще одним кроком до членства у цих організаціях.

НАЗК закликає народних депутатів України - членів Комітету ВРУ з питань антикорупційної політики підтримати напрацьовані НАЗК зміни до ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції» у проекті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення деяких антикорупційних механізмів» ( № 9457 від 04.07.2023), який на цей час готується для розгляду в першому читанні.

Останні новини

05.02.2025
11:00
Цивільна конфіскація: 7,8 млн грн можуть стягнути в дохід держави з харківського поліцейського за матеріалами НАЗК
10:30
НАЗК поновило роботу функції “Дані для декларації” в Реєстрі декларацій, відтепер можна автозаповнити чернетку декларації за 2024 рік
04.02.2025
16:30
Реформа медико-соціальної експертизи: роз’яснення про декларування для членів експертних команд
03.02.2025
15:15
Підтримка викривачів у суспільстві досягла історичного максимуму: дані дослідження
14:30
Результати роботи НАЗК у 2024 році: антикорупційна політика
31.01.2025
15:30
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: неподання або несвоєчасне подання декларацій
30.01.2025
17:30
Бізнес проявив рекордну активність у повідомленні про корупцію минулого року: результати опитування
16:51
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: спеціальні перевірки публічних службовців
15:15
Кампанія декларування-2024: для кого відтерміновано обов’язок подачі декларацій
29.01.2025
16:03
Перевірка організації роботи щодо запобігання корупції у Полтавській міськраді: непрацюючий антикорупційний підрозділ та ризики в закупівлях
11:30
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: контакт-центр прийняв 50,5 тис. дзвінків та 23 тис. емейлів, а відділи роз’яснень опрацювали майже 3 тис. листів
28.01.2025
12:22
Результати проведення повних перевірок декларацій за 2024 рік: у кожній другій із перевірених декларацій виявлено ознаки недостовірних відомостей
27.01.2025
17:30
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: розбудова доброчесності у секторі безпеки та оборони
24.01.2025
15:45
Колишньому митнику з Львівщини повідомили про підозру за матеріалами НАЗК
15:38
Українці стали активніше повідомляти про корупцію: НАЗК презентувало дослідження «Корупція в Україні 2024: розуміння, сприйняття, поширеність»
22.01.2025
16:00
Цивільна конфіскація: 2 млн грн начальника відділу з питань нотаріату у Закарпатській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК
13:45
Анонс НАЗК представить результати соціологічного дослідження «Корупція в Україні 2024: розуміння, сприйняття, поширеність»
12:30
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: просвітницькі проєкти для публічних службовців, освітян і молоді
10:48
Надровидобування та публічні закупівлі, зокрема, в сфері освіти - заступник Голови НАЗК розповів про найвразливіші до корупції сфери на Кіровоградщині
21.01.2025
16:55
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: формування доброчесності політичних фінансів
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua