НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

02.09.2022
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Через повномасштабну агресію та бойові дії, в Україні зростає кількість громадян з інвалідністю. Кожна така особа має бути зареєстрована у централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) - комплексній системі для обліку інформації про забезпечення осіб з інвалідністю соціальними та реабілітаційними послугами, засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням тощо. 

На сьогодні існує низка корупційних ризиків у зв’язку з недосконалістю ЦБІ. Наприклад, досі відсутній дієвий моніторинг надання соціальної допомоги особам з інвалідністю, оцінки якості надання послуг, діє неефективний контроль за забезпеченням технічними засобами реабілітації, дублювання відомостей про осіб, включення до ЦБІ інформації про померлих осіб тощо.

Так, НАЗК провело антикорупційну експертизу постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про централізований банк даних з проблем інвалідності».

Які проблеми виявило НАЗК?

За результатами проведеного моніторингу НАЗК виявило такі корупціогенні фактори:

  • надмірні повноваження Мінсоцполітики щодо визначення порядку доступу до ЦБІ та переліку організацій-користувачів ЦБІ, що створює можливості для зловживань, формування непрозорого механізму створення, функціонування та ведення ЦБІ.
  • запропонований порядок взаємодії з учасниками інформаційного обміну створює ризики для належного та прозорого забезпечення функціонування ЦБІ;
  • виключення положень про інформацію, яка вноситься до ЦБІ, а також повноважень користувачів, створює юридичну невизначеність та може сприяти корупційним зловживанням.
Що рекомендує НАЗК?

  • визначити чіткий порядок створення, функціонування та ведення ЦБІ у самій постанові, а не Мінсоцполітики;
  • забезпечити чіткий алгоритм наповнення ЦБІ;
  • чітко визначити користувачів ЦБІ та їх повноваження, наповнення інформаційних блоків тощо на рівні акта Уряду;
  • визначити суб’єктів інформаційного обміну та порядок взаємодії на рівні акта Уряду;
  • визначити з якими інформаційними системами, реєстрами і базами даних суб’єктів інформаційного обміну відбувається інформаційна взаємодія ЦБІ.
З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3QarGzg.

Окрім того, у грудні 2021 року НАЗК уже аналізувало проєкт акта з аналогічною назвою щодо внесення змін до Положення про ЦБІ та схожим змістом. Попри це під час написання нового проєкту постанови минулі зауваження НАЗК не було враховано Мінсоцполітики.

НАЗК наполягає, що рекомендації, викладені у попередньому висновку, мають бути враховані під час доопрацювання нового проєкту постанови.

Нагадаємо, що раніше НАЗК описало корупційні ризики у зазначеній сфері та надало відповідні рекомендації у дослідженнях «Топ-10 корупційних схем забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації» та «Топ-10 корупційних ризиків медико-соціальної експертизи щодо встановлення інвалідності».

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Останні новини

15.07.2024
14:56
НАЗК за результатами повної перевірки декларації виявило у одеського ексмитника ознаки необґрунтованих активів на понад 3,2 млн грн
12:49
НАЗК за результатами повної перевірки  виявило ознаки відображення недостовірних відомостей у декларації нардепа на понад 5,8 млн грн
11.07.2024
16:21
НАЗК презентувало на зустрічі OLAF в Брюсселі загальнонаціональні українські інформаційні кампанії, спрямовані на запобігання корупції
12:19
Розбудова інституту викривання в Україні: досягнення та виклики обговорили на щорічній конференції
09:49
Конфлікт інтересів: 17 протоколів, 12 приписів, 93 завершених моніторингів за І півріччя 2024 року
10.07.2024
15:19
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення у народного депутата на понад 70 млн грн
14:34
Цивільна конфіскація: квартиру посадовиці Галицької митниці конфісковано за матеріалами НАЗК
12:10
НАЗК оголошує добір на п’ять нових вакансій
09.07.2024
15:05
Понад 200 повних перевірок декларацій завершило НАЗК: виявлено порушень на 700 млн грн 
13:00
НАЗК ініціює процес оцінки стану імплементації рекомендацій НАТО з розбудови доброчесності
05.07.2024
10:50
НАЗК та СІРЕ співпрацюватимуть в напрямку залучення приватного сектору до ініціатив із розбудови доброчесності та запобігання корупції
09:18
Антикорупційна експертиза: НАЗК у червні виявило корупціогенні фактори у 12 з 310 перевірених проєктів актів
04.07.2024
17:05
Стартувало оцінювання ефективності роботи антикорупційних уповноважених за новою Методологією
15:50
Конфлікт інтересів: червневі протоколи, приписи та рішення суду
03.07.2024
15:38
НАЗК виявило ознаки набуття необґрунтованих активів у ексзаступника Генпрокурора на майже 29 млн грн
14:50
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у четвертій щорічній конференції
10:57
За матеріалами НАЗК та ДБР повідомлено про підозру експодатківиці – не задекларувала майно на 3 млн грн
02.07.2024
16:17
Експерти оцінили рівень корупції та роботу антикорупційних органів в Україні: результати дослідження
28.06.2024
18:46
“Прозорі школи” і “Прозорі університети”: Офіс доброчесності НАЗК презентував проєкти для освітян з Волині
15:00
НАЗК та Укрзалізниця підписали меморандум про співпрацю в розбудові культури доброчесності
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua