Про НАЗК
- Моніторинг діяльності НАЗК
- Візія, місія та цінності НАЗК
- Керівництво
- Повноваження, антикорупційні програми, плани та звіти
- Кар'єра в НАЗК
- Можливості для ветеранів та ветеранок
- Структура НАЗК
- Міжнародна співпраця
- Цифрова трансформація
- Нормативно-правові акти
- Документи
- Запобігання корупції в НАЗК
- Внутрішній аудит
Доброчесність та запобігання корупції
- Про доброчесність та запобігання корупції
- Доброчесність у секторі безпеки та оборони
- Стратегічний аналіз корупційних ризиків
- Антикорупційна експертиза
- Антикорупційні програми
- Лідери змін
- Уповноважені
- Викривачі корупції
- Перевірки організації роботи
- Реєстр порушників
- Нормативно-правові акти
- Стандарти доброчесності
Декларування
Запобігання політичній корупції
Антикорупційна політика
Конфлікт інтересів
Для громадян
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), здійснюючи державний контроль дотримання встановлених законом обмежень щодо фінансування політичної партії «Опозиційна платформа – За життя» (ОПЗЖ), встановило ознаки порушень законодавства.
Так, на рахунок партії були здійснені грошові внески п'ятьма фізичними особами на загальну суму 3 591 550 грн. Водночас НАЗК встановило, що суми нарахованого доходу цих осіб не відповідають загальній сумі внесків, наданих на підтримку цієї політсили. Ці обставини можуть свідчити про те, що кошти на підтримку ОПЗЖ вносились анонімними особами із залученням інших фізичних осіб і використанням їхніх особистих персональних даних. А отже, свідчать про ознаки вчинення кримінального проступку.
З огляду на це, Національне агентство направило обгрунтований висновок до Національної поліції з проханням внести відомості до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального проступку та розпочати досудове розслідування.
Нагадаємо, вітчизняне законодавство не допускає здійснення внесків на підтримку політичних партій анонімними особами чи особами під псевдонімом.
Вже три роки в Україні призупинено обов’язок партій подавати звіти про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру та рік, як НАЗК не має можливості їх перевіряти. Проте у квітні НАЗК відновило застосування механізму державного контролю за фінансами політичних партій. Це один з інструментів, який використовувався під час комплексної перевірки, що поки призупинені через воєнний стан.