НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Понад 200 повних перевірок декларацій завершило НАЗК: виявлено порушень на 700 млн грн 

09.07.2024

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за перше півріччя 2024 року завершило 206 перевірок за новим ризик-орієнтованим підходом.  Виявлено недостовірних відомостей на майже 664 млн грн, необґрунтованих активів на  14,4 млн грн та ознак незаконного збагачення на 38,3 млн грн. До компетентних органів направлено 84 обґрунтованих висновки та 4 матеріали - до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП).

Серед завершених повних перевірок найбільше порушень, у тому числі ознак незаконного збагачення, недостовірних відомостей та необґрунтованих активів, встановлено у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування - 25, з них одна - голови міської ради, одна - голови районної ради, дві - заступники міських голів, чотири - депутатів обласних рад;
  • органів досудового розслідування та поліції - 12;
  • обласних та районних державних адміністрацій - 9;
  • державних підприємств - 7, з яких чотири - керівників підприємств.

Крім того, знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей у 18 із 61 завершених перевірок декларацій посадовців м. Києва (29,5%); у всіх з 8 завершених - посадовців Черкаської області (100%); у 5 з 6 завершених - посадовців Полтавської області (83%); у 4 з 6 завершених - посадовців Чернігівської області (66%); у 4 із 6 завершених - посадовців Закарпатської області (66%).

Ознайомитися з усіма результатами повних перевірок декларацій можна за посиланням https://nazk.gov.ua/uk/category/monitoring-diyalnosti-nazk/

Лише у червні завершено 76 повних перевірок, за результатами яких встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 109,8 млн грн (ознаки ч. 4 ст. 172-6 КУпАП та ст. 366-2 Кримінального кодексу України), у тому числі у деклараціях:

  • колишнього голови Закарпатської обласної ради (понад 11 млн), який зазначив відомості, що не відповідають дійсності, щодо вартості об’єктів нерухомості (житлового будинку) та нежитлових приміщень (офісів), земельних ділянок, які належать йому на праві власності, а також про грошові активи дружини;
  • начальника управління податкового аудиту Південного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків (понад 15,1 млн), який не відобразив відомості про дохід у вигляді подарунка у негрошовій формі та фінансове зобов’язання члена сім’ї (внесок у статутний капітал);
  • колишнього голови Бучанської районної державної адміністрації Київської області (5,8 млн), який вказав недостовірні відомості про грошові активи члена сім'ї;
  • заступника начальника відділу ГУ ДПС у Черкаській області (понад 11,5 млн), який не зазначив відомостей про транспортні засоби члена сім’ї та грошовий актив члена сім’ї у вигляді коштів, позичених третій особі;
  • заступника директора ДП “Харківський приладобудівний завод ім Т.Г. Шевченка” (понад 8,8 млн), який вказав недостовірні відомості про грошові активи члена сім'ї.

Відповідні матеріали НАЗК скерувало до Національного антикорупційного бюро України (НАБУ), Державного бюро розслідувань (ДБР), Національної поліції України  (НПУ) для розгляду питання про початок кримінальних проваджень за ст. 366-2 Кримінального кодексу України та складення адмінпротоколів за ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 

Крім того, у червні направлено до САП матеріали щодо виявлених ознак необгрунтованості активів у колишнього начальника відділу митного оформлення Одеської митниці на суму 3,2 млн грн. Декларант та члени сім’ї  набули у власність 5 автомобілів, один з яких за заниженою ринковою вартістю, законні доходи  на придбання яких відсутні.

Також за матеріалами НАЗК ДБР повідомило про підозру колишній заступниці начальника управління-начальниці відділу ГУ ДПС у Волинській області - за результатами перевірки встановлено відображення недостовірних відомостей у розмірі 2,9 млн грн. Посадовиця не вказала будинок, у якому проживала разом сім’єю, гараж та вартість власних  автомобілів. 

Загалом за перше півріччя 2024 року НАЗК розпочало 535 повних перевірок декларацій. З відібраних на повну перевірку найвищий показник рейтингу ризику мають декларації, подані представниками:

  • органів місцевого самоврядування - 105, з них три - голів обласних рад, одна - голова районної ради та одна - голова міської ради, дві - заступника міських голів, 23 - депутатів обласних рад, 75 - депутатів місцевих рад;
  • державних адміністрацій - 28, з яких чотири - заступників голів обласних державних адміністрацій, дві - голів районних державних адміністрацій, дві заступники голів районних державних адміністрацій;
  • органів судової влади - 36, з них безпосередньо суддів - 26, три - голів судів;
  • органів митної та податкової служби - 17 податківців, 10 митників, з них дві - начальників митниці;
  • органів досудового розслідування - 10 слідчих, чотири - дізнавачів;
  • органів прокуратури - 26 прокурорів, з них три -  керівника та сім - заступників  керівників обласних прокуратур;
  • державних підприємств - 23 керівників підприємств, 11 заступників керівників, у тому числі підприємств оборонної сфери;
  • народними депутатами - 27.

Найбільша кількість декларацій, за якими проводяться повні перевірки, подані посадовцями з м. Києва (191 декларацій), Одеської області (43), Київської області (37), Львівської області (29), Дніпропетровської області (27), Харківської області (19), Хмельницька (18), Черкаської області (17), Полтавської області (16).

Наразі уповноважені особи НАЗК проводять 329 повних перевірок. Повний перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Наголошуємо, що початок повної перевірки ще не свідчить про вчинення декларантом корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення. 

У разі виявлення за результатом перевірки порушень НАЗК вживає заходів щодо притягнення особи до встановленої законом відповідальності, за наявності підстав скеровує матеріали до органів досудового розслідування, а також до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури для вирішення питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Що відбувається з декларацією після її подання? Читайте тут.

Останні новини

29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
16.10.2025
16:45
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам державного регулювання та контролю у сфері економіки
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua