НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Понад 90% публічних службовців вважають, що відповідальність за доброчесність в органі у рівній мірі залежить як від керівників, так і від працівників цього органу - опитування

12.07.2021
Понад 90% публічних службовців вважають, що відповідальність за доброчесність в органі у рівній мірі залежить як від керівників, так і від працівників цього органу -  опитування

 Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за підтримки Центру з питань доброчесності в оборонному секторі при Міністерстві оборони Норвегії (CIDS) та Національного агентства України з питань державної служби провели опитування «Антикорупційна доброчесність – 2020».

Завдяки результатам опитування НАЗК зможе системно працювати з розбудовою доброчесності в організаціях державного сектору. Зокрема, результати дослідження будуть використані для підготовки навчальної програми щодо ролі керівників державних організацій у запобіганні корупції.

 Окремий блок дослідження стане підґрунтям для напрацювань, які допоможуть підвищити статус антикорупційних уповноважених. Також НАЗК продовжуватиме працювати над освітніми проєктами для уповноважених, зважаючи на результати дослідження.

 Якими є результати дослідження?

 За результатами цього опитування понад 90% респондентів вважають, що працівники та керівництво у рівній мірі є головними відповідальними за рівень доброчесності у діяльності державних органів та підприємств. На думку 74% опитаних, саме особиста доброчесність працівників найбільше впливає на зменшення корупційних проявів в організаціях державного сектору.

 Серед інших факторів, які також впливають на зменшення корупційних проявів, респонденти відзначили:

  •     54% - прозорість прийняття управлінських рішень;
  •     48% - конкурентна заробітна плата.
Найменший вплив, на думку публічних службовців, має фактор страху перед мірами відповідальності. Лише 12% опитаних вважає його дієвим заходом для зменшення корупційних проявів. 

Проте незважаючи на те, що більшість керівників організацій державного сектору постійно наголошують на нульовій толерантності до корупції (так, зазначили 80% респондентів), лише половина державних службовців готові повідомити свого керівника або іншого (доброчесного) керівника органу про порушення вимог антикорупційного законодавства колегою чи керівником.

Більше 50% опитаних впевнені у тому, що викривання корупції може мати негативні наслідки для викривача (наприклад, тиск на роботі, включно зі звільненням).

НАЗК вже працює над тим, щоб захистити викривачів. Зокрема, продовжується робота над створенням Порталу викривачів. Він зробить процес подання повідомлення про корупцію легким та забезпечить анонімність особи, що повідомляє про корупцію.

Які дані були використані для дослідження?

Для підготовки аналітичного огляду було проаналізовано відповіді 35 тисяч публічних службовців. До бази аналізу увійшли відповіді:

  •     1 095 уповноважених, які працюють в державних органах;
  •     543 уповноважених, які працюють на державних підприємствах;
  •     35 307 державних службовців.
Переглянути відео з презентації результатів опитування «Антикорупційна доброчесність – 2020» можна за посиланням: https://bit.ly/3vtxQ3e

Докладніше з результатами дослідження можна ознайомитися за посиланням.

Понад 90% публічних службовців вважають, що відповідальність за доброчесність в органі у рівній мірі залежить як від керівників, так і від працівників цього органу - опитування

Останні новини

14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua