НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Повні перевірки декларацій за березень: НАЗК виявило порушення на понад 234 млн грн

10.04.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за березень 2025 року завершило 73 повних перевірки декларацій, відібраних за новим ризик-орієнтованим підходом

Виявлено порушення у 38 деклараціях, тобто у 52% із числа завершених. Зокрема, ознаки недостовірних відомостей встановлені у 36 деклараціях на понад 222 млн грн. Також у двох деклараціях встановлено ознаки необґрунтованості активів на понад 12 млн грн. 

У березні 2025 року до компетентних органів направлено 45 обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність за ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”. 

Крім того, НАЗК склало та скерувало до суду протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, стосовно начальника ГУ Держппродспоживслужби в м. Києві, який не зазначив у декларації за 2022 рік відомості про квартиру та земельну ділянку дружини.

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок, завершених у березні 

У народного депутата України в декларації за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 3,6 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до Офісу Генерального прокурора України (ОГП).  

В деклараціях судді Якимівського районного суду Запорізької області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 4,1 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до Національного антикорупційного бюро України (НАБУ).

В декларації колишнього завідувача сектору державних закупівель Міністерства закордонних справ за 2022 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 7,6 млн грн.  Обґрунтований висновок скеровано до Національної поліції України (НПУ). 

В декларації колишнього директора Департаменту  інформаційних технологій  Державної судової адміністрації України за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 1,7 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ. 

У деклараціях депутата Дніпропетровської обласної ради за 2021-2022 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 37,9 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до НАБУ. 

В декларації депутата Закарпатської обласної ради за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 19 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до НАБУ.    

У колишнього депутата Полтавської  районної  ради в деклараціях за 2022-2023 роки виявлено ознаки необґрунтованості активів на понад 12,4 млн грн та встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 26,4 млн грн, матеріали перевірки долучені НПУ до матеріалів кримінального провадження, матеріали про встановлені ознаки необгрунтованості активів скеровано до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП).  

В деклараціях депутата Криворізької міської ради за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 27,8 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ. 

У декларації депутата Хмільницької міської ради за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 15,1 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження.  

В декларації депутата Криворізької  міської  ради за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження. 

Загалом з початку року за результатом розгляду 46 обґрунтованих висновків НАЗК органи досудового розслідування розпочали кримінальні провадження, до суду направлено сім обвинувальних актів. Зокрема, працівниками НПУ за матеріалами повних перевірок направлено до суду обвинувальні акти стосовно:

Також НПУ повідомила про підозру у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 366-2 КК України, заступнику начальника відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області за ч. 1 ст. 366-2 КК України за незазначення у деклараціях за 2021, 2022 та 2023 роки відомостей  на загальну суму майже 11 млн грн.

Крім того, постановою суду визнано, що перший заступник черкаського міського голови приховав від декларування у 2021 році житловий будинок, яким користувався член його сім’ї. Посадовець категорично заперечував це, але все ж таки подав виправлену декларацію за результатами повної перевірки, в якій зазначив такий обʼєкт. Процес тривав з липня 2024 року. Клопотання адвоката про закриття провадження за відсутністю складу правопорушення не було задоволено. Втім провадження у справі закрито у зв’язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення. 

Результати проведених повних перевірок свідчать про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність їх проведення. 

Серед усіх завершених повних перевірок декларацій порушення встановлено у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування — у 55 випадках (з них 34 — депутатами місцевих рад, 14 — депутатами обласних рад; одним заступником голови обласної ради, двома головами міських рад та одним головою селищної ради, одним заступником міського голови та  двома працівниками апаратів міських рад);
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - чотири (одним головою районної державної адміністрації, одним заступником голови обласної державної адміністрації та двома працівниками апарату військової адміністрації);
  • працівниками Національної поліції — дев’ять;
  • представниками судової системи - три (з них один - суддя);
  • державних підприємств — п’ять (з них три — керівниками, одним виконувачем обов’язків керівника та одним заступником) ;
  • органів досудового розслідування — два; 
  • органу законодавчої влади — два народні депутати;
  • військово-лікарських комісій — один;
  • територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки - п’ять;
  • медико-соціальної експертної комісії - чотири;
  • митної та податкової служби - шість (три митники та три  податківці).

Крім того, знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей:

  • у 10 з 12 завершених перевірок — у посадовців Київської області (83,3 %); 
  • у 20 з 26 завершених — у посадовців Дніпропетровської області (76,9 %); 
  • у 7 з 10 завершених перевірок —  у посадовців Рівненської області (70 %);
  • у 6 з 9 завершених перевірок — у посадовців Закарпатської області (66,6 %);
  • у 5 з 8 завершених перевірок — у посадовців з Полтавської області (62,5 %);
  • у 5 з 8 завершених перевірок — у посадовців з Хмельницької області (62,5 %);
  • у 10 з 17 завершених перевірок — у посадовців Одеської області (58,8 %); 
  • у 8 з 16 завершених перевірок — у посадовців Харківської області (50 %); 
  • у 6 з 13 завершених перевірок — у посадовців Вінницької області (46 %); 
  • у 17 з 66 завершених перевірок декларацій посадовців м. Києва (25,7 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. 

За наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування, а також до САП для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання — читайте тут.

Останні новини

12.12.2025
18:44
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам надрокористування
16:29
НАЗК відзначило десять кращих практик антикорупційної діяльності органів влади та установ
14:48
Понад дві тисячі закладів освіти приєдналися до Всеукраїнського уроку доброчесності та провели сім тисяч уроків доброчесності
12:56
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам охорони здоров’я
12:15
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за листопад 2025 року
11.12.2025
16:55
Звіт Аудиторської Ради UF акцентує необхідність посилення ролі внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту і ролі НАЗК
13:00
Моніторинг способу життя: з начальника митного поста Закарпатської митниці можуть стягнути понад 4,5 млн грн в дохід держави
11:30
Незаконне виведення з комунальної власності земель, задоволення власних інтересів та розтрата коштів: НАЗК завершило перевірку Київради та КМДА
10.12.2025
17:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам оборони
11:16
НАЗК провело аналіз практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
09.12.2025
18:00
Моніторинг способу життя: 1,64 млн грн стягнуто у дохід держави з прокурорки Офісу Генпрокурора за рішенням апеляційної палати ВАКС
16:30
Цивільна конфіскація: Верховний суд підтвердив законність рішень ВАКС щодо стягнення в дохід держави майна посадовця столичної Міграційної служби
14:19
Сильні інституції, цифрові інструменти, фокус на сферах найвищого ризику – Голова НАЗК про нову Антикорупційну стратегію
08.12.2025
13:35
В НАЗК відкрито чотири нові вакансії
05.12.2025
17:54
Перенесено обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:45
НАЗК запрошує долучитися до обговорення проєкту нової Комунікаційної стратегії у сфері запобігання та протидії корупції на 2026–2030 роки
17:01
Корупція на дронах. Що виявило НАЗК, коли детально розібралось в тому, як і хто закуповує БпЛА для армії, - інтерв’ю NV
14:57
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: недостовірні відомості на понад 148,9 млн грн та ознаки незаконного збагачення на 16,4 млн грн
04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua