НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Повні перевірки декларацій за березень: НАЗК виявило порушення на понад 234 млн грн

10.04.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за березень 2025 року завершило 73 повних перевірки декларацій, відібраних за новим ризик-орієнтованим підходом

Виявлено порушення у 38 деклараціях, тобто у 52% із числа завершених. Зокрема, ознаки недостовірних відомостей встановлені у 36 деклараціях на понад 222 млн грн. Також у двох деклараціях встановлено ознаки необґрунтованості активів на понад 12 млн грн. 

У березні 2025 року до компетентних органів направлено 45 обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність за ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”. 

Крім того, НАЗК склало та скерувало до суду протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, стосовно начальника ГУ Держппродспоживслужби в м. Києві, який не зазначив у декларації за 2022 рік відомості про квартиру та земельну ділянку дружини.

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок, завершених у березні 

У народного депутата України в декларації за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 3,6 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до Офісу Генерального прокурора України (ОГП).  

В деклараціях судді Якимівського районного суду Запорізької області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 4,1 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до Національного антикорупційного бюро України (НАБУ).

В декларації колишнього завідувача сектору державних закупівель Міністерства закордонних справ за 2022 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 7,6 млн грн.  Обґрунтований висновок скеровано до Національної поліції України (НПУ). 

В декларації колишнього директора Департаменту  інформаційних технологій  Державної судової адміністрації України за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 1,7 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ. 

У деклараціях депутата Дніпропетровської обласної ради за 2021-2022 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 37,9 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до НАБУ. 

В декларації депутата Закарпатської обласної ради за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 19 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до НАБУ.    

У колишнього депутата Полтавської  районної  ради в деклараціях за 2022-2023 роки виявлено ознаки необґрунтованості активів на понад 12,4 млн грн та встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 26,4 млн грн, матеріали перевірки долучені НПУ до матеріалів кримінального провадження, матеріали про встановлені ознаки необгрунтованості активів скеровано до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП).  

В деклараціях депутата Криворізької міської ради за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 27,8 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ. 

У декларації депутата Хмільницької міської ради за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 15,1 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження.  

В декларації депутата Криворізької  міської  ради за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження. 

Загалом з початку року за результатом розгляду 46 обґрунтованих висновків НАЗК органи досудового розслідування розпочали кримінальні провадження, до суду направлено сім обвинувальних актів. Зокрема, працівниками НПУ за матеріалами повних перевірок направлено до суду обвинувальні акти стосовно:

Також НПУ повідомила про підозру у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 366-2 КК України, заступнику начальника відділу Головного управління Держгеокадастру у Київській області за ч. 1 ст. 366-2 КК України за незазначення у деклараціях за 2021, 2022 та 2023 роки відомостей  на загальну суму майже 11 млн грн.

Крім того, постановою суду визнано, що перший заступник черкаського міського голови приховав від декларування у 2021 році житловий будинок, яким користувався член його сім’ї. Посадовець категорично заперечував це, але все ж таки подав виправлену декларацію за результатами повної перевірки, в якій зазначив такий обʼєкт. Процес тривав з липня 2024 року. Клопотання адвоката про закриття провадження за відсутністю складу правопорушення не було задоволено. Втім провадження у справі закрито у зв’язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення. 

Результати проведених повних перевірок свідчать про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність їх проведення. 

Серед усіх завершених повних перевірок декларацій порушення встановлено у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування — у 55 випадках (з них 34 — депутатами місцевих рад, 14 — депутатами обласних рад; одним заступником голови обласної ради, двома головами міських рад та одним головою селищної ради, одним заступником міського голови та  двома працівниками апаратів міських рад);
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - чотири (одним головою районної державної адміністрації, одним заступником голови обласної державної адміністрації та двома працівниками апарату військової адміністрації);
  • працівниками Національної поліції — дев’ять;
  • представниками судової системи - три (з них один - суддя);
  • державних підприємств — п’ять (з них три — керівниками, одним виконувачем обов’язків керівника та одним заступником) ;
  • органів досудового розслідування — два; 
  • органу законодавчої влади — два народні депутати;
  • військово-лікарських комісій — один;
  • територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки - п’ять;
  • медико-соціальної експертної комісії - чотири;
  • митної та податкової служби - шість (три митники та три  податківці).

Крім того, знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей:

  • у 10 з 12 завершених перевірок — у посадовців Київської області (83,3 %); 
  • у 20 з 26 завершених — у посадовців Дніпропетровської області (76,9 %); 
  • у 7 з 10 завершених перевірок —  у посадовців Рівненської області (70 %);
  • у 6 з 9 завершених перевірок — у посадовців Закарпатської області (66,6 %);
  • у 5 з 8 завершених перевірок — у посадовців з Полтавської області (62,5 %);
  • у 5 з 8 завершених перевірок — у посадовців з Хмельницької області (62,5 %);
  • у 10 з 17 завершених перевірок — у посадовців Одеської області (58,8 %); 
  • у 8 з 16 завершених перевірок — у посадовців Харківської області (50 %); 
  • у 6 з 13 завершених перевірок — у посадовців Вінницької області (46 %); 
  • у 17 з 66 завершених перевірок декларацій посадовців м. Києва (25,7 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. 

За наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування, а також до САП для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання — читайте тут.

Останні новини

17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua