НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК

17.01.2022
Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проекту Житлового кодексу України. Розробник – Міністерство розвитку громад та територій України.

У запропонованій редакції проекту Житлового кодексу фахівцями НАЗК було виявлено корупціогенні положення, які можуть сприяти встановленню та поширенню корупційних практик у житловій сфері.

Прийняття проекту Житлового кодексу в актуальній редакції дозволить продовжити корупційну практику, зокрема щодо:

  • виділення органами місцевого самоврядування земельних ділянок безкоштовно та на пільгових умовах без проведення земельних торгів обслуговуючим кооперативам зі словосполученням «ЖБК»;
  • непрозорого розподілу службового житла серед працівників та зловживань уповноваженими особами своїм службовим становищем;
  • лобіювання інтересів окремих фізичних осіб – підприємців або юридичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності з утримання спільного майна багатоквартирного будинку.
Що виявило НАЗК за результатами експертизи?

Поміж корупціогенних норм, які виявило НАЗК у проекті нового Житлового кодексу, наступні:

1) наділення широкими дискреційними повноваженнями за відсутності визначеного порядку та механізму реалізації дій таких осіб:

- керівників підприємств, установ, організацій, посадовців в державному органі, керівників військової частини щодо прийняття рішень про надання службових житлових приміщень;

- посадовців органів місцевого самоврядування в частині одноособового визначення та призначення тимчасового управителя у багатоквартирному будинку;

- працівників органу з оцінки відповідності та державного органу, що здійснює контроль прийняття рішення про можливість проведення процедури повторної сертифікації та/або відновлення дії сертифіката;

- посадовців органів місцевої влади та самоврядування щодо врегулювання власними актами питань, які мають бути урегульовані актами Уряду;

2) нечітка регламентація повноважень територіальних громад у сприянні забудовникам у новому будівництві житла, що матиме невисоку вартість, а також органів місцевого самоврядування та інших організацій в частині розпорядження житлом у новоспоруджених будинках, переданих забудовниками;

3) відсутність механізмів та способів реалізації органами місцевого самоврядування повноважень щодо погодження проведення реконструкції житла та знесення непридатних для проживання житлових будинків;

4) відсутність чітких положень щодо повноважень територіальних громад у частині сприяння забудовникам у новому будівництві житла, а також неврегульованість визначення «невисокої вартості» житла у новому будівництві;

5) відсутність порядку (механізмів та способів) здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням органами з оцінки відповідності законодавства стосовно сертифікації діяльності з управління багатоквартирними будинками.

Враховуючи викладене, НАЗК рекомендує доопрацювати проект Житлового кодексу з урахуванням рекомендацій. З повним текстом висновку антикорупційної експертизи та рекомендаціями Агентства можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3K80xLD

Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК
Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК

Останні новини

02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
11:25
Антикорупційні інструменти для журналістів у регіонах: як ефективно співпрацювати з НАЗК
10:07
Повні перевірки декларацій: посадовцю ДСНС у Полтавській області повідомили про підозру
24.11.2025
17:23
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо захисту викривачів
16:15
ОБСЄ і в подальшому надаватиме Україні підтримку в сфері запобігання корупції: заступниця Голови Секретаріату ОБСЄ Кейт Фірон
15:45
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув з колишнього депутата Глухівської міської ради що на Сумщині понад 4 млн грн за матеріалами НАЗК
13:00
Цивільна конфіскація: за матеріалами НАЗК ВАКС стягнув 5,3 млн грн з колишнього головного податківця Одещини
11:43
Досягнення України у сфері незалежності прокуратури: деталі звіту ОЕСР
21.11.2025
17:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua