НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК

17.01.2022
Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проекту Житлового кодексу України. Розробник – Міністерство розвитку громад та територій України.

У запропонованій редакції проекту Житлового кодексу фахівцями НАЗК було виявлено корупціогенні положення, які можуть сприяти встановленню та поширенню корупційних практик у житловій сфері.

Прийняття проекту Житлового кодексу в актуальній редакції дозволить продовжити корупційну практику, зокрема щодо:

  • виділення органами місцевого самоврядування земельних ділянок безкоштовно та на пільгових умовах без проведення земельних торгів обслуговуючим кооперативам зі словосполученням «ЖБК»;
  • непрозорого розподілу службового житла серед працівників та зловживань уповноваженими особами своїм службовим становищем;
  • лобіювання інтересів окремих фізичних осіб – підприємців або юридичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності з утримання спільного майна багатоквартирного будинку.
Що виявило НАЗК за результатами експертизи?

Поміж корупціогенних норм, які виявило НАЗК у проекті нового Житлового кодексу, наступні:

1) наділення широкими дискреційними повноваженнями за відсутності визначеного порядку та механізму реалізації дій таких осіб:

- керівників підприємств, установ, організацій, посадовців в державному органі, керівників військової частини щодо прийняття рішень про надання службових житлових приміщень;

- посадовців органів місцевого самоврядування в частині одноособового визначення та призначення тимчасового управителя у багатоквартирному будинку;

- працівників органу з оцінки відповідності та державного органу, що здійснює контроль прийняття рішення про можливість проведення процедури повторної сертифікації та/або відновлення дії сертифіката;

- посадовців органів місцевої влади та самоврядування щодо врегулювання власними актами питань, які мають бути урегульовані актами Уряду;

2) нечітка регламентація повноважень територіальних громад у сприянні забудовникам у новому будівництві житла, що матиме невисоку вартість, а також органів місцевого самоврядування та інших організацій в частині розпорядження житлом у новоспоруджених будинках, переданих забудовниками;

3) відсутність механізмів та способів реалізації органами місцевого самоврядування повноважень щодо погодження проведення реконструкції житла та знесення непридатних для проживання житлових будинків;

4) відсутність чітких положень щодо повноважень територіальних громад у частині сприяння забудовникам у новому будівництві житла, а також неврегульованість визначення «невисокої вартості» житла у новому будівництві;

5) відсутність порядку (механізмів та способів) здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням органами з оцінки відповідності законодавства стосовно сертифікації діяльності з управління багатоквартирними будинками.

Враховуючи викладене, НАЗК рекомендує доопрацювати проект Житлового кодексу з урахуванням рекомендацій. З повним текстом висновку антикорупційної експертизи та рекомендаціями Агентства можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3K80xLD

Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК
Проект нового Житлового кодексу потребує доопрацювання для усунення корупційних ризиків – експертиза НАЗК

Останні новини

07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua