НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Три роки НАЗК 2.0: фінконтроль 2022 - необгрунтовані активи на 9,4 млн дол. та 100 млн грн

19.01.2023
Три роки НАЗК 2.0: фінконтроль 2022 - необгрунтовані активи на 9,4 млн дол. та 100 млн грн

Попри те, що повномасштабне вторгнення росії зупинило повні перевірки декларацій, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) продовжувало здійснювати фінансовий контроль посадовців, використовуючи доступні інструменти. Одним із них є проведення моніторингу способу життя публічних службовців.

«2022 рік рік був важким для всіх, але війна не має стояти на заваді фінансовому контролю посадовців. Ці механізми, в першу чергу, створені для того, щоб запобігати корупції, тому без них обсяг роботи інших антикорупційних органів зросте в кілька разів, при цьому збитки державі будуть колосальні. Тому у минулому році ми частково переформатували роботу команди для посилення проведення моніторингу способу життя. Цей інструмент не менш ефективний за повні перевірки декларацій, а за його допомоги недоброчесні посадовці муситимуть повернути державі незаконно набуті активи», — підкреслив заступник Голови НАЗК Артем Ситник.

Які ключові досягнення напряму?

У 2022 році НАЗК встановило 18 фактів набуття необґрунтованих активів декларантами на загальну суму майже 100 млн грн. Усі матеріали за такими фактами передано до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури з метою пред’явлення позовів для стягнення незаконно набутих активів у дохід держави, а також проведення досудового розслідування за фактами незаконного збагачення.

Під час моніторингу способу життя декларантів також встановлено 12 фактів внесення недостовірних відомостей у декларації, які відрізняються від достовірних на суму майже 60 млн грн. Матеріали з обґрунтованими висновками надіслано до правоохоронних органів.

Окремо спеціальний підрозділ НАЗК перевіряє чиновників, які працюють під грифом «таємно» та суддів. Під час  цих моніторингів НАЗК перевірило 14 суб’єктів декларування та виявило необґрунтовані активи на суму:

  • 550 850 євро;
  • 5 776 000 дол.;
  • 22 557 000 грн.
Загальна сума складає 255,2 млн грн, що еквівалентно 9,4 млн дол.

За результатами розгляду матеріалів моніторингу способу життя Національним антикорупційним бюро України розпочато три кримінальних провадження за ст. 368-5 «Незаконне збагачення» Кримінального Кодексу України (КК України) (щодо співробітника СБУ, народного депутата України, судді одного з районних судів). Також Бюро економічної безпеки у кримінальних провадженнях за ст. 209 «Легалізація доходів, отриманих злочинним шляхом» КК України розслідує походження зазначених активів.

Які кейси за рік були найгучнішими?

  • Необгрунтовані активи на 50 млн грн у народної депутатки Наталії Королевської;
  • квартира бабусі-пенсіонерки вартістю 4 млн грн у «Французькому кварталі — 2» в Києві, яку отримала в подарунок прокурор прокуратури Вінницької області;
  • службовець ДСНС із Києва, який не відобразив у декларації 14 об’єктів нерухомого майна (квартири, офісні приміщення, паркомісця) та автомобіль загальною вартістю 28,8 млн грн.
Крім того, у серпні 2022 року Уряд схвалив оновлений Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на посади, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад із підвищеним корупційним ризиком. Розробку Порядку координувало НАЗК.

Головна особливість оновленого Порядку — він містить вичерпний перелік відомостей про претендента на посаду, які не відповідають встановленим законодавством вимогам для зайняття посади і є підставою для відмови в призначенні недоброчесних кандидатів на відповідні посади.

Три роки НАЗК 2.0: фінконтроль 2022 - необгрунтовані активи на 9,4 млн дол. та 100 млн грн
Три роки НАЗК 2.0: фінконтроль 2022 - необгрунтовані активи на 9,4 млн дол. та 100 млн грн

Останні новини

12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua