НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК

17.11.2020
Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проєкту закону № 4231, а також проаналізувало зміни, які цей документ пропонує для підвищення прозорості закупівель. Головною метою законопроєкту є забезпечення оприлюднення замовниками інформації під час закупівлі послуг ремонту (будівництва) та захист прав учасників закупівель під час оскарження в АМКУ.

НАЗК проаналізувало договори про закупівлю робіт із ремонту (будівництва), опубліковані замовниками в електронній системі публічних закупівель ProZorro протягом жовтня 2020 року, ціна яких склала понад 40 млн грн. За результатами аналізу було встановлено, що в понад 45 % випадках замовники уникали публікації кошторисної документації.

З огляду на це, зміни, які пропонує законопроєкт, у разі ухвалення сприятимуть мінімізації корупційних ризиків у закупівлях:

  • не дозволятимуть недобросовісним замовникам приховувати окремі додатки до договорів, які містять важливу інформацію про обсяги та вартість будівельних матеріалів;
  • створюють можливості для громадського контролю за реальною вартістю будівельних робіт;
  • створять рівні умови для учасників під час розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в АМКУ.
За результатами експертизи корупціогенних факторів у положеннях проєкту Закону не виявлено.

Детально з аналітичним оглядом НАЗК можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/38PjNxa.

Через рішення КСУ від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається заблокованою. НАЗК позбавлене можливості проводити повні перевірки декларацій, отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, здійснювати перевірки організації роботи із запобігання корупції в державних установах тощо.

Попри це ми віримо, що законодавці знайдуть правові шляхи врегулювання цієї ситуації. Саме тому продовжуємо працювати над ініціативами, які допоможуть підвищити ефективність запобігання та протидії корупції в Україні після повноцінного відновлення повноважень НАЗК.

Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК
Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК

Останні новини

12.09.2025
16:38
Недекларування майна на понад 3,1 млн грн: за результатом повної перевірки до суду скеровано справу стосовно інспектора з енергетичного нагляду
14:59
Антикорупційна експертиза: НАЗК долучилося до запровадження єдиного стандарту і дистанційної процедури ВЛК
14:44
Повні перевірки декларацій за серпень 2025 року: НАЗК виявило порушення на понад 337 млн грн
14:30
Цивільна конфіскація 3,2 млн грн Головного санітарного лікаря України: результати повної перевірки декларації
11.09.2025
15:25
Повні перевірки: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 3,1 млн грн у декларації ексначальника регіонального сервісного центру МВС
14:30
Цивільна конфіскація: з ексголови райдержадміністрації столиці можуть стягнути у дохід держави 7 млн грн
11:15
Нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, спецперевірки, контроль своєчасності подання декларацій, роз’яснення та публічні закупівлі
10:00
Моніторинг способу життя: з посадовця Держекоінспекції Донеччини можуть стягнути понад 8 млн грн на користь держави
09.09.2025
13:29
Зневіра, інформатаки й увага до влади: як висвітлювали тему корупції українські медіа і соцмережі у другому кварталі 2025 року
09:50
Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства
08.09.2025
16:00
Моніторинг способу життя: з посадовця сервісного центру МВС можуть стягнути у дохід держави 8,6 млн грн
15:41
Конфлікт інтересів: протокол стосовно судді, обґрунтовані висновки стосовно посадовців КМДА та притягнуті до дисциплінарної відповідальності у серпні
14:35
НАЗК розпочало розробку нової Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції із залученням ключових стейкхолдерів
10:06
Роз'яснення НАЗК: чому заборонені політичні партії зобов'язані звітувати до НАЗК
05.09.2025
10:18
Два роки роботи Порталу повідомлень викривачів: результати, виклики, перспективи
04.09.2025
17:12
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно посадовця Державної регуляторної служби за недостовірне декларування
15:45
Моніторинг способу життя: суд арештував майно посадовиці РДА у Києві - квартиру бізнес-класу та мільйони на рахунках
02.09.2025
14:38
Органи влади виконали майже 46% заходів Державної антикорупційної програми
01.09.2025
17:59
“Від сьогодні лобісти або працюють відкрито й чесно, або не мають права впливати на рішення влади”: Віктор Павлущик про запуск інституту лобіювання
14:15
Реєстр прозорості розпочав роботу: можливості, функції, умови реєстрації
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua