НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК

17.11.2020
Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проєкту закону № 4231, а також проаналізувало зміни, які цей документ пропонує для підвищення прозорості закупівель. Головною метою законопроєкту є забезпечення оприлюднення замовниками інформації під час закупівлі послуг ремонту (будівництва) та захист прав учасників закупівель під час оскарження в АМКУ.

НАЗК проаналізувало договори про закупівлю робіт із ремонту (будівництва), опубліковані замовниками в електронній системі публічних закупівель ProZorro протягом жовтня 2020 року, ціна яких склала понад 40 млн грн. За результатами аналізу було встановлено, що в понад 45 % випадках замовники уникали публікації кошторисної документації.

З огляду на це, зміни, які пропонує законопроєкт, у разі ухвалення сприятимуть мінімізації корупційних ризиків у закупівлях:

  • не дозволятимуть недобросовісним замовникам приховувати окремі додатки до договорів, які містять важливу інформацію про обсяги та вартість будівельних матеріалів;
  • створюють можливості для громадського контролю за реальною вартістю будівельних робіт;
  • створять рівні умови для учасників під час розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в АМКУ.
За результатами експертизи корупціогенних факторів у положеннях проєкту Закону не виявлено.

Детально з аналітичним оглядом НАЗК можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/38PjNxa.

Через рішення КСУ від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається заблокованою. НАЗК позбавлене можливості проводити повні перевірки декларацій, отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, здійснювати перевірки організації роботи із запобігання корупції в державних установах тощо.

Попри це ми віримо, що законодавці знайдуть правові шляхи врегулювання цієї ситуації. Саме тому продовжуємо працювати над ініціативами, які допоможуть підвищити ефективність запобігання та протидії корупції в Україні після повноцінного відновлення повноважень НАЗК.

Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК
Ухвалення законопроєкту № 4231 підвищить прозорість закупівель — НАЗК

Останні новини

06.11.2025
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua