НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК

16.07.2020
Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції завершило антикорупційну експертизу законопроєкту №3648 «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові».

Цей проєкт закону має на меті перегляд правового регулювання у сфері безпеки та якості донорської крові та компонентів крові, що дозволить реформувати цю сферу в Україні. Також проєкт пропонує створити компетентний орган, який ліцензуватиме та контролюватиме суб’єктів системи крові, і реєстр донорів крові та компонентів крові.

У результаті експертизи законопроєкту фахівці НАЗК виявили низку положень, які можуть сприяти корупції, зокрема: 

  1. Принципово змінено мету донорства. Це несе ризик перетворення діяльності у сфері донорства крові, головною метою якої є забезпечення потреб населення України у донорській крові, на господарську діяльність із заготівлі компонентів крові та виробництво препаратів з неї.
  2. Утворення двох нових органів державного регулювання у сфері донорства крові (спеціально уповноваженого органу у сфері донорства крові та її компонентів та Національного трансфузіологічного центру) без визначення їх статусу як органів виконавчої влади, відповідальних за формування та реалізацію державної політику у сфері донорства крові не відповідає Конституції України, Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» та Закону України «Про запобігання корупції».
  3. Наділення уповноважених органів виконавчої влади широкими дискреційними повноваженнями у сфері донорства крові та її компонентів не відповідає вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та створює корупційні ризики в частині довільного ухвалення управлінських рішень. 
  4. Механізм відшкодування витрат на покриття пільг, гарантій та компенсацій для донорів, а також вартості компонентів крові, придбаних у суб’єктів господарювання приватної форми власності, є прихованим фінансуванням їх діяльності за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів і може призвести до порушення вимог міжнародних актів у цій сфері.
  5. Використання приватними суб’єктами, які здійснюватимуть заготівлю крові, її переробку та реалізацію, майна суб’єктів системи крові державної та комунальної форми власності може призвести до нерівних умов діяльності всіх суб’єктів та спричинити необґрунтовані витрати з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.

Оскільки проєкт закону потребує суттєвого доопрацювання, НАЗК надало висновки та рекомендації антикорупційної експертизи Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування для врахування та внесення змін у текст документу.

Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК
Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК

Останні новини

09.01.2025
18:06
Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення
09:42
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду в грудні 2024 року
08.01.2025
16:56
Порушень на понад 438,5 млн грн виявлено за результатами повних перевірок декларацій у грудні
07.01.2025
15:30
НАЗК встановило порушення в декларації заступника голови Одеської обласної ради на пів мільйона гривень
12:28
НАЗК представить результати збору даних до Індикаторів публічної доброчесності від Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР)
06.01.2025
16:15
єПідтримка, Національний кешбек, Зимова підтримка, Пакунок малюка: як декларувати отриману допомогу
03.01.2025
16:29
НАЗК запрошує взяти участь у обговоренні законопроєкту про внесення змін до ЗУ «Про запобігання корупції» щодо запровадження Інформаційної системи обліку відомостей про адмінправопорушення, пов’язані з корупцією
16:00
Часткове автозаповнення чернетки декларації наразі працює лише для декларування за 2021-2023 роки за умови раніше сформованої довідки "Дані для декларації"
12:00
Прожитковий мінімум для працездатних осіб - 2025: корисна інформація
31.12.2024
15:30
Функція “Дані для декларації” тимчасово не працюватиме до відновлення роботи реєстрів Міністерства юстиції України
10:01
31 грудня доступ до Реєстру декларацій буде частково обмежено з 12:00 до 15:00
30.12.2024
15:32
НАЗК оновило роз’яснення для кампанії декларування-2024
11:45
30 грудня доступ до Реєстру декларацій буде частково обмежено з 15:00 до 18:00
27.12.2024
16:02
Конфлікт інтересів при визначенні стимулюючих виплат: як уникнути порушень
26.12.2024
10:00
Конфлікт інтересів: приватний інтерес vs службовий обов’язок
25.12.2024
15:22
Річниця ухвалення Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції на період до 2025 року: що зроблено?
14:40
26 грудня доступ до Реєстру декларацій буде частково обмежено з 15:00 до 18:00
24.12.2024
13:57
Антикорупційні комунікації – 2024: НАЗК об'єднує комунікаційників державного сектору, медіа та активістів
20.12.2024
11:00
Суд відмовив у задоволені апеляційної скарги чинного нардепа за результатом розгляду протоколу, складеного НАЗК
19.12.2024
10:10
НАЗК, правоохоронці та судді обговорили проблемні питання кваліфікації дій осіб за недостовірне декларування та незаконне збагачення
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua