НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК

16.07.2020
Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції завершило антикорупційну експертизу законопроєкту №3648 «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові».

Цей проєкт закону має на меті перегляд правового регулювання у сфері безпеки та якості донорської крові та компонентів крові, що дозволить реформувати цю сферу в Україні. Також проєкт пропонує створити компетентний орган, який ліцензуватиме та контролюватиме суб’єктів системи крові, і реєстр донорів крові та компонентів крові.

У результаті експертизи законопроєкту фахівці НАЗК виявили низку положень, які можуть сприяти корупції, зокрема: 

  1. Принципово змінено мету донорства. Це несе ризик перетворення діяльності у сфері донорства крові, головною метою якої є забезпечення потреб населення України у донорській крові, на господарську діяльність із заготівлі компонентів крові та виробництво препаратів з неї.
  2. Утворення двох нових органів державного регулювання у сфері донорства крові (спеціально уповноваженого органу у сфері донорства крові та її компонентів та Національного трансфузіологічного центру) без визначення їх статусу як органів виконавчої влади, відповідальних за формування та реалізацію державної політику у сфері донорства крові не відповідає Конституції України, Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» та Закону України «Про запобігання корупції».
  3. Наділення уповноважених органів виконавчої влади широкими дискреційними повноваженнями у сфері донорства крові та її компонентів не відповідає вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та створює корупційні ризики в частині довільного ухвалення управлінських рішень. 
  4. Механізм відшкодування витрат на покриття пільг, гарантій та компенсацій для донорів, а також вартості компонентів крові, придбаних у суб’єктів господарювання приватної форми власності, є прихованим фінансуванням їх діяльності за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів і може призвести до порушення вимог міжнародних актів у цій сфері.
  5. Використання приватними суб’єктами, які здійснюватимуть заготівлю крові, її переробку та реалізацію, майна суб’єктів системи крові державної та комунальної форми власності може призвести до нерівних умов діяльності всіх суб’єктів та спричинити необґрунтовані витрати з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.

Оскільки проєкт закону потребує суттєвого доопрацювання, НАЗК надало висновки та рекомендації антикорупційної експертизи Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування для врахування та внесення змін у текст документу.

Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК
Утворення нових органів регулювання у сфері донорства крові без визначення їхньої відповідальності є неконституційним, - НАЗК

Останні новини

21.02.2025
17:13
Найбільше корупційних ризиків на Тернопільщині зосереджені в містобудуванні та землевідведенні: робоча поїздка НАЗК до Тернополя
12:10
Як декларувати спадщину
10:00
Цивільна конфіскація: у посадовця МВС конфіскували 4,6 млн грн і авто за матеріалами НАЗК
20.02.2025
18:00
НАЗК запрошує до консультацій з громадськістю щодо законопроєкту про посилення ролі Громадської ради при Держмитслужбі
17:48
Звіт GRECO: відзначено прогрес України у виконанні антикорупційних рекомендацій для суддів, прокурорів і парламентарів (звіт українською)
14:51
5 нових вакансій в НАЗК: шукаємо дизайнера, спеціалістів з міжнародного співробітництва, HR, ІТ
14:28
Удосконалення лісового законодавства: НАЗК направило до ВРУ рекомендації для усунення корупційних ризиків
19.02.2025
15:51
НАЗК презентувало міжнародним партнерам механізми антикорупційного контролю у відновленні України
14:14
Понад 130 політичних партій не подали звіти до НАЗК за ІV квартал 2024 року
12:13
Корупція боїться твого контролю: НАЗК реалізувало загальнонаціональну інформаційну кампанію
11:10
Обов’язок декларування військовослужбовцями і членами їх сімей: ключові аспекти
18.02.2025
12:40
Запобігання конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації та законодавчі вимоги
17.02.2025
13:00
Цивільна конфіскація: майже 3,3 млн грн можуть стягнути в дохід держави з посадовця Мін'юсту за матеріалами НАЗК та ДБР
14.02.2025
13:30
Як сформувати довідку “Дані для декларації”: покрокова інструкція
12:14
НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві
13.02.2025
18:00
Порушень на понад 284 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у січні
13:45
До уваги медіа: запрошуємо на презентацію дослідження “Корупційні ризики у лісовому господарстві”
11:23
Майно за кордоном: чи треба декларувати?
12.02.2025
10:39
НАЗК вдосконалило роз’яснення щодо конфлікту інтересів
11.02.2025
13:19
Начальнику відділу Державної казначейської служби на Полтавщині повідомили про підозру за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua