НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Верховна Рада хоче позбавити НАЗК права виявляти фіктивні витрати політичних партій

18.03.2021
Верховна Рада хоче позбавити НАЗК права виявляти фіктивні витрати політичних партій

14 народних депутатів зареєстрували законопроєкт № 5253, яким пропонують заборонити НАЗК виявляти фіктивні фінансові операції та надані за заниженими або завищеними цінами послуги (у тому числі для виведення коштів у готівку за рахунок фіктивних договорів).

У разі прийняття законопроєкту НАЗК зможе бачити такі порушення у звітах, але вони не зможуть бути підставою зупинення державного фінансування політичної партії за кошти платників податків.

Поміж цих народних депутатів присутнє керівництво всіх фракцій Парламенту.

НАЗК пов’язує цей намір депутатів зі своєю результативною роботою в частині контролю за тим, як партії витрачають кошти державного фінансування за кошти платників податків.

Так, у 2020–2021 роках через виявлені грубі порушення у фінансових звітах НАЗК призупинило фінансування трьох парламентських партій: «ВО «Батьківщина», «Голос» та «Слуга Народу».

«Після рішення Конституційного Суду щодо е-декларування, ми сприймаємо цей законопроєкт як наступну найбільшу загрозу для результативної роботи НАЗК. За останній рік НАЗК показало, що ми відповідально слідкуємо за тим, як партії витрачають державні кошти. На жаль, у відповідь ми отримуємо ще одну спробу «вбити» одну з ключових функцій НАЗК», — зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Відтак партії зможуть безкарно проводити фіктивні фінансові операції з коштами платників податків.

Які порушення у звітах партій ставали підставою для зупинки державного фінансування?

Деякі народні депутати поширюють думку про те, що НАЗК призупиняло фінансування їхньої політичної партії через формальні причини.

Саме тому вважаємо за необхідне вказати деякі з причин призупинки державного фінансування парламентським партіям у минулому:

  • одна з партій заплатила за послуги медіа-моніторингу понад 500 тис. грн. за вказані кошти виконавець надав звіт, який є точною копією інформації, раніше розміщеної на офіційному вебсайті однієї з громадських організацій;
  • у звітах іншої партії вказано, що вона перерахувала понад 2 млн грн за організацію та забезпечення проведення форумів на підставі неіснуючих на той момент документів;
  • ще одна партія перерахувала кошти п’ятьом компаніям за договорами понад 14 млн грн за поліграфічну продукцію. Голови місцевих організацій, які згідно документів отримували цю продукцію, за даними державних органів знаходилися в цей час за кордоном. Водночас рахунки цих компаній, на які повинні були перераховуватись кошти, були відкриті пізніше дати укладання самих договорів.

Верховна Рада хоче позбавити НАЗК права виявляти фіктивні витрати політичних партій

Останні новини

13.03.2025
12:15
Як виправити помилку в декларації: покрокова інструкція
11:29
Реальний корупційний досвід українців у понад чотири рази менший за оцінку поширеності корупції: результати досліджень
12.03.2025
10:00
НАЗК провело наймасовіший семінар з декларування для публічних службовців
11.03.2025
17:04
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо законопроєкту про вдосконалення спецперевірок
12:04
20 днів до завершення кампанії декларування публічних службовців за 2024 рік
10.03.2025
11:09
Конфлікт інтересів: обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду
10:00
Авто за 2 млн грн можуть конфіскувати в дохід держави з депутатки Чернігівської облради за матеріалами НАЗК
07.03.2025
10:32
Антикорстратегія 2026–2030 та антикорупційний мейнстрімінг у переговорах з ЄС — пріоритети співпраці НАЗК і EUACI
10:00
Цивільна конфіскація: понад 8,5 млн грн можуть стягнути з подружжя митників та їхнього сина - посадовця райради
06.03.2025
13:00
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими 1,8 млн грн посадовця Нацполіції
11:54
Сфера охорони здоров'я та соціальний захист: виконання заходів Державної антикорупційної програми
05.03.2025
11:14
Обмеження спільної роботи близьких осіб: що потрібно знати
04.03.2025
12:17
Недостовірні відомості в декларації: наслідки
03.03.2025
17:00
Виконання заходів ДАП у IV кварталі 2024 року: закон про публічні консультації, показники для оцінки доброчесності суддів і політика державної власності
28.02.2025
15:59
Мінімальний рівень корупції в Україні — у ЦНАПах: результати опитування
11:34
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими активи на 5 млн грн посадовця міграційної служби
27.02.2025
09:56
Суміщення та сумісництво: що потрібно знати публічним службовцям
26.02.2025
10:10
Декларування кредитів, позик та поруки: ключові аспекти
25.02.2025
10:12
НАЗК розпочало аналіз корупційних ризиків під час закупівель систем БпЛА та засобів РЕБ для Збройних Сил України
24.02.2025
18:37
НАЗК розбудовує співпрацю з освітніми закладами регіонів України: Тернопільщина
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua