НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

14.09.2021
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Одним із важливих програмних документів для державних органів є антикорупційна програма. Погоджує цю програму Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Проте щороку близько 20-25% антикорупційних програм повертаються без розгляду. 

Для того, щоб полегшити процес подання антикорупційної програми, НАЗК підготувало спеціальний чек-лист. Він допоможе антикорупційним уповноваженим правильно і повно сформувати пакет документів, необхідний для розгляду програми. 

Чому антикорупційна програма може повернутися без розгляду? 

Є три причини для повернення антикорупційної програми:

  • програма затверджена неналежним суб’єктом.
Наприклад, антикорупційна програма обласної державної адміністрації була затверджена не головою, а його заступником, який не має таких повноважень.  

  • програма не затверджена (не підписана) в установленому порядку.
Наприклад, антикорупційна програма не була підписана уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. 

  • орган влади подав неповний комплект документів. 
До переліку документів, які органам влади потрібно надсилати разом із антикорупційною програмою, входять: 

  • супровідний лист;
  • копія розпорядчого документа про проведення оцінки корупційних ризиків; 
  • копія розпорядчого документа, яким затверджено антикорупційну програму;
  • робочий план оцінки корупційних ризиків;
  • таблиця формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків;
  • довідка про проаналізовані нормативно-правові акти;
  • довідка про результати публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми.
Які помилки найчастіше трапляються під час формування документів, що подаються разом із антикорупційною програмою? 

Однією з основних помилок під час підготовки необхідного пакету документів є відсутність формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків. 

Це окремий документ, який повинен містити:

  • проаналізовані функції, завдання органу влади;
  • ідентифіковані корупційні ризики; 
  • існуючі заходи контролю, які застосовує орган влади, щоб мінімізувати кожен ризик;
  • опис корупційних ризиків. 
Приклад оформлення такого документа можна знайти в Методичних рекомендаціях щодо підготовки антикорупційних програм органів влади. 

Також органи влади часто помиляются при виборі форми публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми. Зокрема, обирають такі форми обговорень, які не вважаються публічними громадськими обговореннями. 

Наприклад, центральний орган виконавчої влади провів громадське обговорення на засіданні громадської ради замість того, щоб провести конференцію або інший захід, який передбачений у Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики

Ознайомитися з рекомендаціями НАЗК можна нижче та за посиланням

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/09/YAk-podaty-antykorptsijnu-programu-na-rozglyad-do-nazk.pdf" title="Як подати антикорпційну програму на розгляд до назк"]

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Останні новини

30.08.2024
16:36
Місцева влада має бути обличчям доброчесності і не розраховувати на індульгенції від антикорупційних органів - НАЗК з робочим візитом на Хмельниччині
29.08.2024
18:02
Понад 3.3 млн грн посадовця Нацполіції можуть бути стягнені в дохід держави за матеріалами НАЗК
15:27
е-Підприємець, єДозвіл, перехід на оновлену міжнародну митну IT-систему: ключові результати виконання ДАП у ІІ кварталі
28.08.2024
18:15
Цивільна конфіскація на 1,9 млн грн: САП заявлено позов за матеріалами НАЗК стосовно заступника начальника Полтавського ОТЦК та СП
09:05
Незаконне збагачення на понад 14 млн грн: за матеріалами НАЗК судитимуть правоохоронця з Дніпропетровщини
27.08.2024
11:26
Громадський контроль проти корупції: НАЗК з партнерами почали нову інформаційну кампанію
22.08.2024
18:50
Повні перевірки: НАЗК виявило недостовірні відомості на майже 23 млн грн у деклараціях двох місцевих депутатів
09:19
Для прозорої відбудови необхідно усунути корупціогенні фактори у відповідному законодавстві: висновки НАЗК
20.08.2024
10:30
Як розповідати про антикорупцію та доброчесність цікаво й зрозуміло: громади вчилися мистецтву ефективних комунікацій
09:00
Зміцнення антикорупційних ініціатив та співпраці з Японією: Голова НАЗК зустрівся з Послом Японії в Україні
19.08.2024
11:43
Майже 170 політичних партій не подали звіти до НАЗК за IІ квартал 2024 року
17.08.2024
14:52
Бахмутська та Покровська громади перемогли в Конкурсі доброчесних практик - 2024
16.08.2024
18:04
Українські громади систематизують свої зусилля з протидії корупції - Форум доброчесності громад
15.08.2024
11:42
Дмитро Калмиков призначений заступником Голови НАЗК
14.08.2024
12:55
Результати перевірки звітів політпартій: у кожному третьому звіті НАЗК виявило порушення
13.08.2024
10:17
У липні до Єдиного порталу повідомлень викривачів підключилися понад 2 тисячі організацій. Як підключення до Єдиного порталу повідомлень викривачів впливає на інформування про корупцію: дані дослідження
12.08.2024
14:19
Анонс НАЗК запрошує долучитися 16 серпня до Форуму доброчесності громад
10:00
НАЗК виявило необґрунтовані активи на понад 19 млн грн у ексголовного екологічного інспектора: ДБР та обласна прокуратура повідомили про підозру
09.08.2024
14:28
Цивільна конфіскація 5,9 млн грн: САП заявила позов стосовно посадовця Державної міграційної служби за матеріалами НАЗК
13:26
НАЗК та АРМА посилюють співпрацю у пошуку прихованих за кордоном активів
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua