НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

14.09.2021
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Одним із важливих програмних документів для державних органів є антикорупційна програма. Погоджує цю програму Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Проте щороку близько 20-25% антикорупційних програм повертаються без розгляду. 

Для того, щоб полегшити процес подання антикорупційної програми, НАЗК підготувало спеціальний чек-лист. Він допоможе антикорупційним уповноваженим правильно і повно сформувати пакет документів, необхідний для розгляду програми. 

Чому антикорупційна програма може повернутися без розгляду? 

Є три причини для повернення антикорупційної програми:

  • програма затверджена неналежним суб’єктом.
Наприклад, антикорупційна програма обласної державної адміністрації була затверджена не головою, а його заступником, який не має таких повноважень.  

  • програма не затверджена (не підписана) в установленому порядку.
Наприклад, антикорупційна програма не була підписана уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. 

  • орган влади подав неповний комплект документів. 
До переліку документів, які органам влади потрібно надсилати разом із антикорупційною програмою, входять: 

  • супровідний лист;
  • копія розпорядчого документа про проведення оцінки корупційних ризиків; 
  • копія розпорядчого документа, яким затверджено антикорупційну програму;
  • робочий план оцінки корупційних ризиків;
  • таблиця формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків;
  • довідка про проаналізовані нормативно-правові акти;
  • довідка про результати публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми.
Які помилки найчастіше трапляються під час формування документів, що подаються разом із антикорупційною програмою? 

Однією з основних помилок під час підготовки необхідного пакету документів є відсутність формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків. 

Це окремий документ, який повинен містити:

  • проаналізовані функції, завдання органу влади;
  • ідентифіковані корупційні ризики; 
  • існуючі заходи контролю, які застосовує орган влади, щоб мінімізувати кожен ризик;
  • опис корупційних ризиків. 
Приклад оформлення такого документа можна знайти в Методичних рекомендаціях щодо підготовки антикорупційних програм органів влади. 

Також органи влади часто помиляются при виборі форми публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми. Зокрема, обирають такі форми обговорень, які не вважаються публічними громадськими обговореннями. 

Наприклад, центральний орган виконавчої влади провів громадське обговорення на засіданні громадської ради замість того, щоб провести конференцію або інший захід, який передбачений у Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики

Ознайомитися з рекомендаціями НАЗК можна нижче та за посиланням

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/09/YAk-podaty-antykorptsijnu-programu-na-rozglyad-do-nazk.pdf" title="Як подати антикорпційну програму на розгляд до назк"]

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Останні новини

18.04.2025
11:18
Представники НАТО підтримали план НАЗК щодо виконання рекомендацій Стратегічного огляду системи оборонних закупівель України
10:00
Усунення ризиків у закупівлях та вдосконалення роботи антикорупційних підрозділів: підсумки візиту НАЗК на Полтавщину
17.04.2025
17:26
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: завершено 11 перевірок, виявлено недостовірні відомості на 58,2 млн грн та незаконне збагачення на 16,4 млн грн
09:55
Повна перевірка декларації керівниці Хмельницького МСЕК: виявлено порушення на майже 35 млн грн
15.04.2025
15:22
НАЗК запрошує до обговорення законопроєкту щодо автоматизації подання фінансової звітності учасників референдумів
15:20
НАЗК запрошує взяти участь у обговоренні проєкту наказу щодо видалення кандидатських декларацій з Реєстру
14.04.2025
18:02
МВФ підтримує збереження напряму моніторингу способу життя, який реалізує НАЗК
11.04.2025
14:02
Перезавантаження митниці й закупівлі Міноборони: НАЗК з початку року провело моніторинг понад 800 актів та 40 антикорупційних експертиз законодавства
10.04.2025
19:04
Корупційні ризики під час відбудови та експертна підтримка майбутньої антикорстратегії: Голова НАЗК обговорив зі Світовим банком розширення співпраці
16:18
Повні перевірки декларацій за березень: НАЗК виявило порушення на понад 234 млн грн
11:30
Портал викривачів: оцінка користувачів та плани подальшого вдосконалення
09.04.2025
16:15
7,8 млн грн стягнули в дохід держави з харківського поліцейського за матеріалами НАЗК
12:02
Перевірка організації роботи щодо запобігання корупції в Держрибагентстві: ініційовано п’ять розслідувань
08.04.2025
12:57
Моніторинг способу життя за перший квартал 2025 року: незаконне збагачення на 117 млн грн і цивільна конфіскація на 51,3 млн грн
07.04.2025
18:13
НАЗК представило план заходів для усунення корупційних ризиків в тилових закупівлях для ЗСУ
04.04.2025
17:00
Цивільна конфіскація понад 5 млн грн: у депутата селищної ради Київщини можуть конфіскувати автівки та земельні ділянки
15:32
НАЗК почне перевірку декларацій за 2024 рік у травні
15:09
НАЗК запустило новий онлайн-курс про конфлікт інтересів «Спільна робота близьких осіб»
14:38
НАЗК модернізувало та створило нові антикорупційні інструменти під час війни - Віктор Павлущик
02.04.2025
12:45
Квартири, авто та будинок в Іспанії: НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення на понад 81 млн грн у депутата Одеської міськради та його сім’ї
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua