НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

14.09.2021
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Одним із важливих програмних документів для державних органів є антикорупційна програма. Погоджує цю програму Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Проте щороку близько 20-25% антикорупційних програм повертаються без розгляду. 

Для того, щоб полегшити процес подання антикорупційної програми, НАЗК підготувало спеціальний чек-лист. Він допоможе антикорупційним уповноваженим правильно і повно сформувати пакет документів, необхідний для розгляду програми. 

Чому антикорупційна програма може повернутися без розгляду? 

Є три причини для повернення антикорупційної програми:

  • програма затверджена неналежним суб’єктом.
Наприклад, антикорупційна програма обласної державної адміністрації була затверджена не головою, а його заступником, який не має таких повноважень.  

  • програма не затверджена (не підписана) в установленому порядку.
Наприклад, антикорупційна програма не була підписана уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. 

  • орган влади подав неповний комплект документів. 
До переліку документів, які органам влади потрібно надсилати разом із антикорупційною програмою, входять: 

  • супровідний лист;
  • копія розпорядчого документа про проведення оцінки корупційних ризиків; 
  • копія розпорядчого документа, яким затверджено антикорупційну програму;
  • робочий план оцінки корупційних ризиків;
  • таблиця формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків;
  • довідка про проаналізовані нормативно-правові акти;
  • довідка про результати публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми.
Які помилки найчастіше трапляються під час формування документів, що подаються разом із антикорупційною програмою? 

Однією з основних помилок під час підготовки необхідного пакету документів є відсутність формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків. 

Це окремий документ, який повинен містити:

  • проаналізовані функції, завдання органу влади;
  • ідентифіковані корупційні ризики; 
  • існуючі заходи контролю, які застосовує орган влади, щоб мінімізувати кожен ризик;
  • опис корупційних ризиків. 
Приклад оформлення такого документа можна знайти в Методичних рекомендаціях щодо підготовки антикорупційних програм органів влади. 

Також органи влади часто помиляются при виборі форми публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми. Зокрема, обирають такі форми обговорень, які не вважаються публічними громадськими обговореннями. 

Наприклад, центральний орган виконавчої влади провів громадське обговорення на засіданні громадської ради замість того, щоб провести конференцію або інший захід, який передбачений у Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики

Ознайомитися з рекомендаціями НАЗК можна нижче та за посиланням

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/09/YAk-podaty-antykorptsijnu-programu-na-rozglyad-do-nazk.pdf" title="Як подати антикорпційну програму на розгляд до назк"]

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Останні новини

06.06.2025
14:39
Лобіювання в Україні: триває розробка Реєстру прозорості
14:00
Цивільна конфіскація: понад 5,6 млн грн можуть стягнути з ексголови райради Рівненщини за матеріалами НАЗК та ДБР
12:53
Міносвіти затвердило посібник для керівників шкіл «Освітній навігатор»
05.06.2025
16:15
Запрошуємо до команди НАЗК керівника Управління антикорупційної політики
15:30
Кількість судових рішень на користь викривачів зросла на 56% - аналіз НАЗК
14:15
Конфлікт інтересів: нові протоколи, обґрунтовані висновки та приписи за травень 2025 року
04.06.2025
15:30
Повні перевірки декларацій: НАЗК встановило недостовірні відомості на 2,6 млн грн в декларації судді з Дніпра
14:53
Антикорупційний та економічний ефект від впровадження цифрових послуг у будівництві склав понад 20 млрд грн
12:15
НАЗК категорично не підтримує депутатські ініціативи, які зменшують ефективність перевірок декларацій та моніторингу способу життя посадовців
02.06.2025
17:37
НАЗК оголошує добір на чотири нові вакансії
11:22
НАЗК завершило повні перевірки двох посадовців комунальних підприємств Києва: виявлено ознаки недостовірних відомостей на 24,2 та 9,6 млн грн
29.05.2025
17:57
Житло для ВПО: заступник Голови НАЗК розповів про антикорупційні запобіжники у цій сфері
16:00
Експодатківцю Тернопільщини повідомили про підозру за недостовірні відомості в деклараціях на понад 23 млн грн за матеріалами НАЗК
14:20
Повні перевірки декларацій НАЗК: судитимуть екскерівницю МСЕК Дніпра та ексголову Тернопільської облради за недостовірне декларування
11:00
ДБР повідомило про підозру колишньому міграційнику з Одещини за недостовірне декларування за матеріалами НАЗК
27.05.2025
17:54
Анонс: публічна дискусія «Будувати без корупції: як електронні сервіси змінюють правила гри в будівельній сфері»
16:24
Повні перевірки декларацій посадовців ТЦК: завершено 18 перевірок, виявлено порушень на 36,8 млн грн
26.05.2025
16:16
МВФ підтримує збереження та посилення напрямків НАЗК з фінансового контролю посадовців
12:17
НАЗК представило уніфікований план дій для виконання рекомендацій НАТО щодо доброчесності в секторі безпеки та оборони
23.05.2025
14:20
Повні перевірки декларацій ексзаступника мера Дніпра: ознаки незаконного збагачення на понад 8 млн грн та недостовірних відомостей на понад 47 млн грн
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua