НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Які корупційні схеми створюють умови для тіньового обігу землі? — аналітичний огляд НАЗК

23.12.2020
Які корупційні схеми створюють умови для тіньового обігу землі? — аналітичний огляд НАЗК

Дія мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення — тема, яка спричиняє дискусії в українському суспільстві. Наразі за розрахунками експертів під дію мораторію підпадають 66 % всієї території країни. Але попри те, що мораторій на продаж землі сільськогосподарського призначення закріплений на законодавчому рівні, насправді ринок сільськогосподарських земель існує, але в тіні, де обіг землі поєднаний із вчиненням злочину. 

Відсутність відкритого ринку та прозорих процедур розпорядження землями створює умови для поширення корупційних практик під час управління державним земельним ресурсом.

Експерти НАЗК визначили та проаналізували найбільш поширені корупційні схеми, якими користуються для незаконного отримання землі як фізичні особи, так і великі агрохолдинги:

  • самовільне зайняття земель державної та комунальної власності «за згоди» посадових осіб.
  • укладання договорів про спільну діяльність для користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
  • використання безоплатної приватизації як корупційного інструменту для виведення земельних активів.
Більше про такі схеми та оновлення законодавства про ринок землі читайте в аналітичному огляді за посиланням.

Які корупційні схеми створюють умови для тіньового обігу землі? — аналітичний огляд НАЗК
Які корупційні схеми створюють умови для тіньового обігу землі? — аналітичний огляд НАЗК
Які корупційні схеми створюють умови для тіньового обігу землі? — аналітичний огляд НАЗК

Останні новини

31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua